Startovanie

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Startovanie

Post by -=Mike=- » Tue Apr 18, 2006 10:50 pm

Pred 2 tyzdnami som kupil novu autobateriu.Tyzden som jazdil a startoval v pohode..
Dnes som najazdil skoro 100 km...A vecer som uz nevedel nastartovat..Otoci motor asi na jednu obratku a koniec.Nevie ho roztocit.Musel som ho roztlacit...
Tak teraz neviem, kde moze byt problem..Ci starter alebo co..
Lebo kontrolka na dobijanie nesvieti, cize by to malo byt o.k...Alebo sa mylim a moze klamat? Aj koli tomu som kupil novu bateriu..
Nemal nikto zatial take skusenosti? :?: :(
R8,R12,Twingo

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

startovanie

Post by matus » Wed Apr 19, 2006 6:41 am

Nuz to vyzera skor na problem s dobijanim. Zober Voltmeter a meraj napatie na reglery.
Pre vysvetlenie. Dynamo ma permanentny magnet a tymto budi pri otacani vynutie, ktore generuje elektricke napatie/prud. Zo stupajucimi otackami stupa napatie aj celkovy vykon dynama. Aby napatie neprekrocilo 14,4V je cez rele pripajany dalsi spotrebic. Cez tento sa cast napatia jednoducho zvedie na kostru. Niekedy sa stava, ze sa toto rele zasekne a zostane odpor pripojeny permanentne. Tym padom je aj pri nizsich otackach pripojeny spotrebic a konecny vykon nestaci na zasobovanie elektrickej siete elektrikou. To znamena, ze pravdepodobne chodis na baterku a preto ju vybijes.
Takze v prvom rade, zosrobuj krytku na regleri, nastartuj a pozeraj ci budu relatka cvicit ked budes menit otacky. Pokial ano tak meraj. Kontakty su tam myslim 3. Jeden je zem, dalsi je permanentne + (to zistis tak ze pri vypnutom motore a zapnutom zapalovani nameras + a pri vypnutom zapalovani nic) a posledny je vystup z dynama. No a meras voci zemi jeden s kontaktov. Na volnobeznych otackach by si mal mat nieco nad 12V. Zo zvysovanim otacok by sa malo zvysovat aj napatie, ale nemalo by presiahnut 14,4V, to by mal zabezpecit regler.
Pokial mas druhy regler tak ho skus vymenit, rozsrobovat vsetky kontakty, prebrusit dosadacie plochy a pevne zaskrutkovat. Pokial to nepomoze budem musrovat dalej... :D

Inak jedna nevyhoda dynama je ze na nizkych otackach, cca do 1000, stiha zasobovat ledva zapalovaciu cievku.
Sam som takto v zime vymlatil baterku a potom sa cudoval. Cakal som na frajerku, resp. som s nou sedel v aute pri zapnutom radiu a ventilatore na plne gule, pripadne este s parkovackami pre efekt......... a rano som nenastartoval. Resp. nastartoval len v daka tomu ze mam kluku :D

Ale zase treba povedat ze pokial mas v aute dynamo, nastartujes aj bez baterky. Sice potrebujes relativne dost prudky kopec, ale ide to :D
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Fri Apr 21, 2006 10:26 pm

Super....Idem za jednym autoelektrikarom nech na to pozrie..Ale ked ja som sa na to pozeral, tak mam tam Magneton regler 12V 23A..A su tam tri kontakty, ktore sa pri vyssich otackach pohybuju...Okrem jednej strednej...No uvidim, co na to poviem on...
R8,R12,Twingo

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Sun Apr 23, 2006 11:16 am

No bol som...A povedal,že regler nedobija bateriu..Musim kupit novy..
Aky pouzivate?
A ktory tam mozem dat?
Dynamo je povodne.. :idea:
R8,R12,Twingo

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

regler

Post by matus » Sun Apr 23, 2006 5:50 pm

-=Mike=- wrote:No bol som...A povedal,že regler nedobija bateriu..Musim kupit novy..
Aky pouzivate?
A ktory tam mozem dat?
Dynamo je povodne.. :idea:
Nuz najlepsie original. Niekto nieco raz spominal ze z Volgy alebo trabanta nieco pasovalo. Ale to si fakt nepamatam. Ani neviem ci to boli tieto auta. :(
Neviem ci novy zozenies... :?

No ja mam nejake reglery, ale ci su dbre netusim. Viem ze som ich uz menil, ale ci bol vtedy vadny regler, alebo nieco ine si nepamatam. Ale vlastne v jednej R8 mam asi dobry, tak by somti ho nejak mohol skusit poslat. Nejak by sme sa dohodli.

Neviem ako si zakladas na originalite auta, ale asi byt tebou, by som uvazoval o vymene dynama za alternator. Napr z r12/dacia, alebo nieocho podobneho... :idea:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Wed Apr 26, 2006 9:42 pm

No original som tu nemal ani ja... :(
Rozmyslam ist kupit nejaky skodovacky...Mozno pasovat bude.Ale original by som bral ako prvorade,... :)
Bol som v jednej predajni ND pre Renault a vedia objednat..Len potrebuju asi katalogove cislo...Som zvedavy na cenu...A ked tak z R12 by pasoval...Mozno zo starsej R5...Tam mala 1108 objem valcou...
Ja si chcem zakladat na originalite...A niekedy vzhladom na funkcnost musim nacas popustit... :roll:

No keby si mal.., daj vediet ci ho chces predat a za kolko :wink:
R8,R12,Twingo

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

regler

Post by matus » Thu Apr 27, 2006 5:50 pm

Cena za regler? Neviem v prvom rade by trebalo vyskusat ci je dobry. Potom by som to skor riesil vymenou za nieco ine...

Len ako ho k tebe dorucit???

Tak ma napada, kedy si posielal to DVD, nemalo by uz pomaly prist???
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Fri Apr 28, 2006 8:50 am

No mozno UPS..A nejako by som to vyplatil..Alebo slovenska posta..Asi nic nemam na vymenu..Iba ak sestru :lol:
Ja som bez nahradnych dielou..
DVD poslem az v pondelok.Mal som toho teraz vela :? Prepac. :oops:
A je nejake katalogove cislo na regler?? Popripade, keby som objednaval..
R8,R12,Twingo

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Post by matus » Fri Apr 28, 2006 9:01 pm

hmm, sestru? A kolko ma rokov? Nemas fotku? :wink:

Katalogove cislo? Uf. To je otazka na FASTa, on je tu cez katalogy a manualy :)

Asi by som to poslal normalnou postou. Ako balik a hotovo.

Inak s tym DVD..... Ja ta nenahanam, ja som len ze ci si to uz neposlal a posta to niekde stratila... :P

Ale byt tebou, vymenim to za altik z Dacie, R12, R5 ... alebo podobne :!:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Sat Apr 29, 2006 10:50 am

Co sa tyka R8 tak toho viem velmi malo... ale ked to ma dynamo tak konstrukcne je to ako skoda 1000 a prve 100..
a zohnat stary regler ani netusim kde.... ?
ale matus vravi moc dobre (az mi je to divne :twisted: ) altik + regler = viac amperov... a to by som sa moc nezatazoval a dal zo skodovky.... (mozno jeden altik mam v pivnici)
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Sat Apr 29, 2006 10:34 pm

No skusit to mozem..Chcem skor mat original veci..Ale ked inak nepojde :?
A pokusim sa ist este raz do tej predajne, ci sa im nepodari pozriet aspon na R12..
Alebo skocim na nejake vrakovisko a rozoberem Skodu 100 :twisted:
R8,R12,Twingo

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

altik

Post by matus » Sun Apr 30, 2006 10:46 pm

Alex, skor by som isiel do nejakeho altika z Renaultu. Skodovacky sa tazko dopasuvava. Ked ho uchytis na original uchyt tak zistis ze ma vyosenu remenicu. Teda ze je viacej posunuta smerom ku chladicu. Da sa to oklamat tak, ze ho namontujes hore nohami. To uz sice nepasuje tak dobre ten uchyt ale da sa to prisposobit. Uz som to robil a poviem ti, ze je to dobre na hovno... :oops:

Alex, obavam sa ze novy altik z obchodu bude stat 3-5tis!!! Na vrakaci asi 2litre. Ale sak skus sa opytat. Z R12, R4, R6, a R5 phaseI pasuje altik uplne super. Akurat treba este u R4,6,12 doriesit kontrolku dobijania, lebo R4,6,12 maju budik, miesto kontrolky. Ale myslim ze to uz niekto vyriesil. Myslim, ze vlado.

Sa skus pripadne popozerat po inzeratoch ci niekto nepredava nejakeho stareho Rencka na diely...

A ked sa uz konecne dohodneme tak ti poslem kludne aj ten regler. Teraz som si spomenul, ze by som mal mat jeden dobry v jednej R8.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Thu May 04, 2006 7:32 pm

Alex???
Mike... :D
Chcem si nechat dynamo...Je dobre a funkcne..A chcem mať povodne diely.
No keby si mohol nejako poslat alebo vlastne ako by sme sa dohodli?
Chces mi ho predat?
Zhanam inak ako blb vsade...A iba na alternator viem mat...A to nechcem..
A uz viem, ze je tam zly regler.. :roll:
R8,R12,Twingo

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

startovanie

Post by matus » Fri May 05, 2006 4:20 am

-=Mike=- wrote:Alex???
Mike... :D
Chcem si nechat dynamo...Je dobre a funkcne..A chcem mať povodne diely.
No keby si mohol nejako poslat alebo vlastne ako by sme sa dohodli?
Chces mi ho predat?
Zhanam inak ako blb vsade...A iba na alternator viem mat...A to nechcem..
A uz viem, ze je tam zly regler.. :roll:
ehm, sorry za to premenovanie :oops:

Pocuj, ked sa vratime z bojnic tak sa mi pripomen a ja ti ten regler poslem postou. Teraz uz to kapku nestiham...

A o cenu sa neboj, na chleba a WC papier ti peniaze zostanu :lol:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Fri May 05, 2006 12:19 pm

No problem.. :wink:
No mam teraz jeden novy regler..Je na 14V a je to regulator alternatora..
Bude pasovat?
Zapojenie je na:
--9 diodovy alternator/Skoda,Zetor, Jawa/ alebo na
--6 diodovy alternator /Avia/

Pojde to??

Ale s tvojim pocitam... :wink:
R8,R12,Twingo

Post Reply