Renault Clio II, výmena rozvod.remeňov...
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Renault Clio II, výmena rozvod.remeňov...
Zdravím. Včera som bol v servise (autorizovanom) vymeniť chladiacu kvapalinu - ešte originál z roku 2002, kedy bolo auto kúpené.
Tam mi technik tvrdil, že po 5 rokoch treba meniť aj rozvodové remene, aj nejaké kladky, atď, a celé včítane práce cca 220€.
Podotýkam, že mám auto 7 rokov, a najazdené 32000km - slovom tridsaťdva tisíc naozaj.
Je možné, že môžu tie remene prasknúť, hoci nemajú toľko "najazdené" ?
Zaujímajú ma prípady z praxe, či sa také dačo stáva, alebo nie.
Nerád by som, aby sa mi to stalo niekde v zahraničí , a zoštrotovalo piesty, ventily,...
Poradťe !
Ešte ma zaujíma, čo je nevyhnutné asi v akých intervaloch meniť, v prípade, źe sa autom jazdí málo, cca 5000km ročne.
Ospravedlňujem sa renaulťákom, ktorí majú na tachometri stovky km, ale ja bývam v meste, prácu mám 5min.pešo, takže auto potrebujem na výlety, a "pravidelné" návštevy u svokrovcov povinne každé 3 týždne aj to 60km odtiaľ.
Tam mi technik tvrdil, že po 5 rokoch treba meniť aj rozvodové remene, aj nejaké kladky, atď, a celé včítane práce cca 220€.
Podotýkam, že mám auto 7 rokov, a najazdené 32000km - slovom tridsaťdva tisíc naozaj.
Je možné, že môžu tie remene prasknúť, hoci nemajú toľko "najazdené" ?
Zaujímajú ma prípady z praxe, či sa také dačo stáva, alebo nie.
Nerád by som, aby sa mi to stalo niekde v zahraničí , a zoštrotovalo piesty, ventily,...
Poradťe !
Ešte ma zaujíma, čo je nevyhnutné asi v akých intervaloch meniť, v prípade, źe sa autom jazdí málo, cca 5000km ročne.
Ospravedlňujem sa renaulťákom, ktorí majú na tachometri stovky km, ale ja bývam v meste, prácu mám 5min.pešo, takže auto potrebujem na výlety, a "pravidelné" návštevy u svokrovcov povinne každé 3 týždne aj to 60km odtiaľ.
No rozvodove remene pri 32 tisic by som asi ani ja nemenil, je jedno kolko ma auto rokov, dolezite je kolko ma nabehane.
Okrem toho jazdis malo, takze by som sa nebal prasknutia. To praskalo na daciach, skodovkach alebo aviach pred 25 rokmi...
Olej ti staci vymenit raz za kalendarny rok pri tvojom nabehu kilometrov.
Ale je to na tebe ci investujes 220 euro alebo nie.
Este jedna rada: NENAVSTEVUJ AUTORIZOVANY SERVIS, tam su ti schopni vymenit pol auta za rok.
Okrem toho jazdis malo, takze by som sa nebal prasknutia. To praskalo na daciach, skodovkach alebo aviach pred 25 rokmi...
Olej ti staci vymenit raz za kalendarny rok pri tvojom nabehu kilometrov.
Ale je to na tebe ci investujes 220 euro alebo nie.
Este jedna rada: NENAVSTEVUJ AUTORIZOVANY SERVIS, tam su ti schopni vymenit pol auta za rok.
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy
musim stebou len suhlasit i ked dost zalezi na pouzitom oleji.. ja spravim rocne tak 30-40 k km a poouzivam heh/kamarat mi nosi servisak SAD/ 15w40 a menim ho kazdych 5000 km ani nie.. takze ak pouziva nejaku polo pripadne plnu sintetiku ani sa nadtym nemusi zamyslat.. to mu fakt staci vymenit olej raz za dva rokyAlex wrote: jedine co ma napada ,ze by si mal menit castejsie ako to tebe vychadza na kilometre, je olej. tym nic nepokazis.
mimochodom mozno tomu nebudete verit ale behom roka sa ten moj motor takym tym rozmaznavanim /spociatku som menil olej aj kazdych 3000/ tak krasne popravil... no jedna basen.. co do vykonu aj do tichosti..
sry za OT
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE
RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390
Renault 5 1,7 GTE
RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390
no ak najazdi tych 10tis za dva roky, hlavne po meste tak je to tak akurat na vymenu. i ked za zvazenie stoji ci tie dva roky na olej nie su privela. predpokladam ze tam nedava plnu syntetiku. to by sa mu moc neoplatilo.
a presne ako hovori pedro. nechodit do renault servisu!
este ma napada victorio, mal by si si dat vymenit brzdovu kvapalinu, predsa len ak nebola menena 7 rokov tak ta raz moze nedobre prekvapit...
a presne ako hovori pedro. nechodit do renault servisu!
este ma napada victorio, mal by si si dat vymenit brzdovu kvapalinu, predsa len ak nebola menena 7 rokov tak ta raz moze nedobre prekvapit...
Renault R8 1132 r.v. 1970
toto
Opatrne s takymito vyjadreniami! Remen prasknut nemusi, ale moze sa vytahat, moze napinacia kladka stratit svoju funkcnost a remen moze preskocit a sposobit stret ventilu s piestom! Stretol som sa z nejednym pripadom odvazlivca co pri 100-120tis rozvody nemenil a potom horko zaplakal.pedro wrote:Okrem toho jazdis malo, takze by som sa nebal prasknutia. To praskalo na daciach, skodovkach alebo aviach pred 25 rokmi...
Mimochodom Pedro, na daciach, skodovkach a aviach je rozvodova retaz
Ten remen je tiez len gumeny a tak ako casom zvetravaju tesnenia alebo pneu moze svoje vlastnosti stratit aj remen.
Vkazdom pripade, ked vezmem do uvahy ze niekto najazdi rocne "len" 10.000 km, dostane sa na 100.000km tiez az po 10rokoch. Takze to naozaj v tvojom pripade nieje horuce a mechanik si chcel len privyrobit, resp. sebe alebo nejakemu svojmu znamemu na tvoj ucet vymenit rozvody
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
rozvody
no brzdovú kvapalinu som dal vymeniť min.rok, po STK, keď som bol prvýkrát, a zistili mi, že je už slabá.
Olej som dal meniť po prvých 13000km, teraz mám 32000, mám tam 10W40 Sporti TXI, myslím, že originál ELF, ale už som dolieval BPčko.
Chystám sa do Bulharska, takže auto trocha dostane zabrať tak jednorázovo, tak uvažujem, či tam nedať nový olej. Je to síce len 1300km x 2.
Na inom fóre som už našiel info, že pri málo km stačí meniť remeň, a kladky ani čerpadlo nie, takže by to malo byť lacnejśie. A ešte ako radíte nie "autorizovaný" servis.... i keď zatiaľ ma to veľa nestálo, olej a filter cca 2750Sk, brzdová kvapalina s prácou a odvzdušnením cca 950 Sk, a teraz 47€ výmena chladiacej kvapaliny + preplachnutie.
Ale prekvapuje ma interval 5000km olej, veď interval pre Renault Clio II je 30000km!!!, (resp. možno2 roky...) Nieje to pričasto ?
Olej som dal meniť po prvých 13000km, teraz mám 32000, mám tam 10W40 Sporti TXI, myslím, že originál ELF, ale už som dolieval BPčko.
Chystám sa do Bulharska, takže auto trocha dostane zabrať tak jednorázovo, tak uvažujem, či tam nedať nový olej. Je to síce len 1300km x 2.
Na inom fóre som už našiel info, že pri málo km stačí meniť remeň, a kladky ani čerpadlo nie, takže by to malo byť lacnejśie. A ešte ako radíte nie "autorizovaný" servis.... i keď zatiaľ ma to veľa nestálo, olej a filter cca 2750Sk, brzdová kvapalina s prácou a odvzdušnením cca 950 Sk, a teraz 47€ výmena chladiacej kvapaliny + preplachnutie.
Ale prekvapuje ma interval 5000km olej, veď interval pre Renault Clio II je 30000km!!!, (resp. možno2 roky...) Nieje to pričasto ?
- Andrej Rosák
- Posts: 351
- Joined: Tue Aug 08, 2006 11:44 am
- Location: Velky Grob
olej
Krestan hovoril o R5 GTD z roku 1985-9, je to stary diesel a preto má častejší interval. odporúčaný je 7500 km.
Aj ja mám tento model a jazdím len po meste (aj ked vyzera ako tankodrom) a mením každých 5-6 tis ...
Ako napisal Matúš, remeň je guma a teplotné zmeny mu nerobia dobre... zima -20 leto +30 a nehovoriac o výhrevnosti motora... zimné ráno -10 a ked zohreješ motor tak je tam pekne horúco...
odporúčam ti kuknúť do nejakeho velkeho kníhkupectva a nájšť knihu AKO NA TO Renaul Clio II a tam si pozri interval výmeny jednotlivých dielov ... nemusis kupovat ....
Aj ja mám tento model a jazdím len po meste (aj ked vyzera ako tankodrom) a mením každých 5-6 tis ...
Ako napisal Matúš, remeň je guma a teplotné zmeny mu nerobia dobre... zima -20 leto +30 a nehovoriac o výhrevnosti motora... zimné ráno -10 a ked zohreješ motor tak je tam pekne horúco...
odporúčam ti kuknúť do nejakeho velkeho kníhkupectva a nájšť knihu AKO NA TO Renaul Clio II a tam si pozri interval výmeny jednotlivých dielov ... nemusis kupovat ....
Treba sa na to pozerat z nadhladu,
olej ma urcitu zivotnost a mineralne oleje a polosyntetické (10W-XX,15W-XX) podliehaju oxidacii takze vymena je vhodna raz za rok aj ked sa nenajazdi potrebny pocet km.
Raz za rok to nie je take hrozne alebo treba prejst na oleje v vacsou zivotnostou avsak tie byvaju drahsie ako samotne vymena mineralnych olejov.
rozvodovy remen je zlozeny z gumy a vlakien a guma casom strati svoje vlastnosti a ztvrdne a zacne praskat, ja by som len dal dole kryt rozvodov skontroloval stav remena vizualne a skontroloval (popripade nastavil napnutie remena) Ak je v dobrom stave a riadne napnuty tak sa nemoze nic stat, on nepopraska z jedneho dna na druhy.
olej ma urcitu zivotnost a mineralne oleje a polosyntetické (10W-XX,15W-XX) podliehaju oxidacii takze vymena je vhodna raz za rok aj ked sa nenajazdi potrebny pocet km.
Raz za rok to nie je take hrozne alebo treba prejst na oleje v vacsou zivotnostou avsak tie byvaju drahsie ako samotne vymena mineralnych olejov.
rozvodovy remen je zlozeny z gumy a vlakien a guma casom strati svoje vlastnosti a ztvrdne a zacne praskat, ja by som len dal dole kryt rozvodov skontroloval stav remena vizualne a skontroloval (popripade nastavil napnutie remena) Ak je v dobrom stave a riadne napnuty tak sa nemoze nic stat, on nepopraska z jedneho dna na druhy.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
rozvodovy remeň
No asi sa pokusim najprv pozrieť na stav remeňa, keď sa mi to podarí, neviem, ako je tam upevnený kryt, či je s tým veľa práce. Mám nejaké manuály ku Scenicu, aj dialogys ku cliu, ale našiel som iba pre 6válec, ale pre moje clio nie.
Nerád by som teraz niečo rozbabral, ani sam, ani v servise, pretože za necelý mesiac sa chystám k moru, tak pokiaľ auto šlape ako hodinky, načo riskovať.
Nerád by som teraz niečo rozbabral, ani sam, ani v servise, pretože za necelý mesiac sa chystám k moru, tak pokiaľ auto šlape ako hodinky, načo riskovať.
Na 7 ročnom aute by som určite vymenil komplet rozvody, olej a vôbec aj všetky ostatné náplne (servo, brzdovka ....) Ak chceš aby auto aj naďalej šľapalo ako hodinky. Nehovorím, že musíš ísť do autorizovaného servisu, hlavne si zájdi za človekom čo tomu rozumie a neodflákne to.
Diely na rozvody použi buď originál alebo kvalitu.
Olej meniť raz ročne - záleží aký a za koľko. Ak máš možnosť zohnať si ho za pár € tak áno, ak leješ z obchodu za pár desiatok € tak stačí aj raz za dva roky (pri tvojom počte najazdených km). Brzdovka by sa tiež mala meniť raz ročne no takisto platí, že pri malom počte km stačí raz za dva roky.
Diely na rozvody použi buď originál alebo kvalitu.
Olej meniť raz ročne - záleží aký a za koľko. Ak máš možnosť zohnať si ho za pár € tak áno, ak leješ z obchodu za pár desiatok € tak stačí aj raz za dva roky (pri tvojom počte najazdených km). Brzdovka by sa tiež mala meniť raz ročne no takisto platí, že pri malom počte km stačí raz za dva roky.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
remeň
no pozrel som sa len cez tú škáru pri uchytení motora na silentblok, tak vyzerá v poriadku, ale nedá sa pozrieť na gumové ozubenie.
asi risknem ešte tú cestu do bulharska, a potom ho dám vymeniť (dúfam, že cestu vydrží, lebo inak by to bol vazny problem!)
Nechcem si dať teraz pár dní pred cestou rozbabrať nejakým ledva učňovkárom motor, na servis, kam chodím som totiž počul škaredé slová..., i keď ja sa zatiaľ nemám na čo sťažovať.
asi risknem ešte tú cestu do bulharska, a potom ho dám vymeniť (dúfam, že cestu vydrží, lebo inak by to bol vazny problem!)
Nechcem si dať teraz pár dní pred cestou rozbabrať nejakým ledva učňovkárom motor, na servis, kam chodím som totiž počul škaredé slová..., i keď ja sa zatiaľ nemám na čo sťažovať.