Problem R8 automat - STARTOVANIE, ELEKTRONIKA

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Problem R8 automat - STARTOVANIE, ELEKTRONIKA

Post by pedro » Wed Mar 25, 2009 6:38 pm

Caute,
mame nasledovny problem:

Auto je v garazi (vyhrievanej), stoji napr. 2 tyzdne, baterka odpojena, chceme sa ist previezt, zapojime bateriu, na supu nakopne.
Ideme zopar km, napr. so zapnutymi svetlami, zastavime A UZ NENASTARTUJEME...dojde servisne vozidlo :D , zapojime kable a naskoci opat na supu...
Regler je vymeneny novy, kontrolka dobijania nesvieti, kde je problem??
Myslite, ze to bude iba bateriou? Mimochodom mame problem zohnat bateriu do toho, musi tam ist iba taka tenka, napr. ked tam dam zo svojej osmicky, tak nezavrem kapotu a ked aj nejak nasilu, tak normalne preskakuju iskry medzi pantom a bateriou...
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Wed Mar 25, 2009 6:46 pm

Zjavne tam máš odber. Pripoj baterku cez ampérmeter a hneď uvidíš aký je veľký. Potom už iba hľadať. :( Začal by som odpojením toho reglera.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Mar 25, 2009 7:16 pm

ja by som sa venoval tomu iskreniu ... to nem dobre.... :shock:

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Wed Mar 25, 2009 8:17 pm

skus trochu priklepnut kladivom plech do ktoreho sa vklada bateria, mozno ti tam potom lepsie vojde ta bezna. sa mi nezdalo ze by to puzdro bolo nejak mensie ako mame my.
ak nie tak potom das bateriu z nejakeho japonca a ta uz bude pasovat.
v tvojom pripade bude urcite dobre mat v kufri nabitu rezervnu bateriu kym sa osmicka neumudri.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Mar 25, 2009 11:25 pm

Z japonca to moc neda :-) to su praveze tensie ale zas vyssie ....
tam je niekde inde zmetok... mozno mas gumy na podlozenie co tam nemaju byt (preto to iskrenie) ale ze aby bola tenka hmm to sa mi nezda....
Sprav foto lebo takto naozaj len triafame...

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Mar 26, 2009 8:09 am

Majmaj: Ja som mal v 8cke bakteriu z japonca(teda korejca) a v pohode! Z Nexie. Ale ked ti tam nepasuje baterka, ktora pasuje do inej R8, hladal by som chybu niekde v tej policke na baterku! Ako pisu chalani, nieco navyse, alebo pokrceny plech..

S tym odberom je to tazko. Asi jedine tak ako pise Mario. Zapojit A-meter a tak zistit ci je niekde odber, potom postupne odpajat zariadenia a tak zistis co ten odber sposobuje. Hlavne NESTARTOVAT, jedine ze by si chcel vidiet svietit kable od A-metra ;)

To je fajn ze je novy regler a kontrolka nesviti, ale aj to dobija? Dynamo v malych (volnobeznych) otackach totiz dobija dost slabo. Ked sa k tomu prida este cinnost elektro spojky a svetla..
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Mar 26, 2009 8:50 am

Pozri ukostrenie ...
To je teraz dost rozsirena porucha.... :-)
Meraj a meraj ...
take uzke a vyssie baterky mam este 3ks :-)

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Thu Mar 26, 2009 9:35 am

Praveze priestor na tu bateriu je v pohode, tiez sme hladali ci tam nie je niekde pokrceny plech, alebo nieco podobne, ale nie je! Praveze mi to pride uzsie ako v mojej osmicke, je mozne ze by to vyrobili uzsie?
Mozno je ta osmicka vyrobena v Japonsku... :D Nema v tom prsty Jacques?

Ked budem mat cas, pridam foto, a skusime pomerat vsetko.

Matus: ako zistim ci dobija, ked nesvieti? Ak myslis meranie, tak to sme skusali uz na Challenge, s Matom Ondrejkom a s panom co ma Rollsa, pri tej streleckej sutazi, hodnoty boli uplne normalne...
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Mar 26, 2009 6:09 pm

:D Univerzálnu diagnostiku dobíjania vymyslel Jacques a robil to takto:
1. Naštartuješ
2. Na kontakty batérie pripojíš voltmeter, ktorý by mal na voľnobeh ukazovať asi 12V.
3. Pomaly zvyšuješ otáčky motora a sleduješ voltmeter. Napätie by malo narásť asi na 14-15V a viac už nestúpať.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri Mar 27, 2009 8:45 am

Ja by som vyhodil to dynamo a dal tam alternator, ten bude krasne dobijat aj na volnobehu a urcite bude vhodnejsi k elektrospojke. Hlavne je ovela vykonnejsi.
Ale Pedro je zastanca klasiky a dynama sa nechce vzdat (aspon hovoril), tento problem je tym padom riesitelny jedine zmenou velkosti remenic a dynamo sa bude krutit rychlejsie.

Podla mna je problem v odbere ze ten automat odobera viac ako stiha dynamo dobijat.

Treba zmerat tie odbery ampermetrom a este raz to dobijanie voltmetrom ako radi Mario a aspon budes vediet hodnoty.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Fri Mar 27, 2009 8:57 am

Pokiaľ to chce mať Pedro v pôvodnom stave, tak ja by som to podporoval. Keď to fungovalo pred 50 timi rokmi, bude to fungovať i dnes.

Pedro:
Zmeraj ako sme písali a napíš hodnoty. Riešenie určite nájdeme. Ešte jedno. Je kontrolka dobíjania funkčná? Po zapnutí zapaľovania má svietiť.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Fri Mar 27, 2009 8:58 am

Chlapci dik za nazory, urcite to premerame, ked budeme mat hodnoty, napisem :D
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

Post Reply