Startovanie
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Startovanie
Pred 2 tyzdnami som kupil novu autobateriu.Tyzden som jazdil a startoval v pohode..
Dnes som najazdil skoro 100 km...A vecer som uz nevedel nastartovat..Otoci motor asi na jednu obratku a koniec.Nevie ho roztocit.Musel som ho roztlacit...
Tak teraz neviem, kde moze byt problem..Ci starter alebo co..
Lebo kontrolka na dobijanie nesvieti, cize by to malo byt o.k...Alebo sa mylim a moze klamat? Aj koli tomu som kupil novu bateriu..
Nemal nikto zatial take skusenosti?
Dnes som najazdil skoro 100 km...A vecer som uz nevedel nastartovat..Otoci motor asi na jednu obratku a koniec.Nevie ho roztocit.Musel som ho roztlacit...
Tak teraz neviem, kde moze byt problem..Ci starter alebo co..
Lebo kontrolka na dobijanie nesvieti, cize by to malo byt o.k...Alebo sa mylim a moze klamat? Aj koli tomu som kupil novu bateriu..
Nemal nikto zatial take skusenosti?
R8,R12,Twingo
startovanie
Nuz to vyzera skor na problem s dobijanim. Zober Voltmeter a meraj napatie na reglery.
Pre vysvetlenie. Dynamo ma permanentny magnet a tymto budi pri otacani vynutie, ktore generuje elektricke napatie/prud. Zo stupajucimi otackami stupa napatie aj celkovy vykon dynama. Aby napatie neprekrocilo 14,4V je cez rele pripajany dalsi spotrebic. Cez tento sa cast napatia jednoducho zvedie na kostru. Niekedy sa stava, ze sa toto rele zasekne a zostane odpor pripojeny permanentne. Tym padom je aj pri nizsich otackach pripojeny spotrebic a konecny vykon nestaci na zasobovanie elektrickej siete elektrikou. To znamena, ze pravdepodobne chodis na baterku a preto ju vybijes.
Takze v prvom rade, zosrobuj krytku na regleri, nastartuj a pozeraj ci budu relatka cvicit ked budes menit otacky. Pokial ano tak meraj. Kontakty su tam myslim 3. Jeden je zem, dalsi je permanentne + (to zistis tak ze pri vypnutom motore a zapnutom zapalovani nameras + a pri vypnutom zapalovani nic) a posledny je vystup z dynama. No a meras voci zemi jeden s kontaktov. Na volnobeznych otackach by si mal mat nieco nad 12V. Zo zvysovanim otacok by sa malo zvysovat aj napatie, ale nemalo by presiahnut 14,4V, to by mal zabezpecit regler.
Pokial mas druhy regler tak ho skus vymenit, rozsrobovat vsetky kontakty, prebrusit dosadacie plochy a pevne zaskrutkovat. Pokial to nepomoze budem musrovat dalej...
Inak jedna nevyhoda dynama je ze na nizkych otackach, cca do 1000, stiha zasobovat ledva zapalovaciu cievku.
Sam som takto v zime vymlatil baterku a potom sa cudoval. Cakal som na frajerku, resp. som s nou sedel v aute pri zapnutom radiu a ventilatore na plne gule, pripadne este s parkovackami pre efekt......... a rano som nenastartoval. Resp. nastartoval len v daka tomu ze mam kluku
Ale zase treba povedat ze pokial mas v aute dynamo, nastartujes aj bez baterky. Sice potrebujes relativne dost prudky kopec, ale ide to
Pre vysvetlenie. Dynamo ma permanentny magnet a tymto budi pri otacani vynutie, ktore generuje elektricke napatie/prud. Zo stupajucimi otackami stupa napatie aj celkovy vykon dynama. Aby napatie neprekrocilo 14,4V je cez rele pripajany dalsi spotrebic. Cez tento sa cast napatia jednoducho zvedie na kostru. Niekedy sa stava, ze sa toto rele zasekne a zostane odpor pripojeny permanentne. Tym padom je aj pri nizsich otackach pripojeny spotrebic a konecny vykon nestaci na zasobovanie elektrickej siete elektrikou. To znamena, ze pravdepodobne chodis na baterku a preto ju vybijes.
Takze v prvom rade, zosrobuj krytku na regleri, nastartuj a pozeraj ci budu relatka cvicit ked budes menit otacky. Pokial ano tak meraj. Kontakty su tam myslim 3. Jeden je zem, dalsi je permanentne + (to zistis tak ze pri vypnutom motore a zapnutom zapalovani nameras + a pri vypnutom zapalovani nic) a posledny je vystup z dynama. No a meras voci zemi jeden s kontaktov. Na volnobeznych otackach by si mal mat nieco nad 12V. Zo zvysovanim otacok by sa malo zvysovat aj napatie, ale nemalo by presiahnut 14,4V, to by mal zabezpecit regler.
Pokial mas druhy regler tak ho skus vymenit, rozsrobovat vsetky kontakty, prebrusit dosadacie plochy a pevne zaskrutkovat. Pokial to nepomoze budem musrovat dalej...
Inak jedna nevyhoda dynama je ze na nizkych otackach, cca do 1000, stiha zasobovat ledva zapalovaciu cievku.
Sam som takto v zime vymlatil baterku a potom sa cudoval. Cakal som na frajerku, resp. som s nou sedel v aute pri zapnutom radiu a ventilatore na plne gule, pripadne este s parkovackami pre efekt......... a rano som nenastartoval. Resp. nastartoval len v daka tomu ze mam kluku
Ale zase treba povedat ze pokial mas v aute dynamo, nastartujes aj bez baterky. Sice potrebujes relativne dost prudky kopec, ale ide to
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
regler
Nuz najlepsie original. Niekto nieco raz spominal ze z Volgy alebo trabanta nieco pasovalo. Ale to si fakt nepamatam. Ani neviem ci to boli tieto auta.-=Mike=- wrote:No bol som...A povedal,že regler nedobija bateriu..Musim kupit novy..
Aky pouzivate?
A ktory tam mozem dat?
Dynamo je povodne..
Neviem ci novy zozenies...
No ja mam nejake reglery, ale ci su dbre netusim. Viem ze som ich uz menil, ale ci bol vtedy vadny regler, alebo nieco ine si nepamatam. Ale vlastne v jednej R8 mam asi dobry, tak by somti ho nejak mohol skusit poslat. Nejak by sme sa dohodli.
Neviem ako si zakladas na originalite auta, ale asi byt tebou, by som uvazoval o vymene dynama za alternator. Napr z r12/dacia, alebo nieocho podobneho...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
No original som tu nemal ani ja...
Rozmyslam ist kupit nejaky skodovacky...Mozno pasovat bude.Ale original by som bral ako prvorade,...
Bol som v jednej predajni ND pre Renault a vedia objednat..Len potrebuju asi katalogove cislo...Som zvedavy na cenu...A ked tak z R12 by pasoval...Mozno zo starsej R5...Tam mala 1108 objem valcou...
Ja si chcem zakladat na originalite...A niekedy vzhladom na funkcnost musim nacas popustit...
No keby si mal.., daj vediet ci ho chces predat a za kolko
Rozmyslam ist kupit nejaky skodovacky...Mozno pasovat bude.Ale original by som bral ako prvorade,...
Bol som v jednej predajni ND pre Renault a vedia objednat..Len potrebuju asi katalogove cislo...Som zvedavy na cenu...A ked tak z R12 by pasoval...Mozno zo starsej R5...Tam mala 1108 objem valcou...
Ja si chcem zakladat na originalite...A niekedy vzhladom na funkcnost musim nacas popustit...
No keby si mal.., daj vediet ci ho chces predat a za kolko
R8,R12,Twingo
regler
Cena za regler? Neviem v prvom rade by trebalo vyskusat ci je dobry. Potom by som to skor riesil vymenou za nieco ine...
Len ako ho k tebe dorucit???
Tak ma napada, kedy si posielal to DVD, nemalo by uz pomaly prist???
Len ako ho k tebe dorucit???
Tak ma napada, kedy si posielal to DVD, nemalo by uz pomaly prist???
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
hmm, sestru? A kolko ma rokov? Nemas fotku?
Katalogove cislo? Uf. To je otazka na FASTa, on je tu cez katalogy a manualy
Asi by som to poslal normalnou postou. Ako balik a hotovo.
Inak s tym DVD..... Ja ta nenahanam, ja som len ze ci si to uz neposlal a posta to niekde stratila...
Ale byt tebou, vymenim to za altik z Dacie, R12, R5 ... alebo podobne
Katalogove cislo? Uf. To je otazka na FASTa, on je tu cez katalogy a manualy
Asi by som to poslal normalnou postou. Ako balik a hotovo.
Inak s tym DVD..... Ja ta nenahanam, ja som len ze ci si to uz neposlal a posta to niekde stratila...
Ale byt tebou, vymenim to za altik z Dacie, R12, R5 ... alebo podobne
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Co sa tyka R8 tak toho viem velmi malo... ale ked to ma dynamo tak konstrukcne je to ako skoda 1000 a prve 100..
a zohnat stary regler ani netusim kde.... ?
ale matus vravi moc dobre (az mi je to divne ) altik + regler = viac amperov... a to by som sa moc nezatazoval a dal zo skodovky.... (mozno jeden altik mam v pivnici)
a zohnat stary regler ani netusim kde.... ?
ale matus vravi moc dobre (az mi je to divne ) altik + regler = viac amperov... a to by som sa moc nezatazoval a dal zo skodovky.... (mozno jeden altik mam v pivnici)
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee
altik
Alex, skor by som isiel do nejakeho altika z Renaultu. Skodovacky sa tazko dopasuvava. Ked ho uchytis na original uchyt tak zistis ze ma vyosenu remenicu. Teda ze je viacej posunuta smerom ku chladicu. Da sa to oklamat tak, ze ho namontujes hore nohami. To uz sice nepasuje tak dobre ten uchyt ale da sa to prisposobit. Uz som to robil a poviem ti, ze je to dobre na hovno...
Alex, obavam sa ze novy altik z obchodu bude stat 3-5tis!!! Na vrakaci asi 2litre. Ale sak skus sa opytat. Z R12, R4, R6, a R5 phaseI pasuje altik uplne super. Akurat treba este u R4,6,12 doriesit kontrolku dobijania, lebo R4,6,12 maju budik, miesto kontrolky. Ale myslim ze to uz niekto vyriesil. Myslim, ze vlado.
Sa skus pripadne popozerat po inzeratoch ci niekto nepredava nejakeho stareho Rencka na diely...
A ked sa uz konecne dohodneme tak ti poslem kludne aj ten regler. Teraz som si spomenul, ze by som mal mat jeden dobry v jednej R8.
Alex, obavam sa ze novy altik z obchodu bude stat 3-5tis!!! Na vrakaci asi 2litre. Ale sak skus sa opytat. Z R12, R4, R6, a R5 phaseI pasuje altik uplne super. Akurat treba este u R4,6,12 doriesit kontrolku dobijania, lebo R4,6,12 maju budik, miesto kontrolky. Ale myslim ze to uz niekto vyriesil. Myslim, ze vlado.
Sa skus pripadne popozerat po inzeratoch ci niekto nepredava nejakeho stareho Rencka na diely...
A ked sa uz konecne dohodneme tak ti poslem kludne aj ten regler. Teraz som si spomenul, ze by som mal mat jeden dobry v jednej R8.
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
startovanie
ehm, sorry za to premenovanie-=Mike=- wrote:Alex???
Mike...
Chcem si nechat dynamo...Je dobre a funkcne..A chcem mať povodne diely.
No keby si mohol nejako poslat alebo vlastne ako by sme sa dohodli?
Chces mi ho predat?
Zhanam inak ako blb vsade...A iba na alternator viem mat...A to nechcem..
A uz viem, ze je tam zly regler..
Pocuj, ked sa vratime z bojnic tak sa mi pripomen a ja ti ten regler poslem postou. Teraz uz to kapku nestiham...
A o cenu sa neboj, na chleba a WC papier ti peniaze zostanu
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!