Sviečky nekonzumne na R 8

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Sun Dec 09, 2007 11:15 pm

tak to stym inym znacenim by som to neprehanal.. moze to spravit peknu neplechu.
mne pocas jazdy z ba do ziliny niekde v povazskej praskla sviecka. pocitil som stratu vykonu a zmenu zvuku motora. vpohode som dosiel a na druhy den kukal ze to co je :D este ju mam asi niekde odlozenu, take memento.

to som siel na takych nudzovkach.. zmiesanych. a odvtedy len brisky
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Mon Dec 10, 2007 12:09 am

Alex wrote:tak to stym inym znacenim by som to neprehanal.. moze to spravit peknu neplechu.
mne pocas jazdy z ba do ziliny niekde v povazskej praskla sviecka. pocitil som stratu vykonu a zmenu zvuku motora. vpohode som dosiel a na druhy den kukal ze to co je :D este ju mam asi niekde odlozenu, take memento.

to som siel na takych nudzovkach.. zmiesanych. a odvtedy len brisky
To neprehanam.. Ked som siel do Piestan pre R8 nevedel som, ze bude mat kazdu sviecku inu..Tak som dosiel domov s mojou R8 ako novy majitel. .Az po prvej generalke som to zistil. :D
R8,R12,Twingo

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Dec 10, 2007 8:04 pm

Ja mam skusenosti asi take ze najdolezitejsie je kde sa tie sviecky vyrabaju, Tiez som mal v aute nejake Brisky a dal som NGK-cky (Made in Japan) a slapalo to ovela hladsie ale ked som ich druhy raz menil tak mali tiez NGK ale tieto boli Made in PRC a uz to neslo ani za nic, a povedali mi ze tento typ sa robi uz iba v PRC-e. Tak som nasiel opat sviecky vyhovujuce tento krat vsak Denso. Tie opat slapali ako hodinky. Kupite v sieti www.Meteor.sk na celom Slovensku, nepredavaju priamo ale vzdy vedia kde sa daju najblizsie kupit. v BA sidlia na Galvaniho a predavaju ich tiez v takom obchodiku asi 200m od tila tiez na Galvaniho. a to plati aj o BOSH, ked su nemecke tak OK ked su madarske tak nebrat. Inak najdlshie vydrzia Iridiove - sam som ich mal v 5-ke a ine uz ani nechcem.


http://www.globaldenso.com/PLUG/power/features.html

http://www.ngksparkplugs.com/products/c ... mintro.asp
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Dec 10, 2007 10:01 pm

Čo sa týka Bosch môžem len potvrdiť.
Vyskúšal som na R5 sviečky bosch platin ktoré mali najazdené okolo 60 tisíc km, vyčistil som ich v špeciálnom roztoku a jazdil asi dva týždne.

Výsledok.

-Za tepla lepšie štartujúce auto.
-Trochu lepší ťah (možno sa mi to zdalo lebo som tie sviečky vyčistil.)

Po zlých skúsenostich s Denso na vlastnom aute a s NGK na kamarátovom to boli prvé športové sviečky čo chodili spoľahlivo.
Inak Brisky sú super konzumné sviečky, ak ich budeš meniť spolu s olejom (cca každých 5 tisíc km) tak budú bezproblémové a navyše za 120 Sk kus :P keď si predstavím jednu boženku za 1000-1200 Sk :twisted:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Dec 10, 2007 11:03 pm

120 za kus? ak si dobre pamatam tak tolko ma stali vsetky styri :D
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Mon Dec 10, 2007 11:15 pm

Alex wrote:120 za kus? ak si dobre pamatam tak tolko ma stali vsetky styri :D
Tak tak.. 160sk cca som aj ja platil :wink: A je pravda, ze po vycisteni auto lepsie startuje a aj ide.. Hlavne na starsom aute to citit..
R8,R12,Twingo

Robert
Posts: 17
Joined: Thu Nov 08, 2007 10:16 am
Location: Bracovce 18

Post by Robert » Tue Dec 11, 2007 10:56 am

Prave ze podla toho cisla co mas v prirucke, by ti mal vediet rozumny predavac povedat ci ich maju / vedia zohant / maju nahradu.

To by si sa divil co sa vsetko najde v katalogoch ked sa chce. Len nesmies ist priamo do Renaultu :wink:[/quote]

Hosi!
Toto by mala byt technicka diskusia. Zatial mi to viac pripomina reklamu na Denso, NGK, Brisk,...
Ak deklarujete svoju ne/spokojnost s nejakym typom, dobre by bolo uvadzat typ sviecky, nielen vyrobcu, a typ motora, do ktoreho bola tato sviecka pouzita. Lebo sa furt najde nejaky sprtal, ako ja, ktory si pozhana prislusne tabulkove hodnoty a zisti, ze pouzita sviecka bola uplne mimo s tepelnou hodnotou, nez mala byt. Na vine teda nebol vyrobca ale pouzivatel.
Trochu o tom viem svoje, lebo som robil servismana a hlavne u drahych aut sme museli davat fest sakra pozor, co tam namontujeme a preco.
Sviecka okrem zavitu a geometrickych rozmerov ma dolezite parametre, ktore menia jej vlastnosti. Je to hlavne tepelna hodnota. To je parameter, ktory ovplyvnuje studeny/teply start, spotrebu, kultivovany chod motora. Na to, aku tepelnu hodnotu treba pouzit vplyva kompresny pomer, palivo, zatazenie motora, podnebie! (rovnaky motor ale ina tepelna hodnota pre Aliasku, ina pre Saharu). Dalej tvar elektrody, jej vysunutie, ci zapustenie, material elektrody, ci je s predradenym odporom, ci bez.
Nad tym spekuluju cele vyskumne tymy vyrobcov sviecok a pre bezneho pouzivatela je idealne drzat sa katalogovej hodnoty pre dany agregat.

Ake su vsak moje skusenosti:
S tepelnou hodnotou sa da sibrinkovat tak +- jednu triedu. Ak viac, potom sviecka zarucene odide skor. Prejavi sa to vynechavanim, nekultivovanym chodom a ak by ste mali osciloskop, zmeni sa priebeh horenia iskry. Ak by ste mali analyzator plynov, zvysi sa podiel HC, CO, znizi CO2. Idealn, ak by boli zmerane hodnoty pri novej sviecke a pri tej istej dozivajucej. Tam by ste rozdiel videli.
Do mojho Fuega som skusal Bosch, BriskL14Y a L14YC a Champion N7Y. Ospravedlnujem sa Bosch uz nepamatam. Bosch nacisto sklamali, ale to som vtedy este nevedel omacku a nemal moznost vidiet katalog. Zrejme tipek v Mototechne sa v tom tiez nejak nevyznal. Takze po kratkom case mi odisla jedna sviecka - vnutorny prieraz. Ono tyristorove zapalovanie u Renaultov dava dost silny impulz co do amplitudy. Silnejsi nez klasicke kontaktne zapalovanie a moj motor mal povodne kontaktne.
Este dalsia finta, o ktorej sa v letacikoch nehovori. Bosch-ky su chulostive na olej v spalovacom priestore. Neviem, co presne po chemickej stranke, ale asi mikropory v porcelane.
Brisky - dobra kvalita za malo penazi.
Najlepsie mi slapu Champion. Mal som stastie, ze som zohnal tieto hystoricke kusy, lebo N7Y sa uz nerobia. Tento typ odporucal Renault ako alternativu pre motor A6M. A skutocne sviecky bavia i po 50000km. Videl som oscilograf :D

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Dec 11, 2007 12:00 pm

no za osmicky mozem povedat ze sa bavime o motore 688-02 o objeme 1108 ccm. za 5tky o 1,7micke (typ neviem)

sviecky som vyberal podla katalogu, teraz uz neviem ci to boli 14tky alebo 15tky. po dvoch kontrolach vyzeraju dobre, ziadny olej alebo prepalene elektrody.
motor ma pravidelny, tichy a kultivovany chod.
u brisk viem ze ma nikdy nesklamu ked si ich znova dam, chcem ale skusit nieco ine.
kazdemu v osmicke nieco lepsie sadlo, niekomu ngk, bosch alebo denso.
ale zase druhi mali prave s tymito problem, takze to bude dost individualne.

nase auticka su uz stari pani a maju svoje muchy. :wink:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Dec 11, 2007 12:19 pm

Zaciatkom clanku si ma predbehol
Tu sa motaju rozne motory a rozne sviecky.
Je potrebne napisat vic konkretnych info.
Fast tiez daval nove Bosch sviecky podla kataloga (itriove 500 sk sada po zlave) do Fuega 1.6T a stazoval sa na divny-nepravidelny chod a tusim potom dosiel aj na to ze ma zle veko rozdelovaca...

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Dec 11, 2007 12:25 pm

Aj niekde mam bosch katalog sviecok ...
Co tak urobit tabulku motorov a knim patriacim svieckam (variant) to by sme doplnili o nase skusenosti

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Dec 11, 2007 12:33 pm

dobre majmaj :arrow: :arrow: ideees :wink:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

Marcel Fuego Cabrio
Posts: 83
Joined: Tue May 22, 2007 9:01 pm

Post by Marcel Fuego Cabrio » Tue Dec 11, 2007 2:46 pm

no ved ja neviem ja ich tiez mam v jednom Fuegu a ide hm ale su to nejake trojkontaktove takye by mali byt dobre ale v motorkach som s tym mal vzdy len problemi zle znasaju vysoke teploty ale za tych par korun co stoja nemoze clovek chcet zazraky
mám rád nie nemam rád ja milujem RENAULTY najmä Fuegooooooo to moje

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Tue Dec 11, 2007 11:25 pm

To Robert: Tak to je sila :)

Ja som mal na R5 GT Turbo sviečky Champion N3G a dovolím si povedať nikdy viac. Boli to predpísané sviečky ako výrobcami tak aj niektorými katalógmi. Vkuse som mal problém, jazdil na 3 valce, motor sa hádal atď. Bolo to po G.O. motora tak ma to dosť štvalo. Nakoniec som zašiel za jedným naozajstným mechanikom a ten mi to vyriešil. Nahodil osciloskop a jednotlivé sviece aj vyskúšal mimo motora v piecke špeciálne určene na testovanie sviečok. Po nahriatí na hraničné teploty každá hádzala iskru ináč a farba iskry bol ružová :P Takisto mi povedal, že to nie je prvý prípad so sviečkami Champion a že odkedy sa robia v afrike alebo akej chmáre (nezapametal som si) tak to s nimi ide dolu vodou. Jedna sviečka stála tisíc korún :twisted: Všetky šli do koša a nahradili ich Brisky za asi 200 Sk všetky ktoré šľapú v podstate dodnes. Akurát čo som ich na chvíľu vyhodil a kúšal Boschky.
Čo sa týka oleja v spaľovacom priestore na to sú citlivé všetky sviečky nielen Bosch ale aj NGK a Denso. Bosch vyrábaný v Nemecku by nemal mať problémy ktoré si písal. Za maďarské neručím, nepoznám jediný maďarský výrobok ktorý by bol kvalitný :roll:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Jan 16, 2008 11:44 am

Urobil som katalog motorov kde sa mozeme orientovat a podla toho aj davat svoje skusenosti o svieckach

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Sun Jul 20, 2008 9:23 pm

Kedysi som mal pekný prospekt od sviečok a tam bola aj taká diagnostika. Podľa obrázku sa dá orientačne zistiť, čo tej sviečke (motoru) je.
Originál to je na http://www.enker.com/splug_condition.htm, ak niekto chce, nech skontroluje preklad a opravým chyby.

1.Normálny vzhľad
Nos izolátora je pokrytý s tenkým, svetlohnedým alebo sivým povlakom.
Tepelná hodnota sviečky je správna a všetky motorové časti sú správne nastavené.
Výmena zapaľovacej sviečky by mala byť po 15.000 kilometroch.
Image

2.Hrubé usadeniny
Hrubé usadeniny na sviečke (ako na obrázku) sú zapríčinené:
-príliš veľa maziva
-znečistené palivo alebo olej
-zodraté vodítko ventilu
Treba vyčistiť sviečku.
Image

3.Zapaľovacia sviečka pokrytá sadzami
Uhlíkové usadeniny na nose izolátora a tele sviečky môžu zapríčiniť skrat medzi elektródami,
čo vedie k slabej iskre alebo vynechaniu.
Image

4.Zaolejovaná sviečka
Izolátor je všade pokrytý s čiernymi a mokrými usadeninami.
Premostenie elektród vedie k slabej iskre alebo vynechaniu.
Príčina môže byť:
-zodraté vodítko ventilu
-zodraté vložky valcov, piesty a krúžky
-priveľa oleja v benzíne
-zlý zmiešavací pomer pri 2-taktných motoroch
-veľa oleja v motore
Image

5.Prehriatie
Nos izolátora je suchý a čistý, pokrytý bublinkami. Opotrebenie elektródy je zjavné.
Možné príčiny:
-chudobná zmes
-chyba zapaľovania (rozdeľovača)
-nízkooktánový benzín
-rozvinuté zapaľovanie (samozápal?)
Prehriatie je možné eliminovať výmenou zapaľovacej sviečky.
-je použitá príliš horúca sviečka.
Je treba použiť sviečku s nižšou tepelnou hodnotou. (napr. FE65P namiesto FE85P)
Netuším, či je toto dobre preložené. :D
Image

6.Odpálenie sviečky
Dôsledok prehriatia. Príčiny sú rovnaké ako u prehriatia, ale výraznejšie.
Je nevyhnutné ihneď odstrániť odpaľovanie, lebo môže zapríčiniť poruchu motora.
Teda sviečka musí byť ihneď nahradená studenšou.
Image

7.Poškodený izolátor
Tenká čiara na nose izolátora je znamenie, že praskne.
Je to väčšinou zapríčinené detonáciami motora (klepaním), ktoré spôsobujú:
-rozvinuté zapaľovanie (samozápal?)
-nečistý chod rozdeľovača
-nízkooktánový benzín
-chudobná zmes
-nevhodná vzdialenosť elektród
Treba odstrániť príčinu a vymeniť sviečku.
Image

8.Olovené usadeniny a glazúra
Toto je dôsledok olovených prímesí v benzíne. Usadeniny môžu byť nebezpečné (typujem:-) ).
Treba kontrolovať kvalitu paliva (množstvo olova).
Po dlhších úsekoch pomalej jazdy môžte výrazne zvýšiť rýchlosť, aby sa motor vyčistil od usadenín.
Netreba meniť sviečku.
Image

Tak hor´sa do sviečkovania. :wink:
Nerušiť!!! K L O N U J E M

Post Reply