Hlučnejší motor , vibrácie
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Hlučnejší motor , vibrácie
Ahoj, čo môže spôsobovať hlučnejší chod motora, ani nie tak hlučnosť nejakých pohyblivých dielov, ale väčšie vibrácie, ktoré sa prenášajú aj na rýchlostnú páku.
Mal som dosť málo oleja, dolial som "do plna", tj. čosi nad rysku, a vtedy sa mi zdá, že viac vibruje. Samotný chod sa zrovnomernil, motor je tichší, tlmenejší i keď sa mi zdá, že trochu otáčky kolíšu, a pri pridávaní plynu to nieje také plynulé, ak nechám pedál v určitej polohe, kolíše to +-.
Voľnobeh mám čosi nad 550 otáčok. A pri voľnobehu ručička okolo tejto hodnoty zakmitáva.Neviem, ći to robí benzín, alebo mi niečo pokafrali v servise pri výmene chladiacej kvapaliny (implicitne nemám dôveru k servisom, a tzv. superodborníkom, zvlášť, keď mi niekto čosi robí na aute, a auto nevidím)
Otcov Favorit robí už roky čosi podobné, ale otáčky kolíšu na voľnobeh citeľnejšie.
Mal by som niečo skontrolovať, sviečky napríklad ? Alebo je to len studeným motorom, keď prejdem pár desiatok km, tak po nahriatí ide ako hodinky.
Mal som dosť málo oleja, dolial som "do plna", tj. čosi nad rysku, a vtedy sa mi zdá, že viac vibruje. Samotný chod sa zrovnomernil, motor je tichší, tlmenejší i keď sa mi zdá, že trochu otáčky kolíšu, a pri pridávaní plynu to nieje také plynulé, ak nechám pedál v určitej polohe, kolíše to +-.
Voľnobeh mám čosi nad 550 otáčok. A pri voľnobehu ručička okolo tejto hodnoty zakmitáva.Neviem, ći to robí benzín, alebo mi niečo pokafrali v servise pri výmene chladiacej kvapaliny (implicitne nemám dôveru k servisom, a tzv. superodborníkom, zvlášť, keď mi niekto čosi robí na aute, a auto nevidím)
Otcov Favorit robí už roky čosi podobné, ale otáčky kolíšu na voľnobeh citeľnejšie.
Mal by som niečo skontrolovať, sviečky napríklad ? Alebo je to len studeným motorom, keď prejdem pár desiatok km, tak po nahriatí ide ako hodinky.
Hlučnejší motor
Soory, taká dôležitá vec . aké auto
Renault Clio 1.2 / 8V Autentique, výroba r,2002
najazdené 32.000 km , tj. agregát dá sa povedať ešte iba v zábehu.
Myslím, že to nebude nijakým opotrebením , skôr bud nejaké nastavenie, alebo možno len benzín nieje kvalitný (Shell 95)...
Alebo chce iba nový olej, prvá a jediná výmena oleja bola pri 13000km, teraz pri 32000km som dolial liter 10W40 BPčko.
Alebo iba auto prehnane sledujem, hlavne ak sa mi v ňom niekto hrabal v servise ,a neviem, na čo všeto siahal (mal som menenú chladiacu kvapalinu)
Inak auto šlape, má dostatočný výkon, štartuje bez problémov na prvýkrát, trocha sa mi zdá lenivší pri rozbehu, akoby väčší odpor kolies, alebo ložísk, ale pri určitej rýchlosti už akceleruje pekne.
Ešte taká zaujímavá vec, predpokladám, že je to v poriadku, ale rád by som vedel, ako to funguje : ak zabrzdím na mieste pri voľnobehu, tak mierne stúpnu otáčky motora, má to čosi asi s posilovačom, ale čo to riadi, nejaká automatika, alebo iba podtlak ńejakým regulátorom.
´
Pýtam sa na všetky drobnosti, pretože sa chystám na 1300km trasu s dvoma malými deťmi, a nerád by som ostal niekde visieť s nepojazdným autom, ak by som niečo zanedbal.
Tak mi prepáčte možno prehnané sledovanie auta.....
Renault Clio 1.2 / 8V Autentique, výroba r,2002
najazdené 32.000 km , tj. agregát dá sa povedať ešte iba v zábehu.
Myslím, že to nebude nijakým opotrebením , skôr bud nejaké nastavenie, alebo možno len benzín nieje kvalitný (Shell 95)...
Alebo chce iba nový olej, prvá a jediná výmena oleja bola pri 13000km, teraz pri 32000km som dolial liter 10W40 BPčko.
Alebo iba auto prehnane sledujem, hlavne ak sa mi v ňom niekto hrabal v servise ,a neviem, na čo všeto siahal (mal som menenú chladiacu kvapalinu)
Inak auto šlape, má dostatočný výkon, štartuje bez problémov na prvýkrát, trocha sa mi zdá lenivší pri rozbehu, akoby väčší odpor kolies, alebo ložísk, ale pri určitej rýchlosti už akceleruje pekne.
Ešte taká zaujímavá vec, predpokladám, že je to v poriadku, ale rád by som vedel, ako to funguje : ak zabrzdím na mieste pri voľnobehu, tak mierne stúpnu otáčky motora, má to čosi asi s posilovačom, ale čo to riadi, nejaká automatika, alebo iba podtlak ńejakým regulátorom.
´
Pýtam sa na všetky drobnosti, pretože sa chystám na 1300km trasu s dvoma malými deťmi, a nerád by som ostal niekde visieť s nepojazdným autom, ak by som niečo zanedbal.
Tak mi prepáčte možno prehnané sledovanie auta.....
Prečo si na tak nový motor dal polosyntetiku
Čo je to preboha za značku BP Blicí pomůcka
Kedy si menil zapaľovacie sviečky resp. aké tam máš ? Tie lacné sa totiž menia spolu s olejom a tie drahšie tam asi nebudú.
Ak jazdíš s motorom krátke trasy tak sa niečo zanieslo a robí ti to problémy. Doporučujem pojazdiť, zahriať na prevádzkovú teplotu a potom poriadne ppreháňať. Potom by to malo prestať.
Čo je to preboha za značku BP Blicí pomůcka
Kedy si menil zapaľovacie sviečky resp. aké tam máš ? Tie lacné sa totiž menia spolu s olejom a tie drahšie tam asi nebudú.
Ak jazdíš s motorom krátke trasy tak sa niečo zanieslo a robí ti to problémy. Doporučujem pojazdiť, zahriať na prevádzkovú teplotu a potom poriadne ppreháňať. Potom by to malo prestať.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Vibrácie motora
No BP je celkom známa značka, teda myslím .... alebo nie ?
I keď by asi ELF bol lepší.
Keď som dal auto prvýkrát po 13000km na výmenu oleja, tak neviem, ćo mi tam dali, ale motor bol zrazu hlučnejší. Tak neviem, či tam skutočne dávajú kvalitný olej, lebo som nebol pritom, mozno "odzubkavaju" a davaju tam "slnecnicovy"...
Na stitok napisali ELF 10W40 Sporti TXI. Od vtedy som tam dolieval dvakrát to BPčko. cca po litri ? alebo mozno aj trikrát.
I keď by asi ELF bol lepší.
Keď som dal auto prvýkrát po 13000km na výmenu oleja, tak neviem, ćo mi tam dali, ale motor bol zrazu hlučnejší. Tak neviem, či tam skutočne dávajú kvalitný olej, lebo som nebol pritom, mozno "odzubkavaju" a davaju tam "slnecnicovy"...
Na stitok napisali ELF 10W40 Sporti TXI. Od vtedy som tam dolieval dvakrát to BPčko. cca po litri ? alebo mozno aj trikrát.
Mám trikrát taký starý motor, turbo čo trochu žerie olej no každých 5 tisíc km dolievam max 0,5 litra. Voľačo je s tvojím motorom nevporiadku.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
No neviem, či som to správne pochopil, ak nie tak ma oprav.
1. Máš tam ELF 10W40 Sporti TXI - minerálny olej a je na ňom nabehané 19000 km.
2. Dolial si tam 2až 3 litre oleja BP bližšie nešpecifikovaného.
Minerálny olej má životnosť asi 5000 km.
Dolievať iný olej je silne nedoporučované (ani rovnaký typ od rôznych výrobcov)
Doporučujem výmenu oleja aj s filtrom a to okamžite.
1. Máš tam ELF 10W40 Sporti TXI - minerálny olej a je na ňom nabehané 19000 km.
2. Dolial si tam 2až 3 litre oleja BP bližšie nešpecifikovaného.
Minerálny olej má životnosť asi 5000 km.
Dolievať iný olej je silne nedoporučované (ani rovnaký typ od rôznych výrobcov)
Doporučujem výmenu oleja aj s filtrom a to okamžite.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle