Renault 8, priskokom vpred..
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
toto
Takze po nejakych 1000km som teraz opat skontroloval sviecky.
Sviecky su na ploche na konci zavitu od sadzi, kontakt elektrody ma napecenu tenku bleduckohnedu vrstvu.
Rozhodil som aj rozdelovac a na moje pocudovanie bol cely zasvineny od oleja. Od kladivka az po veko!
Jedine co som pri poslednom nastavovani/cisteni spravil, ze som dal medzi rozdelovac a blok tesnenie. Ma tam byt, nebolo tam a tiekol tade olej von!
Cize to vyzera ako keby bol tlak na spodku motora, vo vani a tlacilo olej cez osku rozdelovaca nakolko okolo rozdelovaca je to uz utesnene.
To ze mam z odvetrania veka ventilov skoro druhy vyfuk som si uz zvykol, ale preco tlaci do vane?! Zeby piestne kruzky?
Sviecky su na ploche na konci zavitu od sadzi, kontakt elektrody ma napecenu tenku bleduckohnedu vrstvu.
Rozhodil som aj rozdelovac a na moje pocudovanie bol cely zasvineny od oleja. Od kladivka az po veko!
Jedine co som pri poslednom nastavovani/cisteni spravil, ze som dal medzi rozdelovac a blok tesnenie. Ma tam byt, nebolo tam a tiekol tade olej von!
Cize to vyzera ako keby bol tlak na spodku motora, vo vani a tlacilo olej cez osku rozdelovaca nakolko okolo rozdelovaca je to uz utesnene.
To ze mam z odvetrania veka ventilov skoro druhy vyfuk som si uz zvykol, ale preco tlaci do vane?! Zeby piestne kruzky?
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Ahoj,
Skoč si so vzorkou oleja na tribologický test, tam ti povie čo sa deje v motore.
Skoč si so vzorkou oleja na tribologický test, tam ti povie čo sa deje v motore.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
toto
!?
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Ja keď som kúpil auto a nevedel som prečo mi zasiera sviečky a následne ide na 3 - 4 valce som skočil za tribológom.
Veľmi zjednodušene povedáne: Tribológia je technická veda, ktorá sa zaoberá trením a opotrebovaním látok, častí strojov, mechanizmov a poddobne.
Tribológ je človek ktorý z oleja vyčíta všetky opotrebenia na motore, kedže sú rôzne časti motora z rôznych materiálov tak on vie určiť ako sú opotrebené piestne krúžky, koľko benzínu a spalín preniklo do oleja, bez problémov zistí aj vodu v oleji. To čo mi povedali technici že moje auto treba poriadne prehnať aby sa sviečky prečistili bola sprostosť. Tribológ mi zistil benzín v oleji, vodu v oleji a nadmerné množstvo nejakého kovu na základe čoho mi predpovedal poškriabané vložky a vypadané piestne krúžky. Spočiatku som k jeho diagnozé pristupoval vlažne, neveril som jej a bola to pre mňa nepredstaviteľná katastrofa. Keď som rok nato robil G.O. všetky tieto teórie sa potvrdili.
Odvtedy si nikdy nedovolím podceniť tribológa. Tí ľudia dokážu z oleja zistiť príčinu havárie na strojoch či dopravných prostriedkoch. Proste sú to machri.
Nehovorím, že tvoj motor na tom bude tak zle ako bol môj ale budeš vedieť čo ťa čaká a neminie. Možno bude stačiť výmena vodítok ventilov, možno je zodratá vačka, možno ti odišiel regulátor tlaku na olejovom čerpadle, fakt neviem ale viem kde na tieto otázky hľadať odpoveď.
Skoro by som zabudol, cena za kompletný test bola pred 4 rokmi 500 Sk.
Myslím že dosť malý peniaz na to aby si vedel to čo chceš vedieť.
http://www.zoznam.sk/firmy/s/2500019/Tr ... --Kapusany
Veľmi zjednodušene povedáne: Tribológia je technická veda, ktorá sa zaoberá trením a opotrebovaním látok, častí strojov, mechanizmov a poddobne.
Tribológ je človek ktorý z oleja vyčíta všetky opotrebenia na motore, kedže sú rôzne časti motora z rôznych materiálov tak on vie určiť ako sú opotrebené piestne krúžky, koľko benzínu a spalín preniklo do oleja, bez problémov zistí aj vodu v oleji. To čo mi povedali technici že moje auto treba poriadne prehnať aby sa sviečky prečistili bola sprostosť. Tribológ mi zistil benzín v oleji, vodu v oleji a nadmerné množstvo nejakého kovu na základe čoho mi predpovedal poškriabané vložky a vypadané piestne krúžky. Spočiatku som k jeho diagnozé pristupoval vlažne, neveril som jej a bola to pre mňa nepredstaviteľná katastrofa. Keď som rok nato robil G.O. všetky tieto teórie sa potvrdili.
Odvtedy si nikdy nedovolím podceniť tribológa. Tí ľudia dokážu z oleja zistiť príčinu havárie na strojoch či dopravných prostriedkoch. Proste sú to machri.
Nehovorím, že tvoj motor na tom bude tak zle ako bol môj ale budeš vedieť čo ťa čaká a neminie. Možno bude stačiť výmena vodítok ventilov, možno je zodratá vačka, možno ti odišiel regulátor tlaku na olejovom čerpadle, fakt neviem ale viem kde na tieto otázky hľadať odpoveď.
Skoro by som zabudol, cena za kompletný test bola pred 4 rokmi 500 Sk.
Myslím že dosť malý peniaz na to aby si vedel to čo chceš vedieť.
http://www.zoznam.sk/firmy/s/2500019/Tr ... --Kapusany
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Toto je zaujimave asi na najblizsom zraze navrhnem Anarkiho na cenu za prinos v oblasti diagnostiky, vsetci dnes ponukaju iba kable a software a na skutocne fakty sa zabuda.
Aspon viem nieco nove co realne mozem v buducnosti vyuzit.
Dakujem za prinos.
Aspon viem nieco nove co realne mozem v buducnosti vyuzit.
Dakujem za prinos.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Ak sa táto závada potvrdí, rovno si urob malú G.O. na motore, je to stará koncepcia s lacnými dielmy, ľahko sa zmestíš do prijateľnej sumy (10 - 15 tisíc Sk za diely). Len to chce schopného mechanika a obehnúť pár predajní.
Ak bude kľuka nepoškriabaná tak postačia ojničné ložiská, piesty krúžky vložky (sada) komplet tesnenie celého motora (víko, hlava,vaňa, vložky, semeringy, rozvod....), ventily, vodítka, guferá, pružiny prípadne olejové čerpadlo ak je vydraté a máš nielen lepší pomer výkon spotreba ale aj istotu že ťa niekde nechá kvôli inej závade. Nezáleží v akom stave máš kasňu, dobrý základ - motor môžeš kedykoľvek prehodiť do inej.
Ak bude kľuka nepoškriabaná tak postačia ojničné ložiská, piesty krúžky vložky (sada) komplet tesnenie celého motora (víko, hlava,vaňa, vložky, semeringy, rozvod....), ventily, vodítka, guferá, pružiny prípadne olejové čerpadlo ak je vydraté a máš nielen lepší pomer výkon spotreba ale aj istotu že ťa niekde nechá kvôli inej závade. Nezáleží v akom stave máš kasňu, dobrý základ - motor môžeš kedykoľvek prehodiť do inej.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Tak potom je to bezva takú garáž s dielmy na GTT chcem aj ja
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]