Štartovanie R5
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Štartovanie R5
Dobrý deň, mám problém so svojím cukríkom...mal som špinavý motor tak som ho umýval arvou a popri tom som očistil aj káble na štartovanie od rozdeľovača na sviečky a keď som ich dal nazad tak som mal problém naštartovať a keď som naštartoval tak mi to strieľalo do karburátora a momentálne mi to už ani neodpaľuje...už som skúšal všetko možné, nové káble, vyčistiť rozdeľovač, sviečky, pozeral som či hádže iskru v rozdeľovači, aj na svečkach a stále nič, len to občas strelí do karburátora, ale ,motor nenaskočí....poraďte čo to môže byť ...Ďakujem
toto
Nuz, odvaha renaultacky motor umyvat.. Ked tak jedine s rozdelovacom a karburatorom v igelite!
Pozatekala voda kade tade, pokial to nebude uplne suche bude to robit blbiny..
Hadze iskru aspon priamo z cievky? Treb to nejko dobre presusit, vsetko! Teplovzduskou alebo cim..
Pozatekala voda kade tade, pokial to nebude uplne suche bude to robit blbiny..
Hadze iskru aspon priamo z cievky? Treb to nejko dobre presusit, vsetko! Teplovzduskou alebo cim..
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Vacsinou byva problem v tom ze kvoli vlhkosti sa "oprazi" odtrhove ramienko v rozdelovaci a potom to nehadze iskru, a druha moznost je ze ak mas tu kockatu indukcnu cievku tak ta je velmi citliva na kazdu kvapku vody a treba skusit ci hadze iskru.
Takze skus pozret apopripade nastavit rozdelovac, na odskusanie funkcnosti a nastavenie rozdelovaca staci obycajna ziarovka s kuskom kablika.
Inak ak mas obavy pouzivat vodu a arvu na ocistu motora doporucujem ho umyvat technickym benzinom (klasika stetec a handra) popripade cisticom brzd v sprayi s tym vystriekas aj miesta kde sa nedostanes so stetcom, to su latky ktore krasne umyju a zaroven sa hned odparia takze nevznika ten problem s vlhkostou.
Takze skus pozret apopripade nastavit rozdelovac, na odskusanie funkcnosti a nastavenie rozdelovaca staci obycajna ziarovka s kuskom kablika.
Inak ak mas obavy pouzivat vodu a arvu na ocistu motora doporucujem ho umyvat technickym benzinom (klasika stetec a handra) popripade cisticom brzd v sprayi s tym vystriekas aj miesta kde sa nedostanes so stetcom, to su latky ktore krasne umyju a zaroven sa hned odparia takze nevznika ten problem s vlhkostou.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
toto
A hadze ti iskru len na tom ramienku, alebo iskri aj cievka na vysokonapatovej casti? Musis ist postupne ako tecie elektrika a zistovat kde to este ide a kde uz nie.
Ako pisal mato tan indukcna kocka je fest nachylna na vodu.
Ked odpojis stredny kabel z rozdelovaca co vedie od cievky k rozdelovacu, prilozis k bloku a startujes, hadze iskru? Ak ano hadzu iskru aj kable co idu z rozdelovaca? Vysrobuj sviecky a skus ju opret o blok a tak odskusat ci iskri. Proste systematicky a postupne odskusat celu trasu..
Ako pisal mato tan indukcna kocka je fest nachylna na vodu.
Ked odpojis stredny kabel z rozdelovaca co vedie od cievky k rozdelovacu, prilozis k bloku a startujes, hadze iskru? Ak ano hadzu iskru aj kable co idu z rozdelovaca? Vysrobuj sviecky a skus ju opret o blok a tak odskusat ci iskri. Proste systematicky a postupne odskusat celu trasu..
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Teraz treba vylúčiť chybu, keď hádže iskru v dolnej úvrati. Stáva sa to keď niekto vyberie káble z rozdeľovača a potom ich poprehadzuje.
Ja som to opravil takto: na valci som nechal strihnúť ventily a otočil som klukou o 1 otáčku. Vtedy treba pozrieť do rozdeľovača ktorým smerom je palec a na ten kontakt dať sviečkový kábel daného valca.
Treba dať dolu veko ventilov alebo sa pozrieť cez nalievacie hrdlo, ja tam vidím koníky 2 valcov.
Malo by to už odpáliť.
Ja som to opravil takto: na valci som nechal strihnúť ventily a otočil som klukou o 1 otáčku. Vtedy treba pozrieť do rozdeľovača ktorým smerom je palec a na ten kontakt dať sviečkový kábel daného valca.
Treba dať dolu veko ventilov alebo sa pozrieť cez nalievacie hrdlo, ja tam vidím koníky 2 valcov.
Malo by to už odpáliť.
Nerušiť!!! K L O N U J E M
Takže cukrík už štartuje...problém bol v tom, že som tam dal káble ináč...boli poprehadzované a preto nešla iskra vtedy keď mala...musel ísť dolu kryt ventilov a podľa toho sme to nastavili...ale dobrá správa je tá, že už sa mi to nestane, lebo som si to ešte aj nakreslil, takže sa už nepomýlim, keby som chcel meniť káble...ináč ten manuál čo som našiel tu na fóre je na novšie renaulty a tam sú káble od rozdeľovača trochu ináč...