Dobrý deň,
môj otec má ESPACE a od určitého momentu sa začal tento 2.0 litrový benzín správať divne. Pri jazde v nižších otáčkach nič nespozorujete, no v prípade, že si zájdete do nejakej hornatejšej krajiny, tak zistíte, že máte problém dostať sa na kopec. Väčšinou končíte hore na kopci na druhom prevodovom stupni, čo je dosť vážny problém. Takisto na tento problém narazíte pri obiehaní, kedy potrebujete krátkodobo väčší výkon. Skrátka od určitých otáčok prestane ťahať, aj napriek tomu, že otáčky motora stúpajú. Je to niekde cca medzi 4000 a 4500 otáčok.
Všimol som si, že ked pri voľnobehu prúdko pridám plyn, tak z výfuku necítim adekvátny tlak výfukových plynov, mám za to, že problém je v katalizátore, v ktorom aj čosi hrkoce a asi bráni výfuku splodín. Myslíte si že to môže byť tým? Pozeral som motor - všetko tesní, nikde nič netečie, neuniká, nefučí, všetky podtlakové hadičky vyzerajú byť na svojich miestach. Teraz nemam peniazky aby som sa tomu venoval niekde u automechanika, preto sa najskor pytam na radu. Dakujem.
ESPACE 1998, 2.0 benzín - stráca výkon
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
toto
No moze to byt vselico. Od nejakeho vadneho cidla cez mechanicku zavadu to moze byt vsetko mozne. Zacal by som asi tym ze by som zmeral tlaky a premeral cidla ci naozaj davaju to co maju. Ked je slaby vykon vo vysokych otackach, znamena ze je niekde restrikcia. Napriklad zasvineny vzduchovy filter vie spravit dost. To ci je to kat zistis len na stanici emisnej kontroly. Ked necitis dostatocny tlak na konci vyfuku znamena to ze niekde netesni vyfuk. Aj keby bola akakolvek prekazka vo vyfuku ten tlak sa nestrati, fyziku neojekabatis.
Ja co mam 1.7 multibod v 21ke je napriklad motor ktory nema vyznam tocit nad 3000-3500, pretoze tym aj tak nic neziskam akurat to huci. Ja mam napriklad vykonovu dieru medzi 2600-2800 otackami. Pri konstantom zrychlovani sa v tychto otackach akoby strati polka vykonu a po dosiahnuti 2800 sa zase objavy..
Ja co mam 1.7 multibod v 21ke je napriklad motor ktory nema vyznam tocit nad 3000-3500, pretoze tym aj tak nic neziskam akurat to huci. Ja mam napriklad vykonovu dieru medzi 2600-2800 otackami. Pri konstantom zrychlovani sa v tychto otackach akoby strati polka vykonu a po dosiahnuti 2800 sa zase objavy..
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
No pokial je to 4 bodova striekacka tak pri tejto diagnoze by som pozrel teda ci je ten vyfuk priechodny (kedze v nom nieco hrka), potom skontroloval lambda sondu (treba ju odpojit a ak to pojde lepsie tak je zla), potom skontroloval tlaky vo valcoch, a ak by boli dobre tak potom asi podtlakove cidlo. A nakoniec ostavaju palivove cerpadlo, regulator tlaku paliva a samotne vstrekovace. Namiesto katalizatora daj kusok trubky aj tak ked hrkoce bude zly.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava