Spínač varovných svetiel

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

Spínač varovných svetiel

Post by Victorio » Mon Sep 21, 2009 10:38 am

práve mi "skapal" spínač varovných svetiel (Clio II 2002). Už dlhšie sa zasekával, buď sa nedali varovné smerovky zapnúť, alebo potom vypnúť, čo bol problém, ak som chcel pokračovať v ceste ďalej.
Rozobral som ho, a zistil ohnutý kolíček v aretácii,ale žiaľ pri narovnávaní sa ulomil.
Nový originál stojí asi 27€, "neznačkový" môžem mať za cca 20€.
Poradíte, či sa dá niečim "rapídne" lacnejším nahradiť ? Dať 20€ sa mi veĺmi nechce...

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Sep 21, 2009 8:09 pm

Nahradiť aretačný kolíček niečím iným, ak sa ulomil v nejakom mechanizme tak za kovový ktorý sa zataví do plastu prípadne navŕta do kovu, chcelo by to vidieť ten mechanizmus na fotke. Zručný strojár by to mal zvládnuť cez obednú prestávku. :)
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

spínač

Post by Victorio » Tue Sep 22, 2009 11:41 am

no strojár síce som, aj diplomo :) , ale toto je "mikrochirurgia".
aretaćný kolíček je na "tyčinke" z nejakej kompozitnej zliatiny, takže ani pájkovať sa na to nedá, a je tam dosť málo miesta aby sa zboku niečo pripevnilo. Je to aj dosť citlivé na presnosť, to tlačítko už od nova nefungovalo stopercentne, mechanika slabej kvality. Takze aj po oprave by to asi dlho nevydrzalo. Momentálne idem skúsiť tam napasovať spínač z octavie, akurát treba zvacsit otvor z podlhovasteho na stvorcovy, a vyriesit rozdielny rozmer ovladacieho gombika, ktory je u octavie stvorcovy a u clia trojuholnikovy.
Takyto spinac mam ponuku za 10€, co je polovica nahrady pre Clio.
Ale este skúsim nejaky vypinac zo starsieho PC, ten mám zadarmo :)

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Tue Sep 22, 2009 12:14 pm

Varovny spinac na Cliu II sa kazí snad vsetkym, bohuzial som sa to tiez pokusal opravit ale to je tak jemna umela hmota ze to sa zlomi automaticky pri pokuse to opravit. Bohuzial je to proste zly vyrobok a ked v hocijakom 5 rocnom cliu buchnem po tom gombiku automaticky sa zlomi, treba to na tych cliach stlacat opatrne. Riesenie je kupit dalsi gombik snad replika je lepsia ako original pretoze ten tiez casom zkrehne. Ine riesenie by bolo asi neesteticke nakolko ten vypinac je taky zapusteny.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

spínač

Post by Victorio » Mon Sep 28, 2009 11:10 am

Tak spínač mám vymenený, koho to zaujíma, tak stál ma 0€ :)
Použil som sieťový vypínač zo staršieho PC, dal sa do auta pekne namontovať, stačili dve dierky na skrutky vnútri otvoru, kde bol pôvodný, skrutky nevidno, lebo ich prekrýva pôvodné trojhranné tlačítko.
To som na tento spínač namontoval tak, źe na PC spínač som dal podlhovastý hmatník z nejakého starého TV, s odrezaným vrchom a na neho som dvojzložkovým epoxydom nalepil orig.hmatník tak, aby presne lícoval s plochou prístrojovky. Predpokladám, že je oveľa kvalitnejší, ako ten originál. Nemá síce kontrolku, ale tá je nanič, keďže zapnuté smerovky mi signalizuje prístrojový panel.
Takže upresním čosi to predsa len stálo, dve kvapky epoxydu a cca pol hodiny času.
Ak by to niekto robil, tak pre info, smerovky spínajú stredné dve kontakty na konektore, tj. 2 a 3, jeden krajný je nezapojeny a druhy je myslím že na 12V pre LED kontrolku, ktorá má vnútri spínača predradný rezistor cca 900ohm.

Post Reply