Hlučnejší motor , vibrácie

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

olej

Post by Victorio » Thu Jun 18, 2009 1:58 pm

No pravdu poviem, čas tak beźí, že si už všetko nepamätám.
Ale za 19000km som určite od kompletnej výmeny 2 litre 10W40 oleja dolieval, BP zrejme ako sa tu objavilo British Petroleum ?!
To mi vychádza 0,1 litra na 1000km, to by ale malo byť asi ok nie ?
Jazdím väčšínou krátke trasy, po meste, tak do 3km, a raz , dvakrát do mesiaca jednorázovo 120km. Takže auto nemá ideálne podmienky :?
Ale ten olej aj filter určite dám vymeniť, iba mi je ľúto litra nového :), ak nie teraz, tak určite po návrate z dovolenky. Dik za info.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Jun 18, 2009 10:31 pm

Ale snad nejaku signalizaciu to ma ... neposielat ta to okrem servisu uz niekam?
Myslim na na nejaku garancku

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Fri Jun 19, 2009 10:47 am

Urcite by si ho mal vymenit co najskor. Toho litra noveho by ti luto byt nemalo, myslim ze nestoji az tak vela. Ja som dolial pol litra plnej syntetiky a po dvoch tyzdnoch siel von vsetok lebo prisiel interval vymeny.. Ak chces aby to auto ozaj fungovalo a bolo spolahlive tak mu musis dat to co potrebuje!

Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

vibracie motora

Post by Victorio » Wed Aug 05, 2009 12:42 pm

no pani, tak som stastlivo absolvoval 2800km cestu do bulharska, olej som nestihol vymenit. auticko slapalo ako hodinky, predtym som natankoval v power, a ten zda sa trocha pomohol, auto malo krasny tah, odskusal som si na dialnici, malo este dost rezervu, nechcel som zbytocne riskovat, tak som siel max, cosi cez 150.
Zda sa mi, ze teraz ma auto ovela lepsiu akceleraciu, aj tichsi chod, asi sa precistil motor, a zabehli loziska a brzdy.
Vibracie este stale citit, hlavne ak otvorim dvere, alebo okno, ale to iba na volnobeh. Caka ma vymena rozvodov, a dam uz vymenit aj olej, iba sa obavam, aby mi nieco nedobabrali v service.
Olej - ozaj to by som zvladol, iba cakam na akciu renault ci nebude nieco na servisne dni.

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Aug 05, 2009 1:41 pm

nejaky som zmateny... kolko ma to tvoje auto nabehane a kolko krat si menil olej a kedy? ...
rozvody menit....... neni to skoro?

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Wed Aug 05, 2009 1:47 pm

Tože ti pomohol V Power značí že to čo si tankoval predtým nerobilo tvojmu motoru dobre. Nechcem robiť reklamu ale ja už niekoľko rokov nič iné ako V Power Racing netankujem. A nejde o 100 oktánov či reklamu ale o jednu vec ktorú som si všimol a považujem ju za veľmi závažnú. Predtým som tankoval obyčajnú 98 predpísanú pre môj motor, občas V Power. Pri výmene tesnenia pod hlavou keď sa zhadzovali parohy som si všimol začiernené zakarbónované ventily v pracovnom priestore čo ma dosť naštvalo. Začal som tankovať V Power Racing a rok nato keď som musel meniť vodítka ventilov (vynechané pri G.O.) som sa schválne prišiel osobne pozrieť ako to vyzerá pod parohami. Výsledok prekonal moje očakávania, čerň aj karbón zmizli, samotný mechanik to pochválil a povedal že málokedy vidí tak čisté ventily. Odvtedy aj keby som nemal čo do úst položiť, nič iné ako V Power Racing netankujem.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Wed Aug 05, 2009 1:48 pm

Vymena rozvodov pri cca 35 tisic km?? S teba budu mat v Renaulte radost :lol: :roll:
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Wed Aug 05, 2009 7:24 pm

Daj vymenit olej, nie rozvody 8)
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

Clio II

Post by Victorio » Thu Aug 06, 2009 2:00 pm

Myslim, ze som to uz pisal, auto ma teraz 35.000 km (vazne iba tolko), a mam ho od r.2002, tj. 7 rokov.
V service aj tu na fore mi odporucaju menit rozvodovy remen aspon pripadne aj druhy pre alternator hoci mam malo km, ze moze prasknut kvoli "veku" ktory je max 5 rokov. Samozrejme, ze by ma to vyslo cca 230€ s kladkami, 145 len remene, co pre mna nieje malo, aj preto, ze si myslim, ze tie origo diely vydrzia viac, ako nove.

Zaujimalo by ma, aka je "castost" praskania rozvodoveho remena u R Clio , pripadne aj u inych modelov. To by vedeli servisaci...
A nikde som sa nedocital, ktore motory maju riesenie take, ze pri prasknuti rozvodoveho remena piesty nenarazia na ventily, ale udajne ich je velmi malo.
Statistika je blba vec, ale aj tak. Vizualne "moj" remen z pohladu cez skaru medzi krytom vyzera OK, nieje rozstrapkany, ani popraskany, zial pozriet sa na zuby neda, musel by som dat kryt prec, a na to si netrufam.

Olej som daval menit este pri 13.000 km, a odvtedy som tam iba dolial, vazne neviem, kolko, pred mesiacom liter a predtym (rokom, dvoma) tiez asi liter polosyntetiky.

Ohladom toho Vpwr som uz od viacej ludi pocul, ze to vnutri motora poznat, takze cosi na tom bude.

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Thu Aug 06, 2009 3:47 pm

Na tvojom mieste by som IHNED vymenil olej, ale ihned znamena, ze vcera bolo neskoro :!:
Lebo ked si naposledy menil pri 13 tisic, vychadza mi z toho, ze si ho menil naposledy pre 3 rokmi... :roll:
To ze malo jazdis nic neznamena, prave naopak, ked jazdis malo a na kratke vzdialenosti, mal by si olej menit castejsie - ale to je len odporucanie.
Co sa tyka rozvodov je podla mna zbytocne menit ich, je sice pravda, ze vekom sa nici, ale pri tvojich jazdach vobec neni namahany, dokonca si spravil BG a spat a vydrzal...
Olej a filtre je zaklad, napis si to niekde kedy si menil. Inak kazdy slusny servis ti da na vzduchac alebo dvere nalepku, kedy a pri kolko km sa menil olej a nasledujuca vymena. Interval je rok alebo najazdene km (kazde auto inak, pri tvojom asi 15 tis ale to tipujem).
Pri tvojom najazdenom pocte km rocne by som si strazil casovy interval.
Dolievaj vzdy iba ten olej ktory mas v motore, nech ti daju 2-3 litre navyse a schovaj ich v garazi, olej by sa nemal miesat!
Castost trhania rozvodovych remenov sa neda povedat, ja osobne som sa v mojom okoli s tymto problemom nestretol.
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Thu Aug 06, 2009 8:52 pm

Od zaciatku ti tu vsetci hovoria aby si vymenil olej a nerobia si srandu..

Daj ho vymenit a v tvojom pripade bude dalsia vymena o rok a nie po najazdeni potrebnych km lebo rok prejde asi skor.

Hlavne to zbytocne neodkladaj, nie je to velka suma a motoru to urcite prospeje.

Na dolievanie si kup taky olej aky ti daju pri vymene, nemiesaj!

Rozvody pri tvojich najazdenych km urcite menit netreba, nemusis sa bat ze by sa remen roztrhol..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Fri Aug 07, 2009 5:54 pm

Chlapci s remeňom ho zavádzajte. Guma na remeni má obmedzenú životnosť a treba ho meniť v časovom intervale, alebo po odjazdení stanoveného počtu kilometrov, rovnako ako olej. Kladky na rozvodoch meniť netreba, ale treba sledovať počet odjazdených km k stanovenému intervalu.
Riskovaním roztrhnutia rozvodového remeńa sa riskuje možnosť totálneho zničenia motora a pokiaľ sa to stane za jazdy, tak aj možnosť havárie.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Fri Aug 07, 2009 10:46 pm

Urcite nehovoris zle ale precitaj si to cele a uvidis kolko taha na jednom oleji, doliatom navyse inym ako mu dali pri vymene..

Na predchadzajucej strane si mu tiez radil vymenit olej.

Navyse si myslim ze rozvody pri 40 tisic km menit este netreba, hlavne ked autu nedava moc zabrat..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Sat Aug 08, 2009 9:50 am

Vsak mario netvrdi ze netreba menit olej, skor zastava nazor ze treba vymenit okrem oleja aj remen. Ja by som ho vymenil tiez. Tych par tisic by som obetoval skor ako riziko poskodenia motora.
Ja ked som kupil 21ku, ako prve som dal vymenit rozvody, napriek tomu ze majitel tvrdil ze ho menil. Dokonca aj vyzeral celkom novo.
Guma je guma a ta casom straca svoje vlastnosti...
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Sat Aug 08, 2009 11:01 am

To vsetko ja beriem ale aj zanedbana vymena oleja moze motoru uskodit..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

Post Reply