Page 1 of 1
RENAULT CLIO 1.9D
Posted: Wed Jul 15, 2009 6:52 am
by chat-man
caute, chcem sa spytat na jednu vec. Mam Renault Clio 1.9D rocnik 92 a no mam taky problem s vrtulou na chladici, nedavno som mal stk a no skusal som ci vsetko funguje ako ma a no jedina vec s ktorou som mal problem bola vrtula lebo som mal teplotu uz takmer na maxime a nezoplo ju, skusali sme vrtulu ci funguje a ta ide, skusali sme menit cislo na chladici aj ked neviem ci to malo daky vyznam a no neviem co este treba skusist?? Snad bude vediet niekto poradit.
Posted: Wed Jul 15, 2009 8:06 am
by maroxe
no, skuste namiesto cisla vymenit cidlo
ehm
Posted: Wed Jul 15, 2009 10:45 am
by chat-man
no pardon malo byt cidlo a ee cislo

cidlo na chladici sme vymenili ale nepomohlo
Posted: Wed Jul 15, 2009 11:47 am
by Anarki
Prívodné káble k vrtuli budú niekde v konektore zatečené a zaoxidované, choďte po nich až k relátkovej skrinke, je možné že odišlo relé.
Inak najjednoduchšie (a trochu barbarské) je potiahnuť nové káble rovno od batérie, mínus primo na vrtuľu a plus cez čidlo. Takto to bude na 100 percent fungovať za každých okolností.
Posted: Wed Jul 15, 2009 2:57 pm
by jozo-ke
Este ma napadá termostat alebo poistka.poprípade uz ked sa inak nebude dať tak natiahnuť kabel priamo od baterky cez poistku a vypínač v kabíne.a vies na isto ze funguje
rele
Posted: Thu Jul 16, 2009 11:42 am
by Andrej Rosák
Posted: Thu Jul 16, 2009 11:45 am
by Mondrejka
Tiez zdielam nazor Anarkiho, aj ja som to tak spravil a uz nebol ziaden problem. A ma to vyhodu ze vychladi to (dochladi) chladic aj bez toho aby boli kluce v zapalovani.
dakujem
Posted: Sat Jul 18, 2009 2:21 pm
by chat-man
caute, vdaka za tolko odpovedi som rad ze ste mi poradili, isto skusim postupne a ked bude casu vsetko a snad nieco pomoze

mozno aj to na ten vypinac do kabiny by nebolo zle. jozo-ke ano isto funguje skusal som ho napajat priamo na bateriu.
Posted: Sat Jul 18, 2009 3:43 pm
by Jan Kalina
Chlapci, vypínač v kabině bych doporučil až jako poslední možnost, a to ještě jako pouze paralelní zapojení k automatickýmu spínání funkčním čidlem.
Pokud máte přístrojovku s budíkem teploty, kontrolkou přehřátí a funkčním ventilátorem spínaným funkčním čidlem, jsou to v podstatě 3 na sobě nezávislý jak to mám nazvat? Prostě něco, co nedopustí uvaření. Některý přístrojovky nemají budík (čili o 1 něco míň), ale jen kontrolku, která když se rozsvítí, může být už pozdě - a u diesela už pozdě je spíš, než u benzíňáku - nehledě na to, že může prasknout žárovka kontrolky, může se uklepat kabel od čidla spínajícího tu kontrolku,...a pak co? Ventilátor s čidlem je nezávislý na sledování čehokoliv ze strany řidiče - fouká si sám kdy a jak dlouho uzná za vhodný. Nefunguje-li, musí řidič sledovat budík (je-li), hlídat kontrolku, a do toho se dostanete do situace, kdy je vaše pozornost upoutána na řešení nějaký složitý dopravní situace, zrovna se pár sekund nedíváte na přístroje, zkrátka - hlídání tý teploty a ruční sepnutí ventilátoru je něco, co vyžaduje sledovat i něco jinýho než jen řídit, v letadle na tohle bývá druhý pilot, v autě se spolujezdec kochá krajinou, telefonuje, či ještě kecá do řízení. Velmi snadno řidič může tohle neuhlídat, věřte mi, mám s tím velmi horké a bolestivé zkušenosti

99x to zapnete, ale stačí posté 1x nezapnout..
Rozhodně doporučuju najít problém a vyřešit ho - jak tu je napsáno - kontakty v konektorech, relé ventilátoru (uvnitř může být zoxidovaný), někde bude třeba uklepaný kabel...a až to bude funkční samo, může se dotáhnout do kabiny 2-linka na ruční spínání podle potřeby, např.v kolonách, při častých jízdách v kopcích, s vozíkem,...jako jediný prvek ovládací ventilátor to rozhodně
NEDOPORUČUJU.
Posted: Sat Jul 18, 2009 4:57 pm
by Mondrejka
V skratenej forme sa vsetci zhodneme na tom automatickom rezime z cidla treba natiahnut nove kable rovno z baterky je to najlacnejsie a najucinejsie riesenie tohto drobneho problemu.
HOTOVO
Posted: Tue Jul 21, 2009 8:51 pm
by chat-man
Taaak hlasim ze to uz mam opravene, chyba bola hned pri cidle na chladici, bol tam studeny spoj na kabli neviem ako je to mozne ze bol poskodeny ale nasiel som to a opravili sme to a dakujem vsetkym za infos
