Page 1 of 2
Prevodovka R21
Posted: Fri Oct 23, 2009 4:51 pm
by R4CV
Ahoj, potrebujem vedieť či niekto má tabuľku prevodov v prevodovkách R21. Hľadám 5-stupňovú prevodovku na stavbu jedného športového auta a neviem, ktorá bude najlepšia. zaujíma ma stály prevod a tiež odstupňovanie medzi rýchlosťami.
Dúfam, že je možné otočiť diferenciál, aby motor mohol byť vzadu.
Posted: Fri Oct 23, 2009 7:22 pm
by fast
na FTP by mal byt manual o renault prevodovkach...
Posted: Sat Oct 24, 2009 10:38 am
by Jan Kalina
Nemusíš nic nikde hledat - nejlepší a taky nejpoužívanější na tenhle účel je převodovka UN1-13 z R21 2.LTurbo
Pokud máš rád přesto čísla a mermomocí chceš vidět tabulku, tady ji máš
21ka Turbo je v posledním řádku, L485 (to je verze bez katu, s katem L48L). B29x je R25, D50x je Alpine. Diferenciál otočit jde. Tahle převodovka těsní guferama na poloosách. No a rozměrově je to dost velká kráva, nemluvě o hmotnosti. Taky občas někdo shání jen obal z UN1, že si nechá vnitřek postavit na míru - ale to je pak asi o jinejch penězích, než jen koupit vymontovanou funkční převodovku.
Obecně - převodovka typu UN1 se montovala v R21 pouze do Turba, v R25 ke všem V6-motorům a k pouze některým 4-válcům 2.2i (omezená série TX/GTX s ABS ve phasi 1 bez katu), v Alpine a nakonec i v Espace II. u V6ky.
Převodovky u ostatních podélných 4-válců (2.0, 2.2, 2.1d) v čemkoliv jsou typu NG. Poloosy to má suchý, převodovka je menší a lehčí. Někdo ji ke stejnýmu účelu už taky sháněl a podle obrázků ze servisního manuálu to vypadá, že diferenciál by taky měl jít otočit, ale to nemám ověřený.
Posted: Sat Oct 24, 2009 11:01 am
by Jan Kalina
A ještě jen pro doplnění informací link na jednu diskuzi
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=29590
(z toho co jsem tam nabízel je dnes k dispozici už pouze převodovka z V6turbo, už jsem ji i vyzkoušel a ujel s tím 150km, ale prozatím ji vyndávat nechci - plány se trošku změnily, navíc rozebírat to auto teď se mi nechce a ani nevím, jestli se jí mám vůbec zbavovat)
Posted: Sat Oct 24, 2009 11:12 am
by R4CV
Dakujem. zatiaľ mi to stačí. či sa bude meniť vnútro je zatiaľ otázne, asi sa bude prerábať na nesynchronizovanú, kvôli rýchlosti radenia. ostatné ukáže čas a peňaženka.

Posted: Sat Oct 24, 2009 11:22 am
by R4CV
Ešte tá prevodovka NG. predpokladaný výkon motora je 180-200 koní. zvládne to aj tá menšia? predsa len hmotnosť je dôležitá.
Posted: Sat Oct 24, 2009 11:47 am
by Jan Kalina
Jestli to nějaká NGx vydrží nevím

Maximální tovární výkon motoru u kterýho taková byla je do 140PS (R21 a R25 s 2.0 12v). Jirka Krásný má ve Fuegu u motoru z R21Turbo 2.0T převodovku NG3 z Fuega 2.2/79kW a prý v pohodě. NGx je oproti UN1 ale snadněji sehnatelná.
Ještě k tomu označení:
NG0, NG2 - 4-kvalt
NG1, NG3, NG5, NG9 - 5ti-kvalt
NG7 - 5ti-kvalt 4x4 a Quadra
UN1 - 5ti-kvalt
UN7 - 5ti-kvalt Quadra
Posted: Sat Oct 24, 2009 1:46 pm
by R4CV
Môžem poprosiť takúto tabulku aj na prevodovky NG 5-rýchlostné?
Posted: Sat Oct 24, 2009 11:23 pm
by Jan Kalina
Těch je bohužel na asi 6 stránek a soubor 1.3MB neodešlu, takže si budeš muset vystačit s anglickou verzí
http://r21club.com/download/r21organes/ ... a3_ang.pdf
Jinak k UNx máš serv.manuál tady
http://r21club.com/download/r21organes/ ... ka_ang.pdf
Když budeš potřebovat identifikovat nějaký typ vozu, ptej se

Posted: Sun Oct 25, 2009 8:26 am
by R4CV
Ďakujem, na začiatok to určite postačí. Je to viac ako som dúfal.
Posted: Thu Dec 10, 2009 11:39 pm
by R4CV
Teraz riešim jeden problém s motorom J7T ktorý bol v R21. potrebujem na ňom zvýšiť kompresný pomer na 1:11,5 až 12,3. pomohla by hlava z 2litra 12 ventil J7R?
Posted: Mon Sep 06, 2010 9:39 pm
by R4CV
Po niekoľkých mesiacoch zháňania, skladania, rozoberania, skladania a rozoberania.....
Prevodovka NG sa nedá otočiť. Je tam síce miesto, dá sa to aj rozobrať a zložiť naopak, ale pastorok diferáku je po osou asi 12mm a zuby nesedia do seba. Napriek tomu vydržala 2 preteky, potom išla k zubárovi.
Potom prišla na rad prevodovka UN aj s prestavbou. Zmena prevodu 3,4,5 a radenie zubovou spojkou bez synchrónov.
Keď mi pôjde FTP hodím aj nejaké fotky prevodovky po prestavbe.
toto
Posted: Tue Sep 07, 2010 9:15 am
by matus
no smelo, to ma zaujima!
Posted: Fri Sep 17, 2010 5:22 pm
by R4CV
Sľúbené fotky
celkový pohľad do vnútra

detail 3 a 4 stupňa

detail 5

tento motor to preháňa do kopcov

Posted: Sat Sep 18, 2010 12:58 pm
by jozo-ke

týý vole..čo to je za tátoša

krááása