žhavenie

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
Andrej Rosák
Posts: 351
Joined: Tue Aug 08, 2006 11:44 am
Location: Velky Grob

žhavenie

Post by Andrej Rosák » Sun May 31, 2009 9:00 pm

Ahojte, neviete ako funguje časovač žhevenia v diesloch??? :?: má snímač teploty alebo niečo podobné??? :?: :?: :?:
Ď. :!: :!: :!:

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sun May 31, 2009 9:25 pm

U R5 1,6D asi nič podobné nenádeš, ten proste nažhaví či je vonku 40 stupňov alebo 20 pod nulou. :D
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
krestan
Posts: 518
Joined: Fri Nov 07, 2008 3:26 pm
Location: Šalgovce
Contact:

Post by krestan » Sun May 31, 2009 11:34 pm

pri lavej smerovke dolu je taka cierna skrinka.. tam je casove rele na zhavice.. mimochodom.. od 10C + nepouzivam.. zbytocne.. auto mi chyti na druhy otoc aj bez zhavenia
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE

RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390

User avatar
Andrej Rosák
Posts: 351
Joined: Tue Aug 08, 2006 11:44 am
Location: Velky Grob

cirna skrinka

Post by Andrej Rosák » Mon Jun 01, 2009 8:02 am

Obsah čiernej skrinky pri smerovke poznám dost dôverne odvtedy ako mi zostalo zacvaknute relatko a vybilo mi baterku ... v januari....

zaujimalo ma či má niekde cidlo na teplotu motora alebo okolia, pretože ten žhaviaci interval sa mení v závislosti od okolotej teploty... aspom mám taký dojem .... ale v tuhej zime mi pomohlo 2x nažhaviť a potom startovať... ale bolo asi 15 po 0. :lol:

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Jun 01, 2009 10:11 am

Alebo si kup samoregulacne zhavice Bosh Duraterm, na tie staci priviest iba napatie so spinacky (alebo z toho relé) a oni sa same vypnu ak budu mat dobru teplotu.

Standartne tiez funguje zhavenie na principe merania odporu ak sa dostane na nejaku hodnotu tak potom to zhaviace rele vypne. Preto zhavenie trva dlhsie v zime.

tu su vysvetlivky:

Žhaviace sviečky BOSCH zahrnujú 3 produktové rady:

* Žhaviace sviečky BOSCH STANDART
- dvojšpirálové (obsahujú žhaviacu a regulačnú špirálu)

* Žhaviace sviečky BOSCH DURATERM
- veľkovýskytový rad - 4 objednávacie čísla pokrývajú cca 90% trh
- regulačná špirála z Bosch-patentované zliatiny CO8FE spôsobuje, že regulačná skrutkovica v žhaviacej sviečke DURATERM prepúšťa pri teplotách 400°C a vyšších väčší prúd pre vznik tepla
- žhaviaca trubička z materiálu Inconel 601 je mimoriadne odolná voči korózii, čo zaručuje vysokú životnosť

* Žhaviace sviečky BOSCH DURATERM CHROMIUM
- žhaviaca sviečka s 3-ročnou zárukou
- vyššia životnosť je zaistená tým, že žhaviaca trubička je zo zliatiny chrómu a niklu a je oveľa odolnejšia voči oxidácií
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Andrej Rosák
Posts: 351
Joined: Tue Aug 08, 2006 11:44 am
Location: Velky Grob

trysky

Post by Andrej Rosák » Wed Jun 03, 2009 12:41 pm

Ešte som zistil jednu zvlaštnu skutočnosť: ta tryska co pustala naftu z navratky je mierne ohnuta a ked som ju narovnal tak prestala tiect a hadicka ju drzi rovno... zatial neslzi... mám druhú, a tak cakam ako sa zachová táto a v prípade potreby ju vymenim.

Post Reply