Sviečky nekonzumne na R 8

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Sun Jul 20, 2008 11:10 pm

fajn zhrnutie, dik za postreh.
aspon som si teraz uvedomil ze by som mal skontrolovat sviecky, ako sa im dari, ci im nieco nechyba ci este vladzu :)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Jul 21, 2008 12:39 am

Tú poruchu číslo 6 som zaznamenal spolu s kamarátom v neznačkovom servise asi u 6 z 10 motorov Opel :roll: :?:
Opálené kontakty ale neboli tak sčerneté boli skôr ako po čerstvom zváraní.

Všetko moderné r.v. 1996 - 2004 hlavne 16v. technik v Ople tvrdil že všetko je v najlepšom poriadku akurát v tak "kvalitnom" a "výkonnom" motore je potrebné používať lepšie sviečky prípadne ich častejšie meniť. :? :shock:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jul 24, 2008 12:19 pm

koniec koncov sviecky treba raz za cas poriadne prevetrat. citim to na mojej osmicke ked po takej 200 km ceste ma motor lepsi drive. myslim ze si sviecky zasluzia poriadne precucnut (riadne povytacat motor na dlhsej vzdialenosti) ono to mestske behanie na kratke vzdialenosti im len ublizuje (a nielen im) tak snad taky pripad ako je to foto zaolejovanej sviecky nikdy nezazijem
myslienka vymenit sviecky ma opusti vzdy ked pocujem ten sepot kvetin po kapotou. tie moje brisky maju stale co povedat. ale buduci rok uz zmena nevyhnutna :wink:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Thu Jul 24, 2008 4:03 pm

Alex wrote:koniec koncov sviecky treba raz za cas poriadne prevetrat. citim to na mojej osmicke ked po takej 200 km ceste ma motor lepsi drive. myslim ze si sviecky zasluzia poriadne precucnut (riadne povytacat motor na dlhsej vzdialenosti) ono to mestske behanie na kratke vzdialenosti im len ublizuje (a nielen im) tak snad taky pripad ako je to foto zaolejovanej sviecky nikdy nezazijem
myslienka vymenit sviecky ma opusti vzdy ked pocujem ten sepot kvetin po kapotou. tie moje brisky maju stale co povedat. ale buduci rok uz zmena nevyhnutna :wink:
Dnes som v Perome kupoval 4 ks sviecok na R8, Bosch, 1ks za cca 130 Sk...
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jul 24, 2008 4:09 pm

to nie je zle. predpokladam ze klasicke jednokontaktove vsak?
som rozmyslal ze od bosch vyskusam tie 4-kontaktove. sa uvidi este.
takze pripravujes sa na prevzatie automata :) nove sviecky sa mozu hodit.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Jul 24, 2008 4:44 pm

Pedro: vymontuj si radsej sviecky z tej tvojej R8 co je u klampiara, o tych vies ze fungovali!!!

Alex: Kasli na 4kontakty, to je len reklamna haluz, iskra bude skakat aj tak len jedna. Pokial mas spravnu medzeru medzi kontaktami je to to iste ako 4 kontaktna!!! Normalny standard a hotovo. Radsej ked tak vymen kladivko a kondik v rozdelovaci, kable (ak su stare) a cievku. To by bola rozumnejsia investicia..
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jul 24, 2008 5:20 pm

ved ja nic, len spekulujem. svojho casu ma na ne nahovaral majmajko.
zatial nepotrebujem menit nic. lepsie nerypat do toho co funguje. :P
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Thu Jul 24, 2008 8:27 pm

Alex wrote:ved ja nic, len spekulujem. svojho casu ma na ne nahovaral majmajko.
zatial nepotrebujem menit nic. lepsie nerypat do toho co funguje. :P
presne tak..nerýp do niečoho čo fuguje.Štvorkontakty sú hlúposť.Mal som to v aute a žiadne sľubované zvýšenie výkonu sa nekonalo.Občas aj vynechavali a preto som aj prešiel späť na klasické a tie funguju spoľahlivo!
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri Jul 25, 2008 7:37 am

V Perome som teraz kupil NGK za 89,- na Stefana ... a frciiiiiiii

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Sep 08, 2008 8:34 am

Tak som si zakupil nove sviecky NGK typ BP6HS (co je podla katalogu typ pre R4, R8, R10, dauphine...)
na pohlad je vidiet ze su to "teplejsie" sviecky oproti tym co som tam mal doteraz (Brisk N15C).
Zatial som si nevsimol ziadne rozdiely, ani pri startovani ani pri jazde.
Motor je ale o poznanie tichsi, co je vo vseobecnosti dane samotnou vymenou starych sviecok za nove.
Uvidime ako sa budu spravat na dlhsej trase a do kopcov.

btw. takto vyzerali stare sviecky ked som ich vytiahol
Image
pri kontrole minuly rok boli cistucke, teraz su o poznanie spinavsie, zo znakmi hrubych usadenin.
videl by som to na nieco medzi prvym a druhym typom sviecky podla obrazkov co tu dal R4CV.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Sep 08, 2008 8:52 pm

Brisk sú jedny z najlepších sviečok s akými som sa stretol - v pomere cena spoľahlivosť a životnosť.

Dokonale fungujú aj na tak prieberčivom motore ako je môj :D

Má to len jednu chybičku krásy. Sviečky za 35 Sk kus sa musia meniť spolu s olejom a vtedy je všetko krásne a bezchybné. :idea: Staré vydržia aj dlhšie ale už nebudú tak páliť ako predtým.

No a Brisky za 200 Sk kus tie vedia vydržať aj toľko čo NGK za 700 - 1000 SK.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Tue Sep 09, 2008 7:08 am

to stym olejom budes mat asi pravdu. lebo jednu vymenu oleja vydrzali v dobrej kondicii ale potom od tej druhej som ich nepozeral, az teraz a je vidiet ze olej tu svoju rolu zohral :)
mozno sa k nim zase niekedy vratim, no uz pravdepodobne k teplejsim N17C, lebo tie odporucaju na moj motor.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Fri Sep 12, 2008 8:03 am

vcera sme si spravili taky maly vylet na nitriansky autosalon. tento rok to tam bolo onicom ale na nalade mi to neuberalo pretoze sme isli na osmicke s novymi svieckami od ngk :o
pani, to bolo nieco uzasne, auto ide ako dabel. nepamatam si ci tak behalo pri novych briskach no toto ma gule. zvuk motora je taky jemnejsi no v otackach to ma poriadny drive.
driapali sme to po dialnici celu cestu tachometrovych 120 km/h a pri predbiehani hladko az takmer k 140 km/h. musel som davat bacha lebo stacila len zadumana chvilka a uz to tam bolo. proste to slape 8) a nikdy nechodilo lepsie :P
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Fri Dec 12, 2008 7:35 pm

Na nete som našie článok o sviečkach a to podstatné dávam sem:

Tepelná hodnota zapaľovacej sviečky znamená jej schopnosť odvádzať zo spaľovacieho priestoru teplo, o čom rozhoduje predovšetkým dĺžka špičky izolátora. „Studené“ sviečky (vyššia tepelná hodnota) majú túto schopnosť podstatne vyššiu ako sviečky „teplé“ a práve preto sa používajú pre viac namáhané športovo ladené motory.

Výrobcom odporúčanú tepelnú hodnotu nie je v prípade jednoduchších úprav potrebné meniť. Iba v prípade, že zásahy do motora zvýšia jeho tepelné namáhanie (napr. zvýšenie kompresného pomeru, zvýšenie plniaceho tlaku pri turbomotoroch ...), použijte sviečky s vyššou tepelnou hodnotou. Pokiaľ použijete "studenú" sviečku do sériového motora, v zásade sa nič nestane. Ak však naopak bude "teplá" sviečka v namáhanom motore, v lepšom prípade ju zničíte, v horšom poškodíte celý motor !!!

:arrow: Dostal som sviečky Bosch 8+ FR7DC+, neviem do čo sa hodia. Poraďte, v prípade záujmu vymením za sviečky do 4CV. :)
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Sun Jan 04, 2009 6:40 pm

Ešte doplním Braňa:
Sviečky majú byť vyrobené tak, aby sa na nich držala teplota medzi 500 až 800 stC. Pokiaľ sú sviečky teplejšie, tak vznikajú samozápaly, prípadne môže dôjsť k odtaveniu jej časti. Pokiaľ sú studenšie, tak sa na nich výrazne usádza karbón, ktorý znemožňuje ich dobrú funkciu.

Takže závisí aj od používania auta. Pokiaľ používame auto v zime iba na cestu do roboty a späť, tak studené sviečky sú tam za chvíľu hotové. Naopak, pokiaľ chcem na nejakých šprintoch zamachrovať s teplými sviečkami, tak hrozí aj poškodenie motora.

Ešte k starším motorom, ktoré majú už nejakú tú spotrebu oleja. Olej v spaľovacom motore produkuje viacej karbónu. Vtedy je vhodné mu dať teplejšiu sviečku, ktorá viac vydrží, ale treba si byť vedomý toho, že nemá rada nejaké to vytínanie.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

Post Reply