RENAULT CLIO 1.9D

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
chat-man
Posts: 10
Joined: Mon Jun 29, 2009 6:50 pm

RENAULT CLIO 1.9D

Post by chat-man » Wed Jul 15, 2009 6:52 am

caute, chcem sa spytat na jednu vec. Mam Renault Clio 1.9D rocnik 92 a no mam taky problem s vrtulou na chladici, nedavno som mal stk a no skusal som ci vsetko funguje ako ma a no jedina vec s ktorou som mal problem bola vrtula lebo som mal teplotu uz takmer na maxime a nezoplo ju, skusali sme vrtulu ci funguje a ta ide, skusali sme menit cislo na chladici aj ked neviem ci to malo daky vyznam a no neviem co este treba skusist?? Snad bude vediet niekto poradit.

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Wed Jul 15, 2009 8:06 am

no, skuste namiesto cisla vymenit cidlo
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
chat-man
Posts: 10
Joined: Mon Jun 29, 2009 6:50 pm

ehm

Post by chat-man » Wed Jul 15, 2009 10:45 am

no pardon malo byt cidlo a ee cislo :oops: cidlo na chladici sme vymenili ale nepomohlo

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Wed Jul 15, 2009 11:47 am

Prívodné káble k vrtuli budú niekde v konektore zatečené a zaoxidované, choďte po nich až k relátkovej skrinke, je možné že odišlo relé.
Inak najjednoduchšie (a trochu barbarské) je potiahnuť nové káble rovno od batérie, mínus primo na vrtuľu a plus cez čidlo. Takto to bude na 100 percent fungovať za každých okolností.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Wed Jul 15, 2009 2:57 pm

Este ma napadá termostat alebo poistka.poprípade uz ked sa inak nebude dať tak natiahnuť kabel priamo od baterky cez poistku a vypínač v kabíne.a vies na isto ze funguje
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Andrej Rosák
Posts: 351
Joined: Tue Aug 08, 2006 11:44 am
Location: Velky Grob

rele

Post by Andrej Rosák » Thu Jul 16, 2009 11:42 am

Ahoj, podla mna je to rele spinania ... najcastejsie sa zahumusia prívodné kontakty alebo sa ti donho nieco dostane a nespína :cry: ale musís vyskúsat vsetko komplikované aby si prisiel na to ze to je jednoduché :lol: :lol: :lol:

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Thu Jul 16, 2009 11:45 am

Tiez zdielam nazor Anarkiho, aj ja som to tak spravil a uz nebol ziaden problem. A ma to vyhodu ze vychladi to (dochladi) chladic aj bez toho aby boli kluce v zapalovani.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
chat-man
Posts: 10
Joined: Mon Jun 29, 2009 6:50 pm

dakujem

Post by chat-man » Sat Jul 18, 2009 2:21 pm

caute, vdaka za tolko odpovedi som rad ze ste mi poradili, isto skusim postupne a ked bude casu vsetko a snad nieco pomoze :) mozno aj to na ten vypinac do kabiny by nebolo zle. jozo-ke ano isto funguje skusal som ho napajat priamo na bateriu.

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Sat Jul 18, 2009 3:43 pm

Chlapci, vypínač v kabině bych doporučil až jako poslední možnost, a to ještě jako pouze paralelní zapojení k automatickýmu spínání funkčním čidlem.
Pokud máte přístrojovku s budíkem teploty, kontrolkou přehřátí a funkčním ventilátorem spínaným funkčním čidlem, jsou to v podstatě 3 na sobě nezávislý jak to mám nazvat? Prostě něco, co nedopustí uvaření. Některý přístrojovky nemají budík (čili o 1 něco míň), ale jen kontrolku, která když se rozsvítí, může být už pozdě - a u diesela už pozdě je spíš, než u benzíňáku - nehledě na to, že může prasknout žárovka kontrolky, může se uklepat kabel od čidla spínajícího tu kontrolku,...a pak co? Ventilátor s čidlem je nezávislý na sledování čehokoliv ze strany řidiče - fouká si sám kdy a jak dlouho uzná za vhodný. Nefunguje-li, musí řidič sledovat budík (je-li), hlídat kontrolku, a do toho se dostanete do situace, kdy je vaše pozornost upoutána na řešení nějaký složitý dopravní situace, zrovna se pár sekund nedíváte na přístroje, zkrátka - hlídání tý teploty a ruční sepnutí ventilátoru je něco, co vyžaduje sledovat i něco jinýho než jen řídit, v letadle na tohle bývá druhý pilot, v autě se spolujezdec kochá krajinou, telefonuje, či ještě kecá do řízení. Velmi snadno řidič může tohle neuhlídat, věřte mi, mám s tím velmi horké a bolestivé zkušenosti :? 99x to zapnete, ale stačí posté 1x nezapnout..
Rozhodně doporučuju najít problém a vyřešit ho - jak tu je napsáno - kontakty v konektorech, relé ventilátoru (uvnitř může být zoxidovaný), někde bude třeba uklepaný kabel...a až to bude funkční samo, může se dotáhnout do kabiny 2-linka na ruční spínání podle potřeby, např.v kolonách, při častých jízdách v kopcích, s vozíkem,...jako jediný prvek ovládací ventilátor to rozhodně NEDOPORUČUJU.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Sat Jul 18, 2009 4:57 pm

V skratenej forme sa vsetci zhodneme na tom automatickom rezime z cidla treba natiahnut nove kable rovno z baterky je to najlacnejsie a najucinejsie riesenie tohto drobneho problemu.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
chat-man
Posts: 10
Joined: Mon Jun 29, 2009 6:50 pm

HOTOVO

Post by chat-man » Tue Jul 21, 2009 8:51 pm

Taaak hlasim ze to uz mam opravene, chyba bola hned pri cidle na chladici, bol tam studeny spoj na kabli neviem ako je to mozne ze bol poskodeny ale nasiel som to a opravili sme to a dakujem vsetkym za infos :)

Post Reply