R5 1.7 54kW a 69kW

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Thu Jun 04, 2009 8:16 pm

To Jan Kalina:

My sme sa nehadali:)

Len som sa pytal na niektore veci a vymienali sa tu nazory a skusenosti.

Dik aj za tvoje.

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Sun Jun 14, 2009 6:04 pm

Ozaj.

Bol som na tuning zraze a videl som tam modru R5.

Na pohlad vyzerala ako GTE aj budiky boli cervene, a majitel povedal ze v TP ma GTX a nejaka zvlastna edicia.

Takze je tazka dilema ci ma GTX obycajne alebo ventilovane kotuce ked je tolko vselijakych verzii:) :-)

Tato konkretna GTX mala aj bodykit ako GTE, vzadu este mohutnejsie lemy a je z BA.

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Fri Jun 19, 2009 11:51 am

Viete mi niekto povedat ci je rozdiel v prevodovke z GTE a s motorom 69kW v R19? Dik.

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Fri Jun 19, 2009 2:13 pm

MiKo wrote:Ozaj.

Bol som na tuning zraze a videl som tam modru R5.

Na pohlad vyzerala ako GTE aj budiky boli cervene, a majitel povedal ze v TP ma GTX a nejaka zvlastna edicia.

Takze je tazka dilema ci ma GTX obycajne alebo ventilovane kotuce ked je tolko vselijakych verzii:) :-)

Tato konkretna GTX mala aj bodykit ako GTE, vzadu este mohutnejsie lemy a je z BA.

Viete mi niekto povedat ci je rozdiel v prevodovke z GTE a s motorom 69kW v R19? Dik.
1. co je u jakýho auta napsaný v TP není vůbec podstatný, protože ani ty a často ani majitel neví, z jakýho auta ty doklady původně jsou a často majitel ani vůbec netuší, že zrovna ty jeho doklady jsou z úplně jinýho auta než na jakým je on má :lol: Kdybys měl vyfocený motor, VIN, TP a pár detailů, řeknu ti na 1.pohled jak to je doopravdy a jestli je auto GTX nebo GTE :D
2. žádné dilema - jak jsem psal - motory do 55kW včetně měly nechlazený kotouče (karburátory i stříkačky), nad 55kW měly chlazený (karburátory i stříkačky). GTX se dělalo s výkonem 54-55kW, ale i s 64kW, takže oboje je možné, jde o jiné typy vozu. A že si někdo ke slabýmu motoru někdy dodatečně namontoval chlazený kotouče aby mu to líp brzdilo, to je taky možný, není to nic složitýho.
3. převodovky v GTE byly minimálně 2 odlišně odstupňovaný, v 19ce jich bylo ještě víc. Bys musel dát čísla převodovek.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Mon Jun 22, 2009 8:27 pm

Ked to bude vonku tak tie cisla prevodoviek napisem..

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Wed Oct 21, 2009 9:21 pm

Caute.

Prosim poradit:

Na tyci stabilizatora je v strede dvoma skrutkami spojene take hrube Ucko....aku to ma funkciu?

Co sa stane ked to dam odtial do prec?

A problem so spinackou.

Normalne fungovala a teraz tam zrazu nejde zatlacit kluc na doraz..

Dik.
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Wed Oct 21, 2009 9:35 pm

ohľadom spínačky-tu pomôže len výmena.
a tu U-čko???aké ???viac info treba
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Wed Oct 21, 2009 10:21 pm

Si si s tou spinackou isty? Ved som ju nepouzival, je to divne..

Stabilizacka sa za ramom motora dviha a v strede tej zdvihnutej roviny je to Ucko. Nie je s nicim spojene, len dvoma skrutkami stiahnute na tej tyci..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Wed Oct 21, 2009 11:02 pm

Čoveče nevím na co je ta věc na tom stabilizátoru, možná Robo bude vědět.
Dialogys tomu říká "Přesuvník" - takže když se nad tím zamyslím, název vystihuje funkci-možnost to přesouvat sem tam. Když to lze přesouvat, musí to tedy tím přesunutím jinam splnit nějaký jiný účel, než v původní poloze. Jestli ono se tím nevyrovnává působení stabilizátoru tak, aby na obě strany "stabilizoval" stejně :wink: Jde totiž o to, že vpravo je těžší motor, vlevo lehčí převodovka - takže bych bez znalosti skutečný pravdy odhadoval, že ten Přesuvník nebude uprostřed, ale víc vpravo :D Schválně to změř, já když si vzpomenu, mám tu 2 rámy z R9/11, mrknu možná taky :)
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Oct 22, 2009 8:26 am

Podľa môjho to U-čko plní funkciu stuženia stabilizátora. Osobne by som s tým nehýbal.
Spínačku skús prepláchnuť WD-čkom, ak nepomôže, tak asi už len podľa Jožovej rady :(
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu Oct 22, 2009 6:28 pm

Přesuvník na tyči stabilizátora u R5 má tri funkcie.

1 - neužitočná (kurvítko)

2 - pochybná keby sa stabilizačná tyč roztrhnla v strede tak ju to podrží pohromade bez väčších škôd na aute. Vzhľadom k štyrom miestam na uchytenie stabilizátora je šanca na vznik skôd bez přesuvníka 1:1000000000

3 - zbytočná záťaž, je to xyz rokov na jednom mieste, nepresúva sa to a navyše to drží vodu a iný sajrajt na tyči. Takže Aui.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Thu Oct 22, 2009 7:47 pm

:arrow: Anarki

Dakujem, potvrdil si moj cisto technicko-strojarsky nazor.

Dam to do prec a z prdele to odvazim...

Inak je to asi vsade v strede, mam to na dvoch ramoch rovnako..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Fri Oct 23, 2009 9:55 am

Chlapci, myslíte si že v čase, keď automobilky šetria na každej podložke montujú kus železa na stabilizátor preto, aby si zvýšili výrobné náklady? :D
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Fri Oct 23, 2009 4:46 pm

Je možné, že ten kus železa je závažie, ktoré mení vlastnosti stabilizátora, aby sa nechvel. Ak ho odstrániš, bude fungovať, len za určitých okolností sa rozvibruje auto.

Ale to je len dohad. Niečo podobné má aj R8 na ťažných tyčiach zadnej nápravy.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Fri Oct 23, 2009 6:19 pm

Mario Horak wrote:Chlapci, myslíte si že v čase, keď automobilky šetria na každej podložke montujú kus železa na stabilizátor preto, aby si zvýšili výrobné náklady? :D

Nepamatam si to ale v 1984-1992 nebola kriza... 8)
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

Post Reply