Page 1 of 4

Renault 8, priskokom vpred..

Posted: Wed Apr 08, 2009 10:12 am
by matus
Uz mi to fakt zacina liezt na city.. vysvetlim:

Idem po rovine, alebo dole kopcom zaradena rychlost, bez plynu. Motor strasne cuka, ako keby vynechaval. Nepravidelne, trha ako besny, citit ako sa cely myka na silentblokoch. Ked chcem z takehoto stavu akcelerovat zase trhne ako keby sa chcel rozbehnut a v tom sa zadusi, hned na to sa rozbehne a taha. To iste pri normalnej jazde ked dam nohu z plynu a nasledne chcem zase pridat..
Aj na volnobehu vynechava. Nepravidelne. Ide, ide, vynecha, ide, ide, ide, ide, vynecha ..

Blok a hlava je R12 (1,3l), ostatne je R8 (1,1l)
Karburator je cisty a tesny
Vymenena hlava rozdelovaca, palec, kondik, kladivko, sviecky
Svieckove kable som menil pred troma rokmi, su silikonove, meral som ich su OK.
Cievku som menil staru za staru, nic sa nezlepsilo/nezhorsilo. Ta druha stara fungovala v inom motore.

Okrem toho to zere 10l/100km !! V obave ze je chudobna zmes som zvacsil trysky. Motor ziskal na vykone, zacal zrat 12l, ale zavada sa neodstranila.

Cela ta chyba sa prejavuje tak pozvolna. Ked som pred asi dvoma rokmi namontoval ten R12kovy motor vsetko behalo ako malo. Neskor sa zacalo prejavovat to cukanie na rovinke, alebo jazde dole kopcom. No a minuly rok pozvolne zacala cukat pri akceleracii.

Maly nedostatok celej tej transplantacie je, ze neviem presne nastavit predzapal. R12 nema rysku na remenici ako R8, ale na zotrvacniku a adekvatne okienko na kosi prevodovky. Ja mam kos z R8, cize nemam okienko :)
Riesim to tak, ze si vymontujem sviecku a okom sledujem HU.

Tak podte do mna..

Posted: Wed Apr 08, 2009 12:35 pm
by Alex
vidim ze mas kopu radosti, celkom sa viem vzit do tvojej koze.
ja som vyriesil tieto uchylky motora a spol tak ze je teraz u motorara, takze tak :P
mozno by to chcelo len kvalitne postelovat ventily a poriesit ten predzapal :roll:

Posted: Wed Apr 08, 2009 1:56 pm
by Mondrejka
Mam nasledovne rady:

- vyrob si rysku na remenici podla polohy piestu vo valci aby sa mohol od niecoho odrazit
- nasteluj predzapal na spravnu hodnotu
- pozri sa na rozdelovac ci nema velku volu a ci funguje na nom podtlakova regulacia, ak ma velku volu treba ho opravit
- pozdri ci rozvodova retaz nie je moc vytahana.
- pozri sa na osku sktriacej klapky v karburatore ci nema velku volu
ak ma tak musis dat niekomu vyrobit vacsiu a vystruzit vacsie vodiace dierky.
- pozri sa na tlaky vo valcoch

mozno ze si to uz skusal ale toto jedine ma napada pri tomto jednoduchom motore co by mohlo mat podobne symptomy ako opisujes.

Ja som mal toto iste na 126-ke fiatke a bola to velka vola na oske karburatora a vytahana rozvodova retaz a tak som mal stale velku spotrebu a zly chod. A nepravidelnost motora vacsinou ma na vine velka vola rozdelovaca, alebo vytahane rozvody. Ked som to opravil tak motor isiel ako hodinky.

Ak nemas cas tak po velkej noci Ti to mozem diagnostikovat a opravit aj ja.

Posted: Wed Apr 08, 2009 11:16 pm
by Mario Horak
Este dodám:
Skontrolovať hladinu v komore karburátora, prípadne či nie je rozbabrané niečo s emulznou trubicou.
Skontrolovať či dáva dostatok paliva čerpadlo.

Predzápal je treba nastaviť podľa citu a ucha. Tabuľkové hodnoty už neplatia, takže nemusíš ani riešiť rysku.

Posted: Wed Apr 08, 2009 11:19 pm
by Mario Horak
Ešte jedna dôležitá vec:
Skontrolovať, či niekde nesaje falošný vzduch. Hlavne hadičky, tesnenia pod karbcom a sacím potrubím.

toto

Posted: Thu Apr 09, 2009 11:40 am
by matus
Takze odzadu:
Hladina v plavakovej komore je OK, palivove cerpadlo je nove a stiha.
Co je emulzna trubica? Myslis difuzor? Co by s nim malo byt?
Falosny vzduch :arrow: skor nie. Cez hadicky tiez nie..

Rozdelovac :arrow: sak prave, co je velka vola? Nejaku volu ma, ale ci je velka alebo mala netusim.. Podtlak funguje.

Vola skrtiacej klapky :arrow: skor nie..

No a co sa rozvodovej retazi tyka. Pochybujem ze by bola az taka vytahana, navyse je tam sponovak ktory tomu ma zabranit! Vseobecne ta retaz ma prezit cely motor, takze sa mi nechce verit ze by bola ona na vine. Okrem toho, zrovna sa mi nechce rozoberat pol motora aby som sa k nej dostal..

Tlaky :arrow: su v poriadku!

Mato, asi sa zastavim po sviatkoch.. Dve hlavy, viac rozumu. ;)

Posted: Thu Apr 09, 2009 1:25 pm
by Majmajko
no u teba sa da lachsie menit retaz ako na R4....
Stefan ma podobne sklony idem skusit menit rozdelovac...

Posted: Thu Apr 09, 2009 4:02 pm
by Mario Horak
Emulzna trubica je taka zatočená rúrka vo vnutri karburátora s viacerými dierkami. Dá sa vybrať po odmontovaní veka.
Ako vieš, že hladina v plavákovej komore je OK? Je to dosť ťažké zmerať a aj hodnoty napísané v knižke nemusia byť pravdivé.

Posted: Thu Apr 09, 2009 4:19 pm
by Mondrejka
No takze to s najvacsou pravdepodobnostou vyzera na ten rozdelovac, ale vsak sa na to kukneme a uvidi sa.

toto

Posted: Tue Apr 14, 2009 7:49 am
by matus
Mario: no karburator som mal rozobraty do srobika a take som tam nenasiel. Jedina vec co mi to pripomina je filter na vstupe paliva, tam je take sitko (dierkovany plech zatoceny do valceka).
Hladinu samozrejme neviem uplne presne zmerat, ale po demontazi veka, je takej normalnej vyske, na oko rovnakej ako v ostatnych karbcoch co som rozoberal.

Mato: Ja pevne dufam ze to bude "len" rozdelovac. Mam jeden fungel novy, zabaleny, skusim prehodit na skusku ze co to povie..!

Posted: Tue Apr 14, 2009 10:09 am
by maroxe
Matus, mal som rovnake problemy, pamatas, sa aj si mi karbec poziciaval, aj pomahal ja ksa dalo a furt nic... az ked som vymenil rozvody tak sa tato zavada stratila. Rozvody nepreziju cely motor, tomu never :wink:

Dalsi poznatok: Nove diely ktore kupujeme su niekedy vadne. Moja negativna skusenost je najma s kondenzatormi a prerusovanymi kontaktami, skus vymenit, pripadne vymenit cely rozdelovac.

Onoho casu taketo problemy riesil Vlado vymenou difuzora v karburatore, vraj mysticka osmicka, tvrdil... :lol: pravdou je ze to pomohlo mozno na cestu od Vladovej priatelky po most Lafranconi - vyhodnotil som to ako placebo efekt 8)

Odkedy som menil rozvody, tak s pravidelnostou chodu motora som nadmieru spokojny. Alexovym motorarom by som veril, az ked bude motor spraveny a bude dobry, potom bude biznis :lol:

Posted: Tue Apr 14, 2009 10:11 am
by maroxe
V nasom karburatore som emulznu trubicu nikdy nenasiel, to skor na tych novsich karbcoch, ale mozno som zle hladal, na webroch ju mam, aj na horizontalnych solexoch... ale na nasom solexiku vyzera ze nie sa.

toto

Posted: Tue Apr 14, 2009 11:21 am
by matus
MX: podla mna retaz prezije cely motor, v zivote som s tym na osmickovom motore nemal problem a mal som ich v aute niekolko. A niektore mali natocenych peknych par 100tis km.
Toto je vsak polomotor z R12... neviem no. Nebudem urcite riesit vymenu rozvodov, to radsej skompletujem nejaky povodny R8 motor co sa mi vala v garazi..

Co sa novych dielov tyka, negativnu skusenost som mal len z Daciovymi dielmi. Taky kondik fungoval asi 2 min. To nieje zart, to je vazny casovy udaj!

Posted: Tue Apr 14, 2009 11:42 am
by Majmajko
Co ja viem ale na R8 menit rozvodovu retaz neni zlozitejsie ako menit motor.... Retaz je rovnaka v Cleone (ak nemas tak neajku najdem ale bez sponovaka) a mas dobry pristup

toto

Posted: Tue Apr 14, 2009 1:01 pm
by matus
ano je to fest jednoduche.. ste normalny?
Minimalne chladic/torpedo von, zhodit remenicu, prso dole, vanu dole (lebo bez toho sa neda poriadne tesnenie dat na miesto) cize olej von, vana dole, uz len vymenit a cele zase naspat.
Uz len bajpas je jednoduchsi..

Ako nehnevajte sa na mna, ale to tu pisete ako keby sme sa bavili o vymene sviecky...