Startovanie

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Ondra

Post by Ondra » Mon Jun 05, 2006 5:34 pm

Já jsem myslel tu matku, která je na výkresu přesně nad písmenem "G" (neumím vložit obrázek do fóra) :cry: . Jinak na vývod označený "Bat." je přívod +12V přímo z baterie. Vývod "Dem." je propojený s uhlíkem na startéru. Tzn. pokud připojíš + 12V z baterie přímo na vývod "Dem." měl by se startér roztočit na plné otáčky (plášť startéru musí být ukostřen, tzn. spojen s - 12V). Pastorek v tomto zapojení nesmí vyskočit! Pokud se neroztočí, odpojil bych kabel z vývodu "Dem." a zapojil ho samotný na +12V. Pokud se ani nyní neroztočí, hledej chybu nejdříve v uhlíkách startéru a pak bych to viděl na vadné některé vinutí. Pokud se roztočí, je chyba ve "vyhazovací" cívce startéru. Není náhodou chybně otočena o 180 stupňů (už jsem to také viděl)? Pomocný vývod vývod na boku (+12 V od spínací skříňky zapalování v pozici "start") zajišťuje sepnutí cívky. Tím, že pustíš do cívky proud, je vtažena pohyblivá část do cívky, což jednak "vyhodí" pastorek dopředu a jednak propojí oba dva vývody "Bat." a "Dem." a proud začne téct do startéru. Žádná pojistka na silové části není. Jištěn je pouze ovládací okruh od spínací skříňky, ale to by ti nefungovalo žádné zařízení, které se vypíná s klíčkem. V případě problémů písni na Ondrej.Zila@atlas.cz a zkusíme problém řešit po mailech. :wink:

Ondra

Post by Ondra » Mon Jun 05, 2006 5:41 pm

Ještě doplnění co jsem si vzpomněl. Jednou mi odešla podložka pod zadní pružinou startéru (ta na výkresu nad písmenem "R") pod víčkem a pružina mi brzdila startér a špatně se točil. Pro potřeby hledání chyby bych ji demontoval.

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Mon Jun 05, 2006 10:48 pm

No tak...Tu matku nad pismenom G..Mam v poriadku, je tam aj poistny klin.
Poznatky z testu:
Starter som dal dole..Precistil som uhliky aj zarezi rotora..Jeden uhlik ma asi 1,5 cm a druhy 1 cm.. dal som dokopy...A : pripojil som +12 V na BAT...Starter nerobil nic...Ked som dal +12V na DEM vtedy starter vyskocil, ale netocil sa..Ukotvenie na BAT je volne...Bolo tazke ho dotiahnut, pretoze sa tocila matka aj s kotvou..Cize cez BAT ako by neprechadzal prud..
Starter som ale neuzemnil nikde...To by nemalo vadit snad.
Mozno su zle uhliky..Pretoze starter neroztoci a mozno je nieco ine a neprechadza prud na roztocenie..
:roll:
Tak uz ma asi nic nenapada...
:(
R8,R12,Twingo

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Mon Dec 11, 2006 12:45 am

No aby diskusia bola dokoncena, tak napisem vysledok mojho a nasho patrania sa po chybe :wink:

1. Mal som zly regler - vymena za povodny BOSCH (vdaka Matus) problem: Nedobijal bol chybny povodny

2. Vymena uhlikou v starteri a celkova renovacia. Problem: slabo dotlacali uhliky a caste zle startovanie vybijalo baterku

3. Slabe napnutie klinoveho remena problem: Uvolnena sruba na dyname, dynamo bolo volne a plavalo na tej srube.. Bolo velmi slabe dobijanie..

Teraz jazdim bez problemou.. Dakujem vsetkym za pomoc.. :wink:

Mozem povedat , ze to bol polrocny problem... :roll: Ale podaril sa a som rad...
R8,R12,Twingo

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Tue Dec 12, 2006 4:23 pm

To Mike:
Píšem Ti asi neskoro, ale pre budúcnosť. Keď budeš skúšať vymontovaný štartér na baterke tak použi tento postup:
1. Pripojiť - na kostru štartéra
2. Pripojiť + na Bat (označené na výkrese), alebo tvoj popis "voľná časť"
Štartér bude pod napätím, ale netočí sa, pretože nie je zopnutý vnútorný spínač. Pripojenie dostatočne dimenzovanými káblami. (vhodné sú štartovacie)
3. Pevne chytiť štartér a byť pripravený, že sa riadne mykne pri roztáčaní.
4. Skratovať + (Bat) a malý kontakt (prívod od spínacej skrinky, ten ktorý ti po pripojení cvakol a vysunul pastorok) trebars šroubovákom. Vtedy vysunie pastorok cvakne vnútorný spínač a roztočí sa motor.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Tue Dec 12, 2006 4:48 pm

Vdaka. Nevedel som presne , ako by som mal skusat vymontovaný starter. No uz budem vediet nabuduce. Pri takých problémoch sa človek vela nauci :wink:
R8,R12,Twingo

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Tue Jun 10, 2008 10:57 am

Este k tomuto clanku na zaklade kofolovej diskusie pripajam ze regulatory napatia pre dynamo sa robia dva, klasicky a polovodicovy.
Tu su odkazy:

http://www.vape.cz/e-shop/regulatory-na ... e=0&order=
http://www.avonet.cz/rema/uvod.htm

alebo pouzit overenu klasiku z trabika (sam som mal polovodicovy na dyname a slapal ako hodinky), tu su odkazy na predajne:
Ja som zhanal v SOLO Vegh Tuckova BA
http://www.trabi.sk/menu/pmj.html
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Sun May 31, 2009 9:59 pm

riesim teraz tiez problem s dobijanim. rano som nenastartoval. vybita bateria regler nefunkcny, kontrolka svieti a preblikava za jazdy. kedze nemam dalsi na vymenu chcem tam dat jeden z tych modernejsich polovodicovych napr. pozrel som tie linky co si dal, uz len si vybrat podla parametrov (tie este neviem ale zistim). skusal dat niekto do osmicky taky regler?
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Jun 01, 2009 8:15 am

Alex, dynamo je strasne jednoduchy stroj
ale v podstate ohladne toho regulatora, tak zapojit 3 kable co z toho idu nie je problem a ten regulator staci vybrat podla amperaze, napr:

http://www.avonet.cz/rema/regulatory_napeti.htm

http://www.126fan.sk/shop/?p=productsMo ... -na-dynamo

Ale v podstate sa jedna o to ze to tvoje dynamo je s cievkami na statore,a tak by sa mohol pouzit hocijaky regulator na dynamo kedze v autach sa pouzival prave ten typ s cievkami na statore.

Dynamo s cievkami na statore ma tuto schemu:

Image

a klasicky regler potom ma tuto zapojenie:

Image

tak si myslim ze sa pzri kolko amperov dava tvoje dynamo a kup regler s vhodnymi parametrami a je to.

este pripajam ako to zapojis:

D- - treba ukostrit, pravdepodobne aj regler je ukostreny alebo treba svorku D- ukostrit.
D+ - treba pripojit na vystup z reglera
DF - treba pripojit na vystup z reglera (v pripade ze by si sem pripojil rovno + z baterie tak bude dobijat bez regulacie plne napatie co dokaze vyrobit)
51 - treba pripojit + zo spinacky v polohe kontroliek.
61 - je kontakt pre kontrolku (nemusi byt, kontrolka sa moze alternativne zapojit aj na D+)


Ak bude treba tak Ti to zapojim ked zozenies ten regler, ako ako pisem je to jednoduche nie je co pokazit ak dynamo funguje.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Jun 01, 2009 8:32 am

na stranke toho avonetu som nasiel jeden regler co by mohol sediet ma 12V 25 A. podla toho co tu mike raz pisal ma osmickovy regler 12V 23A. to by mohlo byt ono nie?

Image
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

pedro
člen RCC
Posts: 747
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:39 am
Location: Bratislava

Post by pedro » Mon Jun 01, 2009 8:45 am

alex daj vediet ked to budes mat nahodene, ako to funguje, potom to vyskusam aj ja takto spravit.
Renault 8 1132, r.v. 1968, modra "Gordini replica"
Renault 8 1130, r.v. 1964, biely
Saab 99 Turbo, r.v. 1979, belasy

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Mon Jun 01, 2009 8:47 am

zase budem ja prvy pokusny kralik? :D
no ked postupim o krok dalej urcite to tu dam vediet
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Mon Jun 01, 2009 9:02 am

Neboj sa, regler ako regler dynamo ma len jeden princip a 3 kable.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jun 04, 2009 5:13 pm

takze som si pisal s kolegami z francuzka a poradili mi tieto typy:

Ducellier 8314, 8324, 8342, 8343, 8361
- Bosch 0-190-218-003, 0-190-218-004
a stranku http://www.neoretrofrance.com/ kde tiez cosi je.

povodne sa v osmicke pouzivali tieto regulatory:
regulator 12V 22A:
- Ducellier 8311
- Paris-Rhône YD216
- Bosch PD8542330
- Femsa GRC12-2

no ale kedze sa tazko zhanaju aj tie novsie nahrady tak sa moze pouzit aj iny regler od 22A-25A.
kontaktoval som jednu cesku firmu co ma v ponuke 25A regulator, tak to snad budu mat a dam to dokopy.


:roll:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Fri Jun 05, 2009 6:59 pm

Ja mam v osmicke regler Bosch 0190 309 019. UA 14V 30A.. Predtym som mal v osmicke PAL, ktory bol 12V a 25A. Niesom si ale isty..
Regler som alex nenasiel. :( Jedine mam alternator na R8 + regler.,keby si chcel.. to bola sucast osmicky, co mam na diely.
a nasiel som prispevok na teamR8.fr , co si pisal :))
zapojenie:
Image
R8,R12,Twingo

Post Reply