Ahojte. Mam jeden problem a moja hlavna otazka je, ci ho mozem vyriesit dajak jedoducho aj ja, ako amater do motorov, alebo to je na servis.
Co sa deje - ked startujem bezne, ziadny pedal stlaceny, nenastartuje vobec. Len starter sa snazi, ale motor nenaskoci.
Avsak ked pritlacim plynovy pedal, auto sa v pohode chyti a motor ide, kym je pedal pritlaceny. Ked ale pustim pedal, otacky idu v okamihu do stratena a motor skape.
Cize moja amaterka diagnoza, ze sa dakym sposobom rozstelovali otacky / plyn az tak, ze bez ztlacenia su take nizke ze motor nereaguje.
Da sa to nejak jednoducho regulovat, tak ze by som si to ako uplny amater mohol nastavit sam?
Vopred dik za odpoved, stalo sa mi to rano, auto mi stoji pred pracou a ide o to, ci sa v tom mozem sam povrtat, alebo ho skusim s nohou na plyne dostat do servisu...
Renault 5 - problem so startovanim - otacky?
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Maš karburátor alebo striekačku ?
Ak máš karburátor tak doporučujem strojovo zoradiť (na základe emisií z výfuku) voľnobeh a bohatosť zmesi. Okrem toho sa dá zoradiť aj klapka na sytiči aby pri tak a takej polohe bola o toľko a toľko bohatšia zmes.
Máš v poriadku tesnenia na karburátore (nesaje ti to falošný vzduch, netlačí vonku benzín) nemáš prasknutú niektorú podtlakovú hadičku ?
Nemáš vydreté klapky na karburátore (neostávajú visieť).
Ak máš striekačku (jednobod) tak tam môže byť problém v samotnom telese vstrekovania alebo v čidle teploty chladiacej kvapaliny (plus problémy s tým spojené ako zaoxidované káble, prelomené káble....) prinajhoršom v riadiacej jednotke.
Pri viacbodovom vstrekovaní už sa bez servisu nepohneš, čidlo teploty chladiacej kvapaliny, vstreky, regulátor tlaku prípadne chytená riadiaca jednotka... možností je ozaj veľa.
Ak máš karburátor tak doporučujem strojovo zoradiť (na základe emisií z výfuku) voľnobeh a bohatosť zmesi. Okrem toho sa dá zoradiť aj klapka na sytiči aby pri tak a takej polohe bola o toľko a toľko bohatšia zmes.
Máš v poriadku tesnenia na karburátore (nesaje ti to falošný vzduch, netlačí vonku benzín) nemáš prasknutú niektorú podtlakovú hadičku ?
Nemáš vydreté klapky na karburátore (neostávajú visieť).
Ak máš striekačku (jednobod) tak tam môže byť problém v samotnom telese vstrekovania alebo v čidle teploty chladiacej kvapaliny (plus problémy s tým spojené ako zaoxidované káble, prelomené káble....) prinajhoršom v riadiacej jednotke.
Pri viacbodovom vstrekovaní už sa bez servisu nepohneš, čidlo teploty chladiacej kvapaliny, vstreky, regulátor tlaku prípadne chytená riadiaca jednotka... možností je ozaj veľa.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Predpokladám že máš jednobod s riadeným katalyzátorom 43 kw.
Máš tam niekde na klapke šroub ktorým si zdvihneš voľnobežné otáčky ale to nie je riešenie tvojho problému.
Buď si do benzínu nalej sajrajt na prečisťovanie vstrekovacích zariadení alebo natankuj benzín s takou prísadou (V Power Racing) zahrej motor na prevádzkovú teplotu a vytáčaj na ceste auto do bezvedomia. (Mám to odskúšané na Fagoťáckych monopointoch.)
Vyber čidlo teploty chladiacej kvapaliny, pripoj k nemu ohmmeter (multimeter si nastav na meranie odporu) Ak ti neukáže nijakú hodnotu je po ňom. - výmena.
Ak ti niečo ukáže začni ho variť na sporáku vo vode. Mal by sa ti ten odpor meniť priamo úmerne zvyšovanej teplote. Ak sa nemení vadné čidlo vymeniť. Ak sa mení ale napr po chvíli úplne vypadne a merač prestane ukazovať hodnoty je takisto po ňom.
Veľa štastia.
BTW: Vo finále to môže byť aj vadným palivovým čerpadlo, to zistíš keď ti počas rallye jazdy bude vynechávať motor.
Máš tam niekde na klapke šroub ktorým si zdvihneš voľnobežné otáčky ale to nie je riešenie tvojho problému.
Buď si do benzínu nalej sajrajt na prečisťovanie vstrekovacích zariadení alebo natankuj benzín s takou prísadou (V Power Racing) zahrej motor na prevádzkovú teplotu a vytáčaj na ceste auto do bezvedomia. (Mám to odskúšané na Fagoťáckych monopointoch.)
Vyber čidlo teploty chladiacej kvapaliny, pripoj k nemu ohmmeter (multimeter si nastav na meranie odporu) Ak ti neukáže nijakú hodnotu je po ňom. - výmena.
Ak ti niečo ukáže začni ho variť na sporáku vo vode. Mal by sa ti ten odpor meniť priamo úmerne zvyšovanej teplote. Ak sa nemení vadné čidlo vymeniť. Ak sa mení ale napr po chvíli úplne vypadne a merač prestane ukazovať hodnoty je takisto po ňom.
Veľa štastia.
BTW: Vo finále to môže byť aj vadným palivovým čerpadlo, to zistíš keď ti počas rallye jazdy bude vynechávať motor.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Dakujem velmi za rady Anarki!
Bol som teraz pozriet ako sa to vyvija, sadnem do auta a ono zrazu ide
Uvedomil som si ale, ze otacky vo volnobehu su skutocne nizko a ze uz su nizsie aspon posledne dva mesiace. Urcite ho dam do servisu, nech to cekne odbornik.
Nateraz skusim aspon dat vyssie volnobezne otacky. Ak teda zistim kde presne je ten srob ktorym sa to reguluje
Bol som teraz pozriet ako sa to vyvija, sadnem do auta a ono zrazu ide
Uvedomil som si ale, ze otacky vo volnobehu su skutocne nizko a ze uz su nizsie aspon posledne dva mesiace. Urcite ho dam do servisu, nech to cekne odbornik.
Nateraz skusim aspon dat vyssie volnobezne otacky. Ak teda zistim kde presne je ten srob ktorym sa to reguluje