Prevodovka R21

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Prevodovka R21

Post by R4CV » Fri Oct 23, 2009 4:51 pm

Ahoj, potrebujem vedieť či niekto má tabuľku prevodov v prevodovkách R21. Hľadám 5-stupňovú prevodovku na stavbu jedného športového auta a neviem, ktorá bude najlepšia. zaujíma ma stály prevod a tiež odstupňovanie medzi rýchlosťami.

Dúfam, že je možné otočiť diferenciál, aby motor mohol byť vzadu.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Fri Oct 23, 2009 7:22 pm

na FTP by mal byt manual o renault prevodovkach...
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Sat Oct 24, 2009 10:38 am

Nemusíš nic nikde hledat - nejlepší a taky nejpoužívanější na tenhle účel je převodovka UN1-13 z R21 2.LTurbo :wink:
Pokud máš rád přesto čísla a mermomocí chceš vidět tabulku, tady ji máš :arrow:
:arrow: Image

21ka Turbo je v posledním řádku, L485 (to je verze bez katu, s katem L48L). B29x je R25, D50x je Alpine. Diferenciál otočit jde. Tahle převodovka těsní guferama na poloosách. No a rozměrově je to dost velká kráva, nemluvě o hmotnosti. Taky občas někdo shání jen obal z UN1, že si nechá vnitřek postavit na míru - ale to je pak asi o jinejch penězích, než jen koupit vymontovanou funkční převodovku.
Obecně - převodovka typu UN1 se montovala v R21 pouze do Turba, v R25 ke všem V6-motorům a k pouze některým 4-válcům 2.2i (omezená série TX/GTX s ABS ve phasi 1 bez katu), v Alpine a nakonec i v Espace II. u V6ky.
Převodovky u ostatních podélných 4-válců (2.0, 2.2, 2.1d) v čemkoliv jsou typu NG. Poloosy to má suchý, převodovka je menší a lehčí. Někdo ji ke stejnýmu účelu už taky sháněl a podle obrázků ze servisního manuálu to vypadá, že diferenciál by taky měl jít otočit, ale to nemám ověřený.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Sat Oct 24, 2009 11:01 am

A ještě jen pro doplnění informací link na jednu diskuzi :arrow: http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=29590
(z toho co jsem tam nabízel je dnes k dispozici už pouze převodovka z V6turbo, už jsem ji i vyzkoušel a ujel s tím 150km, ale prozatím ji vyndávat nechci - plány se trošku změnily, navíc rozebírat to auto teď se mi nechce a ani nevím, jestli se jí mám vůbec zbavovat)
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Sat Oct 24, 2009 11:12 am

Dakujem. zatiaľ mi to stačí. či sa bude meniť vnútro je zatiaľ otázne, asi sa bude prerábať na nesynchronizovanú, kvôli rýchlosti radenia. ostatné ukáže čas a peňaženka. :D
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Sat Oct 24, 2009 11:22 am

Ešte tá prevodovka NG. predpokladaný výkon motora je 180-200 koní. zvládne to aj tá menšia? predsa len hmotnosť je dôležitá.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Sat Oct 24, 2009 11:47 am

Jestli to nějaká NGx vydrží nevím :) Maximální tovární výkon motoru u kterýho taková byla je do 140PS (R21 a R25 s 2.0 12v). Jirka Krásný má ve Fuegu u motoru z R21Turbo 2.0T převodovku NG3 z Fuega 2.2/79kW a prý v pohodě. NGx je oproti UN1 ale snadněji sehnatelná.
Ještě k tomu označení:
NG0, NG2 - 4-kvalt
NG1, NG3, NG5, NG9 - 5ti-kvalt
NG7 - 5ti-kvalt 4x4 a Quadra
UN1 - 5ti-kvalt
UN7 - 5ti-kvalt Quadra
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Sat Oct 24, 2009 1:46 pm

Môžem poprosiť takúto tabulku aj na prevodovky NG 5-rýchlostné?
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Sat Oct 24, 2009 11:23 pm

Těch je bohužel na asi 6 stránek a soubor 1.3MB neodešlu, takže si budeš muset vystačit s anglickou verzí :arrow: http://r21club.com/download/r21organes/ ... a3_ang.pdf
Jinak k UNx máš serv.manuál tady :arrow: http://r21club.com/download/r21organes/ ... ka_ang.pdf

Když budeš potřebovat identifikovat nějaký typ vozu, ptej se :)
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Sun Oct 25, 2009 8:26 am

Ďakujem, na začiatok to určite postačí. Je to viac ako som dúfal.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Thu Dec 10, 2009 11:39 pm

Teraz riešim jeden problém s motorom J7T ktorý bol v R21. potrebujem na ňom zvýšiť kompresný pomer na 1:11,5 až 12,3. pomohla by hlava z 2litra 12 ventil J7R?
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Mon Sep 06, 2010 9:39 pm

Po niekoľkých mesiacoch zháňania, skladania, rozoberania, skladania a rozoberania.....

Prevodovka NG sa nedá otočiť. Je tam síce miesto, dá sa to aj rozobrať a zložiť naopak, ale pastorok diferáku je po osou asi 12mm a zuby nesedia do seba. Napriek tomu vydržala 2 preteky, potom išla k zubárovi. :cry:

Potom prišla na rad prevodovka UN aj s prestavbou. Zmena prevodu 3,4,5 a radenie zubovou spojkou bez synchrónov.

Keď mi pôjde FTP hodím aj nejaké fotky prevodovky po prestavbe.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Tue Sep 07, 2010 9:15 am

no smelo, to ma zaujima!
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Post by R4CV » Fri Sep 17, 2010 5:22 pm

Sľúbené fotky
celkový pohľad do vnútra
Image
detail 3 a 4 stupňa
Image
detail 5
Image
tento motor to preháňa do kopcov
Image
Nerušiť!!! K L O N U J E M

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Sat Sep 18, 2010 12:58 pm

:shock: týý vole..čo to je za tátoša :shock: krááása
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

Post Reply