Hlučnejší motor , vibrácie

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

Hlučnejší motor , vibrácie

Post by Victorio » Fri Jun 12, 2009 12:20 pm

Ahoj, čo môže spôsobovať hlučnejší chod motora, ani nie tak hlučnosť nejakých pohyblivých dielov, ale väčšie vibrácie, ktoré sa prenášajú aj na rýchlostnú páku.
Mal som dosť málo oleja, dolial som "do plna", tj. čosi nad rysku, a vtedy sa mi zdá, že viac vibruje. Samotný chod sa zrovnomernil, motor je tichší, tlmenejší i keď sa mi zdá, že trochu otáčky kolíšu, a pri pridávaní plynu to nieje také plynulé, ak nechám pedál v určitej polohe, kolíše to +-.
Voľnobeh mám čosi nad 550 otáčok. A pri voľnobehu ručička okolo tejto hodnoty zakmitáva.Neviem, ći to robí benzín, alebo mi niečo pokafrali v servise pri výmene chladiacej kvapaliny (implicitne nemám dôveru k servisom, a tzv. superodborníkom, zvlášť, keď mi niekto čosi robí na aute, a auto nevidím)
Otcov Favorit robí už roky čosi podobné, ale otáčky kolíšu na voľnobeh citeľnejšie.
Mal by som niečo skontrolovať, sviečky napríklad ? Alebo je to len studeným motorom, keď prejdem pár desiatok km, tak po nahriatí ide ako hodinky.

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Fri Jun 12, 2009 3:53 pm

Ake mas auto?

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Fri Jun 12, 2009 9:00 pm

univerzálna diagnóza nieje, ale môže to byť aj odtrhnutý silentblok motora.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

Hlučnejší motor

Post by Victorio » Mon Jun 15, 2009 9:08 am

Soory, taká dôležitá vec . aké auto :)
Renault Clio 1.2 / 8V Autentique, výroba r,2002
najazdené 32.000 km , tj. agregát dá sa povedať ešte iba v zábehu.
Myslím, že to nebude nijakým opotrebením , skôr bud nejaké nastavenie, alebo možno len benzín nieje kvalitný (Shell 95)...
Alebo chce iba nový olej, prvá a jediná výmena oleja bola pri 13000km, teraz pri 32000km som dolial liter 10W40 BPčko.
Alebo iba auto prehnane sledujem, hlavne ak sa mi v ňom niekto hrabal v servise ,a neviem, na čo všeto siahal (mal som menenú chladiacu kvapalinu)
Inak auto šlape, má dostatočný výkon, štartuje bez problémov na prvýkrát, trocha sa mi zdá lenivší pri rozbehu, akoby väčší odpor kolies, alebo ložísk, ale pri určitej rýchlosti už akceleruje pekne.
Ešte taká zaujímavá vec, predpokladám, že je to v poriadku, ale rád by som vedel, ako to funguje : ak zabrzdím na mieste pri voľnobehu, tak mierne stúpnu otáčky motora, má to čosi asi s posilovačom, ale čo to riadi, nejaká automatika, alebo iba podtlak ńejakým regulátorom.
´
Pýtam sa na všetky drobnosti, pretože sa chystám na 1300km trasu s dvoma malými deťmi, a nerád by som ostal niekde visieť s nepojazdným autom, ak by som niečo zanedbal.
Tak mi prepáčte možno prehnané sledovanie auta..... :shock:

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Jun 15, 2009 11:45 am

Prečo si na tak nový motor dal polosyntetiku :?:
Čo je to preboha za značku BP :shock: Blicí pomůcka :)

Kedy si menil zapaľovacie sviečky resp. aké tam máš ? Tie lacné sa totiž menia spolu s olejom a tie drahšie tam asi nebudú.

Ak jazdíš s motorom krátke trasy tak sa niečo zanieslo a robí ti to problémy. Doporučujem pojazdiť, zahriať na prevádzkovú teplotu a potom poriadne ppreháňať. Potom by to malo prestať.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Mon Jun 15, 2009 11:54 am

Anarki wrote:Prečo si na tak nový motor dal polosyntetiku :?:
Čo je to preboha za značku BP :shock: Blicí pomůcka :)
British Petroleum... :roll:
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

Vibrácie motora

Post by Victorio » Tue Jun 16, 2009 10:24 am

No BP je celkom známa značka, teda myslím .... alebo nie ?
I keď by asi ELF bol lepší.
Keď som dal auto prvýkrát po 13000km na výmenu oleja, tak neviem, ćo mi tam dali, ale motor bol zrazu hlučnejší. Tak neviem, či tam skutočne dávajú kvalitný olej, lebo som nebol pritom, mozno "odzubkavaju" a davaju tam "slnecnicovy"...:(
Na stitok napisali ELF 10W40 Sporti TXI. Od vtedy som tam dolieval dvakrát to BPčko. cca po litri ? alebo mozno aj trikrát.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jun 16, 2009 10:32 am

Nejako vela dolievas !

Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

olej

Post by Victorio » Tue Jun 16, 2009 12:17 pm

majmajko: doliatie 2-3 litrov na 19000km je veľa ?
Ak mám olej "starý" cca 19000km zvládne ešte 3000km ? alebo radšej pred cestou do BG dať vymeniť ?

User avatar
MartinG
Posts: 68
Joined: Fri Jan 26, 2007 4:47 pm

olej

Post by MartinG » Tue Jun 16, 2009 12:39 pm

Ja by som to radšej vymenil - do svojho som daval Total 10W40 ako som písal vyššie - spolu s novym olejovym filtrom ma to stálo okolo 40 eur.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jun 16, 2009 1:36 pm

Victorio :arrow: Co ja viem ale na Twingu som dolial tak maximalne 0,3-0,4 dcl od vymeny po vmenu.

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Tue Jun 16, 2009 6:04 pm

Mám trikrát taký starý motor, turbo čo trochu žerie olej no každých 5 tisíc km dolievam max 0,5 litra. Voľačo je s tvojím motorom nevporiadku. :(
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Tue Jun 16, 2009 11:09 pm

Urcite by si mal vymenit olej.

A na to kolko malo ma km dolievas vela oleja, ja tolko dolievam do Nissanu Primera 2.0 a ten ma uz 346 000km.

A rozhodne ho nesetrim:-)

Urcite ten motor nie je ok, hlavne by tam mala byt podla mna plna syntetika cize 5W-40..

Niekto tam nieco poblbil.

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Wed Jun 17, 2009 10:32 pm

No neviem, či som to správne pochopil, ak nie tak ma oprav.

1. Máš tam ELF 10W40 Sporti TXI - minerálny olej a je na ňom nabehané 19000 km.
2. Dolial si tam 2až 3 litre oleja BP bližšie nešpecifikovaného.

Minerálny olej má životnosť asi 5000 km.
Dolievať iný olej je silne nedoporučované (ani rovnaký typ od rôznych výrobcov)

Doporučujem výmenu oleja aj s filtrom a to okamžite.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Wed Jun 17, 2009 11:21 pm

Velka pravda, ten olej moze byt uz aj ´hrckaty´:-)

Post Reply