Page 1 of 2
R5 chyba motora
Posted: Tue Oct 27, 2009 4:40 pm
by climo
zdravim mam R5 campus ale po prejdeni asi 20 km motor prestane mat tah postupne spomaluje a pri druhom a prvom prevodovom stupni ho trha az zhasne a po opetovnom nastartovani ide zas ale uz len chvilu a zacne toto iste zase a postupne sa to stupnuje az sa s nim neda ani pohnut. Po chvili statia ide ale zas to zacne a treba ho vkuse vypinat a startovat dookola a ani na volnobehu nejde do vysokych otacok a ceresnicka na torte je to jednobodovy vstrek a nemaju v celom Velkom Krtisi diagnosticku zasuvku.
Co by podla vas s tym mohlo byt alebo ak mate prosim el. schemy alebo parametre jednotlivych el. suciastok na takyto motor sa ozvyte kedze sa ucim autoelektroniku vedel by som si to premerat
Vdaka
Posted: Tue Oct 27, 2009 5:01 pm
by Majmajko
nebude zaneseny palivovy filter? ten si pozeral?
Posted: Tue Oct 27, 2009 6:03 pm
by climo
filter je novy asi dvojmesacny ten to nebude jedine ze by bol daky vadny alebo co ale zaneseny neni
Posted: Tue Oct 27, 2009 6:34 pm
by fast
Tipnem si....zapalovacia cievka. Ked sa zohreje zacne prerazat. Matus uz vie o com to je. Jo a skontrolovat veko rozdelovaca ci nieje vnutry popraskane, niesu ryhy a je stredovy uhlik. Na fuegu mi vydrzal asi 3 tyzdne. Prejavilo sa to tak ako pises.
Posted: Tue Oct 27, 2009 7:21 pm
by climo
hlavu na rozdelovaci mam tiez menenu asi 3 tyzdne dozadu a ani som nebol nikde skoro... no tu cievku musim pozret volako
Posted: Wed Oct 28, 2009 2:39 pm
by climo
este mam otazku ta inducka bude dobra aj z ineho motora ci to musi byt taky isty?
Posted: Wed Oct 28, 2009 6:47 pm
by Anarki
Áno, cievka ako taká tam pôjde hoc zo žiguláka

Posted: Wed Oct 28, 2009 6:54 pm
by climo
tak sa pytam lebo sak nas ucili ze napr v embecke ked sa spravi tranzistorove zapalovanie treba dat inu cievku koli indukcnosti a odporu tak sa pytam

Posted: Thu Oct 29, 2009 12:39 am
by Anarki
Áno, to platí pre auta s riadením zapaľovania napr. tranzistorovým, lenže obyčajná R5 s jednokomorákom nič také nemala, mala to až R19

Posted: Thu Oct 29, 2009 2:26 pm
by climo
sak ja mam elektronicke
Posted: Thu Oct 29, 2009 5:01 pm
by Anarki
Máš verziu s tranzistorovým riadením
Keď hej tak potom musíš zohnať cievku z auta ktoré malo rovnaké alebo podobné riedenie.
Posted: Thu Oct 29, 2009 5:51 pm
by climo
neviem ci zrovna tranzistor ale urcite neni kontaktne klasicke sak mam elektronicke vstrekovanie tak bude aj zapalovanie riadene
Posted: Thu Oct 29, 2009 7:25 pm
by Anarki
Jáj, tak to nie, ty máš jednobod

kua musím sa naučiť čítať

ty tam máš riadiacu jednotku a trafo zapaľovanie. Cievka je klasický valec aký bol v R5 C1J Dacii, žiguli, škodovke. To trafo zapaľovanie je u jednobodov totožné takmer so všetkými ostatnými, prakticiky len generuje iskru na pokyn riadiacej jednotky takže sa tam pripája len šťava a výstup na otáčkomer. Takže môžeš vyskúšať akékoľvek trafo zapaľovanie z R5, R9,R11,R19 kde sú motory Cléon s jednobodmi.

Posted: Thu Oct 29, 2009 7:28 pm
by climo
no ved jasne hadam najdem a bude to ono uz som zufaly sakra
Posted: Thu Oct 29, 2009 10:29 pm
by Jan Kalina
Robo, 5ka (atmo, i Rapid/Express) s motorem C1J elektronický zapalování má, naopak R19 se stejným motorem ho nemá

Asi jim zbylo hodně starejch cívek z 18ky, tak je mrskali do 19ek
