Renault 8, priskokom vpred..
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Renault 8, priskokom vpred..
Uz mi to fakt zacina liezt na city.. vysvetlim:
Idem po rovine, alebo dole kopcom zaradena rychlost, bez plynu. Motor strasne cuka, ako keby vynechaval. Nepravidelne, trha ako besny, citit ako sa cely myka na silentblokoch. Ked chcem z takehoto stavu akcelerovat zase trhne ako keby sa chcel rozbehnut a v tom sa zadusi, hned na to sa rozbehne a taha. To iste pri normalnej jazde ked dam nohu z plynu a nasledne chcem zase pridat..
Aj na volnobehu vynechava. Nepravidelne. Ide, ide, vynecha, ide, ide, ide, ide, vynecha ..
Blok a hlava je R12 (1,3l), ostatne je R8 (1,1l)
Karburator je cisty a tesny
Vymenena hlava rozdelovaca, palec, kondik, kladivko, sviecky
Svieckove kable som menil pred troma rokmi, su silikonove, meral som ich su OK.
Cievku som menil staru za staru, nic sa nezlepsilo/nezhorsilo. Ta druha stara fungovala v inom motore.
Okrem toho to zere 10l/100km !! V obave ze je chudobna zmes som zvacsil trysky. Motor ziskal na vykone, zacal zrat 12l, ale zavada sa neodstranila.
Cela ta chyba sa prejavuje tak pozvolna. Ked som pred asi dvoma rokmi namontoval ten R12kovy motor vsetko behalo ako malo. Neskor sa zacalo prejavovat to cukanie na rovinke, alebo jazde dole kopcom. No a minuly rok pozvolne zacala cukat pri akceleracii.
Maly nedostatok celej tej transplantacie je, ze neviem presne nastavit predzapal. R12 nema rysku na remenici ako R8, ale na zotrvacniku a adekvatne okienko na kosi prevodovky. Ja mam kos z R8, cize nemam okienko
Riesim to tak, ze si vymontujem sviecku a okom sledujem HU.
Tak podte do mna..
Idem po rovine, alebo dole kopcom zaradena rychlost, bez plynu. Motor strasne cuka, ako keby vynechaval. Nepravidelne, trha ako besny, citit ako sa cely myka na silentblokoch. Ked chcem z takehoto stavu akcelerovat zase trhne ako keby sa chcel rozbehnut a v tom sa zadusi, hned na to sa rozbehne a taha. To iste pri normalnej jazde ked dam nohu z plynu a nasledne chcem zase pridat..
Aj na volnobehu vynechava. Nepravidelne. Ide, ide, vynecha, ide, ide, ide, ide, vynecha ..
Blok a hlava je R12 (1,3l), ostatne je R8 (1,1l)
Karburator je cisty a tesny
Vymenena hlava rozdelovaca, palec, kondik, kladivko, sviecky
Svieckove kable som menil pred troma rokmi, su silikonove, meral som ich su OK.
Cievku som menil staru za staru, nic sa nezlepsilo/nezhorsilo. Ta druha stara fungovala v inom motore.
Okrem toho to zere 10l/100km !! V obave ze je chudobna zmes som zvacsil trysky. Motor ziskal na vykone, zacal zrat 12l, ale zavada sa neodstranila.
Cela ta chyba sa prejavuje tak pozvolna. Ked som pred asi dvoma rokmi namontoval ten R12kovy motor vsetko behalo ako malo. Neskor sa zacalo prejavovat to cukanie na rovinke, alebo jazde dole kopcom. No a minuly rok pozvolne zacala cukat pri akceleracii.
Maly nedostatok celej tej transplantacie je, ze neviem presne nastavit predzapal. R12 nema rysku na remenici ako R8, ale na zotrvacniku a adekvatne okienko na kosi prevodovky. Ja mam kos z R8, cize nemam okienko
Riesim to tak, ze si vymontujem sviecku a okom sledujem HU.
Tak podte do mna..
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Mam nasledovne rady:
- vyrob si rysku na remenici podla polohy piestu vo valci aby sa mohol od niecoho odrazit
- nasteluj predzapal na spravnu hodnotu
- pozri sa na rozdelovac ci nema velku volu a ci funguje na nom podtlakova regulacia, ak ma velku volu treba ho opravit
- pozdri ci rozvodova retaz nie je moc vytahana.
- pozri sa na osku sktriacej klapky v karburatore ci nema velku volu
ak ma tak musis dat niekomu vyrobit vacsiu a vystruzit vacsie vodiace dierky.
- pozri sa na tlaky vo valcoch
mozno ze si to uz skusal ale toto jedine ma napada pri tomto jednoduchom motore co by mohlo mat podobne symptomy ako opisujes.
Ja som mal toto iste na 126-ke fiatke a bola to velka vola na oske karburatora a vytahana rozvodova retaz a tak som mal stale velku spotrebu a zly chod. A nepravidelnost motora vacsinou ma na vine velka vola rozdelovaca, alebo vytahane rozvody. Ked som to opravil tak motor isiel ako hodinky.
Ak nemas cas tak po velkej noci Ti to mozem diagnostikovat a opravit aj ja.
- vyrob si rysku na remenici podla polohy piestu vo valci aby sa mohol od niecoho odrazit
- nasteluj predzapal na spravnu hodnotu
- pozri sa na rozdelovac ci nema velku volu a ci funguje na nom podtlakova regulacia, ak ma velku volu treba ho opravit
- pozdri ci rozvodova retaz nie je moc vytahana.
- pozri sa na osku sktriacej klapky v karburatore ci nema velku volu
ak ma tak musis dat niekomu vyrobit vacsiu a vystruzit vacsie vodiace dierky.
- pozri sa na tlaky vo valcoch
mozno ze si to uz skusal ale toto jedine ma napada pri tomto jednoduchom motore co by mohlo mat podobne symptomy ako opisujes.
Ja som mal toto iste na 126-ke fiatke a bola to velka vola na oske karburatora a vytahana rozvodova retaz a tak som mal stale velku spotrebu a zly chod. A nepravidelnost motora vacsinou ma na vine velka vola rozdelovaca, alebo vytahane rozvody. Ked som to opravil tak motor isiel ako hodinky.
Ak nemas cas tak po velkej noci Ti to mozem diagnostikovat a opravit aj ja.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Este dodám:
Skontrolovať hladinu v komore karburátora, prípadne či nie je rozbabrané niečo s emulznou trubicou.
Skontrolovať či dáva dostatok paliva čerpadlo.
Predzápal je treba nastaviť podľa citu a ucha. Tabuľkové hodnoty už neplatia, takže nemusíš ani riešiť rysku.
Skontrolovať hladinu v komore karburátora, prípadne či nie je rozbabrané niečo s emulznou trubicou.
Skontrolovať či dáva dostatok paliva čerpadlo.
Predzápal je treba nastaviť podľa citu a ucha. Tabuľkové hodnoty už neplatia, takže nemusíš ani riešiť rysku.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
toto
Takze odzadu:
Hladina v plavakovej komore je OK, palivove cerpadlo je nove a stiha.
Co je emulzna trubica? Myslis difuzor? Co by s nim malo byt?
Falosny vzduch skor nie. Cez hadicky tiez nie..
Rozdelovac sak prave, co je velka vola? Nejaku volu ma, ale ci je velka alebo mala netusim.. Podtlak funguje.
Vola skrtiacej klapky skor nie..
No a co sa rozvodovej retazi tyka. Pochybujem ze by bola az taka vytahana, navyse je tam sponovak ktory tomu ma zabranit! Vseobecne ta retaz ma prezit cely motor, takze sa mi nechce verit ze by bola ona na vine. Okrem toho, zrovna sa mi nechce rozoberat pol motora aby som sa k nej dostal..
Tlaky su v poriadku!
Mato, asi sa zastavim po sviatkoch.. Dve hlavy, viac rozumu.
Hladina v plavakovej komore je OK, palivove cerpadlo je nove a stiha.
Co je emulzna trubica? Myslis difuzor? Co by s nim malo byt?
Falosny vzduch skor nie. Cez hadicky tiez nie..
Rozdelovac sak prave, co je velka vola? Nejaku volu ma, ale ci je velka alebo mala netusim.. Podtlak funguje.
Vola skrtiacej klapky skor nie..
No a co sa rozvodovej retazi tyka. Pochybujem ze by bola az taka vytahana, navyse je tam sponovak ktory tomu ma zabranit! Vseobecne ta retaz ma prezit cely motor, takze sa mi nechce verit ze by bola ona na vine. Okrem toho, zrovna sa mi nechce rozoberat pol motora aby som sa k nej dostal..
Tlaky su v poriadku!
Mato, asi sa zastavim po sviatkoch.. Dve hlavy, viac rozumu.
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
toto
Mario: no karburator som mal rozobraty do srobika a take som tam nenasiel. Jedina vec co mi to pripomina je filter na vstupe paliva, tam je take sitko (dierkovany plech zatoceny do valceka).
Hladinu samozrejme neviem uplne presne zmerat, ale po demontazi veka, je takej normalnej vyske, na oko rovnakej ako v ostatnych karbcoch co som rozoberal.
Mato: Ja pevne dufam ze to bude "len" rozdelovac. Mam jeden fungel novy, zabaleny, skusim prehodit na skusku ze co to povie..!
Hladinu samozrejme neviem uplne presne zmerat, ale po demontazi veka, je takej normalnej vyske, na oko rovnakej ako v ostatnych karbcoch co som rozoberal.
Mato: Ja pevne dufam ze to bude "len" rozdelovac. Mam jeden fungel novy, zabaleny, skusim prehodit na skusku ze co to povie..!
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Matus, mal som rovnake problemy, pamatas, sa aj si mi karbec poziciaval, aj pomahal ja ksa dalo a furt nic... az ked som vymenil rozvody tak sa tato zavada stratila. Rozvody nepreziju cely motor, tomu never
Dalsi poznatok: Nove diely ktore kupujeme su niekedy vadne. Moja negativna skusenost je najma s kondenzatormi a prerusovanymi kontaktami, skus vymenit, pripadne vymenit cely rozdelovac.
Onoho casu taketo problemy riesil Vlado vymenou difuzora v karburatore, vraj mysticka osmicka, tvrdil... pravdou je ze to pomohlo mozno na cestu od Vladovej priatelky po most Lafranconi - vyhodnotil som to ako placebo efekt
Odkedy som menil rozvody, tak s pravidelnostou chodu motora som nadmieru spokojny. Alexovym motorarom by som veril, az ked bude motor spraveny a bude dobry, potom bude biznis
Dalsi poznatok: Nove diely ktore kupujeme su niekedy vadne. Moja negativna skusenost je najma s kondenzatormi a prerusovanymi kontaktami, skus vymenit, pripadne vymenit cely rozdelovac.
Onoho casu taketo problemy riesil Vlado vymenou difuzora v karburatore, vraj mysticka osmicka, tvrdil... pravdou je ze to pomohlo mozno na cestu od Vladovej priatelky po most Lafranconi - vyhodnotil som to ako placebo efekt
Odkedy som menil rozvody, tak s pravidelnostou chodu motora som nadmieru spokojny. Alexovym motorarom by som veril, az ked bude motor spraveny a bude dobry, potom bude biznis
Sexgrafik Renault Classic Clubu
toto
MX: podla mna retaz prezije cely motor, v zivote som s tym na osmickovom motore nemal problem a mal som ich v aute niekolko. A niektore mali natocenych peknych par 100tis km.
Toto je vsak polomotor z R12... neviem no. Nebudem urcite riesit vymenu rozvodov, to radsej skompletujem nejaky povodny R8 motor co sa mi vala v garazi..
Co sa novych dielov tyka, negativnu skusenost som mal len z Daciovymi dielmi. Taky kondik fungoval asi 2 min. To nieje zart, to je vazny casovy udaj!
Toto je vsak polomotor z R12... neviem no. Nebudem urcite riesit vymenu rozvodov, to radsej skompletujem nejaky povodny R8 motor co sa mi vala v garazi..
Co sa novych dielov tyka, negativnu skusenost som mal len z Daciovymi dielmi. Taky kondik fungoval asi 2 min. To nieje zart, to je vazny casovy udaj!
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
toto
ano je to fest jednoduche.. ste normalny?
Minimalne chladic/torpedo von, zhodit remenicu, prso dole, vanu dole (lebo bez toho sa neda poriadne tesnenie dat na miesto) cize olej von, vana dole, uz len vymenit a cele zase naspat.
Uz len bajpas je jednoduchsi..
Ako nehnevajte sa na mna, ale to tu pisete ako keby sme sa bavili o vymene sviecky...
Minimalne chladic/torpedo von, zhodit remenicu, prso dole, vanu dole (lebo bez toho sa neda poriadne tesnenie dat na miesto) cize olej von, vana dole, uz len vymenit a cele zase naspat.
Uz len bajpas je jednoduchsi..
Ako nehnevajte sa na mna, ale to tu pisete ako keby sme sa bavili o vymene sviecky...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!