ALCHYMIA ČISTENIA

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Feb 18, 2009 10:40 pm

kiselinu fosforecnu by som neodporucal..
Prečo nie na liatinové a oceľové povrchy?

User avatar
krestan
Posts: 518
Joined: Fri Nov 07, 2008 3:26 pm
Location: Šalgovce
Contact:

Post by krestan » Wed Feb 18, 2009 11:59 pm

pretoze kyselina je kysla to znaci ze ph sa pohybuje pod 7 a - /nejde mi znak mensie/ pricom dihydrofosforecnan sodny je vplyvom luhu sodneho silne zasadity co nepôsobi na kovy tak invazivne ako kysely roztok pridaj dotoho este dusicnan sodny a mas perfektny fosfatovací kupel.. napr.. predstav si co ti spravy vyteceny elektrolit z baterie cj kyselina sirova + aqua destilata .. dajme tomu ze je to len 15% roztok kyseliny ktory ti na aute vylepta do karoserie doslova dieru.. s reakciou s kyslikom vznikaju sirany a syricitany ktore su agresivne voci kovom.. dokonca som sa stretol aj s vyleptanymi antikorovymi trubkami.. co bola teda sila .. hovorime tu sice o dlhodobom posobeni ale tak isto aj o antikore.. tak si predstav co to spravy , taka kyselina z hlinnikom alebo s klasickym zelezom.. ..

poradim sa s vyrobnym technikom z vaac. a skusime najst nejake setrne chemicke cistenie hlinnika no nemyslim si ze to bude len tak.. predpokladam ze sa dopracujeme k nejakemu derivatu prip zmesi a nie k cistej kiseline.. fakt keby som uz musel pouzijem skor zasadity roztok tj luh sodny a pre zaciatok mozno tak 25 az 30 percentny roztok..
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE

RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Feb 19, 2009 9:31 am

Aby bolo celkom jasno:

"Liatina" je myslená iba oceľoliatina. (bloky motorov) Vyčítal som, že kyselina fosforečná dobre rozkladá kysličníky železa, ale samotné železo už leptá veľmi pomaly. Mala by byť hlavnou zložkou odhrdzovacích prípravkov. Koncentráciu asi bude treba vyskúšať.

Súhlasím, že na hliníkové zliatiny používať len zásadité roztoky.

Krestan:
:shock: Galvanizácia, to je tiež lákavý odbor. Mohol by si dať postupy na amatérske zinkovanie, medenie, chromovanie niklovanie. Hlavne v akých lektvaroch to robiť a vhodné prúdové hustoty. Samozrejme do novozaloženého topicu.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
krestan
Posts: 518
Joined: Fri Nov 07, 2008 3:26 pm
Location: Šalgovce
Contact:

Post by krestan » Thu Feb 19, 2009 5:52 pm

Taketo veci ako technologie spracovania sa uz niekolko rokov neuvadzaju a ak, tak su poriadne zastarale.
Mozno sa este nieco presnejsie da najst v starsich komunistickych knihach ale teraz uz takmer nic.
Okrem toho nie je az tak strasne dolezite schemy, ale vlastne podmienky spracovania, velkosti povrchov, prudove hustoty, cistota chem. latok, vlastneho povrchu...V tomto ohlade ti asi nic moc nemozem pomoct.
ide oto ze v domacich podmienkach je to prakticky nemozne a bolo by to o 300% drahsie ako dat si to spravit nejakej firme ci kamaratovi za flasu ci 10 eur..
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE

RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Apr 02, 2009 7:16 pm

Užitočné informácie sú:
http://www.gsxr.wz.cz
Treba kliknúť na "Jak na to" a potom "Leštění hliníku".
http://www.gsxr.wz.cz/lesteni.htm
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

Post Reply