Renault 8, priskokom vpred..

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Apr 14, 2009 1:04 pm

no to viac menej musis aj pri vymene motora robit....
:-)

Nik nevravi ze to mas sups sem sups tam a je to :-)

No ja osobne by som sa miesto vymeny motora pustil do vymeny retaze (ak neuspejes s vymenou rozdelovaca)

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Tue Apr 14, 2009 8:31 pm

To je pravda co pise matus, mys me sa s tym babrali pol dna, ale vysledok stal za to, nahradne rozvody ma asi kazdy osmickar v skrinke, predpokladam, ale co sa tyka tych retazi, tak tiez som mal kopec osmiciek a na kazdej bola diagnoza, ze neda sa dobre nastelovat motor, a ked uz to bolo kriticke, menil som retaz, a podobne bol na tom aj remanek, a aj vlado priznal ze to je zaverecne riesenie, ked sa uz nijako inak motor neda nastavit... pravda je, ze na renaultke retaz vydrzi dlho aj vdaka sponovaku a kvalitnym kolieckam - pozor nie tym vystrihnutym z plechu od hajduka - ale ktovie kolko maju nase motory najazdene, kolkokrat sa to na tachaci pretocilo...
Tak keby ti to furt blblo, tak fakt by to vymenou retaze a koliecok a sponovaku podla mna nabralo druhy dych. Mam este odlozeny sponovak z osmicky a ten uz mlel z posledneho, a retaz bola jak na 200 kiloveho repera a kolecka som mohol dat do cinkularky jak boli ostre :lol:
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Tue Apr 14, 2009 9:41 pm

ked to zralo 10 L a teraz 12 L tak neviem ci nebola bohata zmes od zaciatku... aj podla toho co som videl , z vyfuku cierny dym...
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Wed Apr 15, 2009 7:48 am

Ked som steloval predzapal, vsimol som si jemny biely povlak na vrchu piestu. To by naznacovalo skor chudobnu zmes. Vzhladom ale na zvysenu spotrebu som to zavrhol.

Aby som upresnil ten cierny dym. To preto lebo to par dni stalo. Ked sa zohreje je to zase OK.

Ale napriklad v zime som musel vela, vela, vela slapat po plyne a potom startovat len bez plynu aby sa dala nastartovat. Poprdkavala si tak na 2-3och valcoch a az ked bola zohriata tak sa chod motora ako tak znormalizoval.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Apr 16, 2009 9:10 pm

Matuš:
Neblazni s vymenou motora, ani rozvodov. Začni druhým rozdeľovačom, sviečkami a kablami. Aj keď požičanými. Treba naštelovať odtrh, predzápal a potom uvidíš čo ďalej. Keď to nepomôže tak druhým osvedčeným karburátorom. Až potom prichádzakú do úvahy väčšie roboty.

V solexe emulzná trubica je (musí vyť v každom karburátore) Je to trubička, ktorá trčí z veka a je namočená v plavákovej komore.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri Apr 17, 2009 7:40 am

Mario, ja neblaznim z vymienanim motora, prave naopak chcem vyskusat ine moznosti predtym.
No a preto som vcera stravil vecer v garazi.

Uz predvcerom som vymenil cely rozdelovac a nic sa nezmenilo. Vcera som:
- vymenil tesnenie medzi sacim/vyfukovym potrubim a hlavou
- vymenil naspat trysky v karburatore za povodne
- vymenil podtlak na karbci
- nastavil odtrh a predzapal
- vybral a vycistil sviecky

Chod motora je plynulejsi, priskoky su no cojaviem .. povedzme ze stale su. Pri prudkom akcelerovani motor netaha. Akokokeby dostaval malo paliva. Skusim este zmenit vzdnusnikovu trysku a nechat povodnu palivovu. Opacne som to mal doteraz. Skusim sa este pohrat s predzapalom, nakolko na nastaveny som ani nenastartoval :) Musel som rozdelovac otocit v protismere hodiniek asi o 10-15°. Ako som pisal, nemam rysku a pozeram do valca, takze prvotne nastavenie mohlo byt zle. Okrem toho uz bolo 23:00 a bol som uz unaveny. :oops:

No ale co ma zarazilo boli sviecky.
Dve vyzerali takto:
Image
Cierne sadze, nemastne, proste sadze..

A dalsie dve takto (len nie tak dramaticky):
Image
Sadze ako na dvoch predtym, ale este aj usadeniny pieskovej farby.

V alexomvom topicu Sviečky nekonzumne na R 8 pre prve nieje vysvetlenie, pre druhe:
Hrubé usadeniny na sviečke (ako na obrázku) sú zapríčinené:
-príliš veľa maziva
-znečistené palivo alebo olej
-zodraté vodítko ventilu


Neviem kedy presne som ich naposledy cistil, ale moze to byt tak pol roka.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Fri Apr 17, 2009 7:58 am

ked je rec o svieckach tak sa musim pridat :D
ja som po vymene sviecok na NGK jazdil ako dabel ale casom zacali podobne problemy ako tebe takze sme sa kukli na sviecky a boli pekne cernucke ako na prvej foto. usudil som ze to bude bohatsia zmes, snad aj nekvalitny benzin. dal som nastavit a pretesnit karburator, vymenit sviecky opat za brisk a problemy sa skorigovali len na vypadky motora na volnobehu co je uz ina tema :o
mozno by stalo za zvazenie kupit nove sviecky, vymenit, pojazdit nejake tie km a pozret ci su znova take spinave s usadeninami. odvtedy co si ich pozeral si na aute uz co to pomenil a posteloval, tak snad by si sa posunul dalej v rieseni.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri Apr 17, 2009 8:10 am

Pripajam sa k Alexovi, treba vymenit sviecky a kable pojazdit a uvidi sa,

Ak potrebujes ten originalny medeny cerveny kabel na sviecky tak mam doma okolo 30m original novy.Musel som totiz zobrat vyrobnu dlzku 200m a nieco som uz predal.

Tieto kable su nejlepsie a maju podla mna najdlhsiu zivotnost a za 46 centov za meter nie je o com. A koncovky predavaju v skodovackych predajniach vsetky typy.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri Apr 17, 2009 8:17 am

No sviecky som menil asi tak pred tym pol rokom. A kable su silikonove a dobre!
Okrem toho myslim ze uvazujete zlym smerom. Tie sviecky sa nezasvinili same od seba, ale zmesou, takze chyba bude niekde tam, nie? :shock:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri Apr 17, 2009 9:33 am

No ja nejdem tymto smerom, ale kedze mas vycisteny a pretesneny karbec, novy rozdelovac, pretesnene podtlaky tak uz jedine vymenit sviecky a popripade nastelovat motor niekde kde maju na to pristroje (Drutechna na trenčianskej 57 tel: 55425189, U Peta a Pala na Orenbuskej 13 v pod.Biskupiciach tel:45248749,0903227527) a potom sledovat ci sa na svieckach nieco usadza alebo nie.
Ak bude zavada pretrvavat tak potom bude zrada asi v netesnosti ventilov alebo chyba (prasklinka) v hlave motora alebo karburatore.

Treba ist tymto smerom, a ak to bude trvat tak ti dodam take specialne kontrastne spraye co ukazu praskliny (pouziva sa to na zistovanie kvality zvarov)

Myslim si vsak ze spravnu zmes nenastelujes len tak na parkovisku a preto sa oplati to zverit nejakemu pristroju, ja som aj skodovku aj fiatku dal zostelovat v drutechne a vzdy to potom slapalo ako hodinky.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri Apr 17, 2009 9:41 am

No a v Drutechne maju este take pristroje? To sa cudujem. V kazdom pripade by to bolo riesenie. A nebude im chybat riska na remenici?
Ono na tomto karburatore moc zmes nenastavis. Tak je akurat taka ihla na nastavenie zmesi na volnobehu. Pusta to vzduch pod klapku a vzhladom na priemer otvoru je to vo vyssich otackach.. no ako keby to tam nebolo. ;)
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Fri Apr 17, 2009 10:17 am

matus a vlada si neskusal? :) mne nastavil zmes pred domom, od ucha :-)
sice som ju musel potom na emisnej stelovat znova tym srobikom vzadu lebo bola prilis bohata no az tak to neprestrelil.

ja som si minuly rok po tych peripetiach s motorom sam nastavoval predzapal a bohatost zmesy, len tak oducha. jazdilo to fajn pri zohriatom motore ale pri studenom hroza (vynechavanie, vypinanie motora atd..). nechal som to radsej na ludi co tomu viac rozumeju,
niekedy je to proste tak lepsie. :wink:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri Apr 17, 2009 10:26 am

Ked som predvcerom menil ten rozdelovac tak sa mi zrazu objavil za chrbtom. Bol vencit psa :) Tak sme laborovali trochu, ale k nejakemu konkretnemu zaveru sme neprisli :)
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Fri Apr 17, 2009 10:34 am

ja tych skusenosti s motorom teda vela nemam ale vzdy ked som mal nejaky osemetny problem (co bolo hadam 3-4 krat) tak to boli sviecky.
s cim suvisi aj nastavenie zmesy, predzapalu, tesnost karburatora, kvalita benzinu atd atd.
co tam mas teraz? skus klasicke brisky, su lacne a spolahlive, mna vzdy nenormalne prekvapia :) ked sa ti zaseru aj tie tak uz budes na stope problemu
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri Apr 17, 2009 11:31 am

Ale to ze sa zaseru sviecky je uz len dosledok. Nieje to pricina. Mam tam tie iste DENSO (myslim) co som tam mal predtym aspon 20tis km. Tym ze vymenim sviecky nic nevyriesim (aspon nie dlhodobo). Zaseru sa a zase to bude to iste. To je to iste ako keby som len vycistil tie co mam. Co som aj urobil. Dvovod bude v zmesi. Bud je zla zmes, alebo ide niekde olej do spalovacej komory. Alebo oboje! Cize musim vyriesit to.
Najlepsie by bolo keby som mal sacie/vyfukove parohy na ten dvojkomorak co mi lezi v garazi..
Kto zvara liatinu, alebo mi ustrikuje nove zvody za par penazi?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Post Reply