Page 1 of 2

Renault 5, 1.4 r.1990 - po zahriatí motora má vysoké otáčky

Posted: Wed Oct 14, 2009 11:39 pm
by Fedo
Dobrý deň,
takže aby som opísal problém: Po naštartovaní za studena, mi riadiaca jednotka udržiava motor vo vyšších otáčkach, po chvíľke, ako sa trochu zohreje sa otáčky znížia na príjemnú frekvenciu, no po krátkom čase sa znovu začnú dvíhať do dosť vysokých polôh. Čiže obcami prechádzam so zaradenou päťkou, bez zmačknutého plynu rýchlosťou 60 km/hod. Viem že, lambda sonda mi vykazuje úplné nezmysly, čo má asi za následok aj to, že mi tie otáčky ešte aj kolíšu, no doposiaľ mi iba kolísali, ale teraz po novom sú ešte aj vysoké. Kolísanie mi vzhľadom k mojej chabej finančnej situácii až tak neprekáža, no vďaka tým vysokým otáčkam mi pri jazdeni v Bratislave spapá za chvíľku aj slipy.
Potrebujem nejako prežiť ešte túto zimu, na jar plánujem kúpiť niečo novšie. Tých problémov je tam totiž kopec a keby som ich mal začať všetky riešiť, tak ma to bude stáť kopec penazí a času, preto uvažujem iba takto "sezónne". Neviete mi niekto poradiť, čo s tým, či treba iba resetnúť riadiacu jednotku, alebo nejakú fintu, ako s tým vybabrať???
Za cenné rady veľmi pekne ďakujem.

Posted: Thu Oct 15, 2009 6:26 am
by krestan
kup si Renault Clio, ročníky okolo 2000, až 2004.... heh :D

Posted: Thu Oct 15, 2009 11:10 am
by jozo-ke
nevybabreš s tým nijako!Treba vymeniť lambáda sondu a vybavené.

Posted: Thu Oct 15, 2009 12:31 pm
by Fedo
Kup si Renault Clio rocnik 2000 - 2004...
Lambáda sonda ...

:-D Ste perfekni, chalani, som sa nasmial riadne, aspon mam o zabavu postarane.

Dakujem aj tak :-)
Pekny den.

Posted: Sat Oct 24, 2009 10:44 pm
by Fedo
Ahoj ludkovia. Surne zhanam chladic a termostat na moju R5 1.4 52kw r.v. motora 1990. Poradte prosim ak viete. Najlacnejsi novy chladic stoji 80EUR, co je masaker cena. Termostat som este nezistoval. Dakujem.

Posted: Tue Dec 01, 2009 9:53 pm
by Jozef Zidek
ja zase zhanam na R5 1,4 gts 52kw zase weber dvojkomorovy karburator....nikde ho neviem zohnat...

r

Posted: Thu Dec 03, 2009 9:08 pm
by Andrej Rosák
Chlapi ... ved za 100€ sa da zohnat cele auto bez TP...

Posted: Sat Dec 05, 2009 12:21 am
by maroxe
mam chladic aj s vrtulou na renault 5 diesel
0903 263 294

vysoke otacky R5

Posted: Sun Jan 24, 2010 12:32 am
by Miro Fekiac
Chlapi poradte mi, mam R5 motor 1,4 43kw benzin jednobod. vstrekovanie. Rok vyroby 1987. Volnobeh ma stale vysoke otacky. Ako nastartujem tak stale aj po zahriati toci okolo 1500 ot/min a nikdy neklesnu. Robi to uz dost dlho kazdy mechanik sa vyhovara ze to nema diagnosticku zasuvku. Poradte ak viete prosim. Dik

Posted: Sun Jan 24, 2010 1:29 am
by Anarki
Ak nemáš v háji čidlo teploty chladiacej kvapaliny alebo málo prechodnú nádobu s (rádio)aktívnym uhlím tak bude preoblém v mechanizme toho jednobodového vstrekovania. Mechanici čo sa u tohto vyhovárajú na diagnostiku sú dementi a nedal by som im meniť ani kolesá :roll:

Takže späť k samotnému vstreku. Kde môže byť chyba. V regulačnej časti čo je šikmo pripevnená k rádobykarbíku. Dosť častá porucha tých systémov. Takisto skontroluj regulátor tlaku paliva - prasknutá membrána a pod(tiež našrubovaný zdola na vstrek). Alebo ešte zboku na vstreku je našrubovaný snímač polohy klapky, zmeraj ho elektricky či nemá "hluché miesto".

toto

Posted: Sun Jan 24, 2010 4:15 pm
by matus
A este pokial upodozrievas lambdu, tak ju odpoj.. RJ by si mala potom vyratavat hodnoty podla mapy. Myslim ze uz to tu niekto tak riesil.

Ale v prvom rade by som naozaj upodozrieval nejake teplotne cidlo ze dava zle hodnoty..

Posted: Mon Jan 25, 2010 5:32 pm
by Jan Kalina
O regulaci volnoběhu se tu stará elektromotorek - krokový motorek. Při každým vypnutí motoru musí zachrčet, nastavuje se tak do nějaký základní polohy pro opětovný start. Pokud nezachrčí, příčina bude rovnou v něm. Nikdy jsem se v tomhle nevrtal, ale možná jsem četl o nějakým vyčištění nebo co. Začal bych u toho motorku.
Teplotní čidla se mi moc nezdají, po změně teploty by mělo dojít k nějaký změně a ne to bejt pořád stejný.
To, že by ta stříkačka neměla diagnostickou zásuvku, se mi moc nezdá. Nejsem si jistej, ale možná jsme to už rozebírali na tomhle fóru jednou. Motor C3J-A700 má vstřikování Bendix a diagnostický zásuvky (jsou 2!) mají 3x5 a 2x3 piny, umístěny jsou v těsný blízkosti zapalování, někde pod ním na stejným držáku nejspíš (pod kapotou). Motory C3J-B702 a C3J-E760 mají vstřikování Renix a diagnostická zásuvka je klasická renaulťácká 3x4 piny a měla by být umístěna u řídící jednotky, čili před spolujezdcem u pojistek a relátek pod palubkou.

Posted: Mon Jan 25, 2010 5:40 pm
by Jan Kalina

volnobeh

Posted: Sat Feb 20, 2010 12:37 am
by marian letko
Moze to byt aj prisavanim falosneho vzduchu. Cim viac vzduchu, tym viac paliva = vysove otacky. Tiez som to riesil a nevyriesil. Vsetky hodnoty boli OK, lambda tiez. A zasuvku to urcite ma. marian

Posted: Thu Jul 29, 2010 4:14 pm
by R5
U C3J 760 je diag.zásuvka vedle nádobky na brzdovou kapalinu, taková šedá krabička :D