Page 1 of 2
Vypínanie motora za jazdy
Posted: Tue Jan 05, 2010 11:39 pm
by slavohutas
Počas jazdy vypína motor z ničoho nič hlavne pri preradovaní do a zo stupna2,vypnú aj vsetky posilovače.Po naštartovaní to hned všetko nabehne pri volnobehu to nerobí.Všetky kontrolky sa rozsvietia aj svetla svietia len zdochne motor ako keby som vypol kluč.Budte taky dobrý a poradte čo to môže byt auto potrebujem skoro každy den a som z toho neštastny.Ide o Scenic 1,6 66kw r.v.1998,typ motora K7MA7,katalyzátor RKAT
toto
Posted: Tue Jan 05, 2010 11:56 pm
by matus
No tak na zaciatok. Posilovace vypnu, lebo ich pohana motor. Ked nejde, nejdu ani oni.
Skusme viacej specifikovat kedy zhasina. T.j. pri vymacknuti spojky, pri dani nohy dole z plynu, po pridani... Tak nejak krok za krokom to skuste rozpisat.
A staci ked napisete otazku do jedneho vlakna.

Presunute do technickej casti!
Posted: Wed Jan 06, 2010 12:12 am
by slavohutas
Pri vyšliapnutí spojky ked radím napr do zákruty ale hlavne ked to prejde cez neutrál
Posted: Wed Jan 06, 2010 12:14 am
by slavohutas
aj pri ubratí nohy s plynu napr pri dojazde na križovatku proste pri podradení,myslel som si že to robí iba za studena ale motor sa zahreje a robí to aj tak,dnes mi to urobilo za hodinku asi 3-krát dodnes bolo vsetko ok zacalo to znicoho nic
Posted: Wed Jan 06, 2010 12:29 am
by krestan
palivovy filter ??? mal som taky isty problem s dieslom..
Posted: Wed Jan 06, 2010 5:22 am
by slavohutas
palivovy filter som menil v septembri 09 v tom to asi nebude skúste ešte niečo poradit,íst na diagnostiku ukáže mi niečo?Nemôže to byt niečo zo vstrekovaním paliva a pod.neviem som hotový,doteraz šlapal ako hodinky
Posted: Wed Jan 06, 2010 6:47 am
by krestan
tak povedz me si na rovinu ze to moze byt hocio.. od studeneho spoja niekde v elektrike, az po vahu vzduchu.. ja by som skusil tu diagnostiku co to povie.. nakoniec to bude aj tak len nejaka drobnost..
toto
Posted: Wed Jan 06, 2010 1:51 pm
by matus
no diagnostika by v tomto pripade mohla pomoct, mozno..
Skor to vidim na nejaky volnobezny ventil alebo nieco take. Mozno zle cidlo v "snimaci" skrtiacej klapky, ze proste nevie ze ide na volnobeh (je zavreta) a kvoli bohatej zmesi sa udusi. Otazka znie, preco to robi sporadicky? Pozrite sa ci neuvidite niekde odpadnuty, uvolneny konektor v motorovom priestore.
Posted: Wed Jan 06, 2010 3:33 pm
by Mondrejka
Podla mna ma Matus pravdu, asi to bude ten snimac polohy skrtiacej klapky (minimalne je zle nastaveny, da s s tym pootacat a na zaklade merania multimetra sa da zistit kedy vypina a zapina) pretoze riadiaca jednotka ak nevie ze skrtiaca klapka je zavreta tak proste necha motor chcipnut.Ak by vedela RJ ze je klapka zavreta bude drzat pocitacom nastavene otacky volnobehu. Tento snimac obsahuje dva mikrospinace ktore urcuju koncove polohy skrtiacej klapky. Sporadicka necinnost moze znamenat zle nastavenie alebo ze je moc skrtiaca klapka zakarbonovana alebo zasrata ako to byva zvykom. Navrhujem to dat dole su tam len 4 skrutky a cele to vycistil na namazal nejakym WD, potom skontroloval cinnost toho snimaca.
Ak by to nebolo riesenie tak by to mohla byt lambda sonda a to sa da vyskusat tak ze ju odpojis a pojazdis, ak to nebude robit tak ju treba vymenit. Ak by bola zla vaha vzduchu tak by podla mna ten motor robil stale a isiel by velmi zle.
A v neposlednom rade treba na zaciatok pozret vsetky konektory na motore (moc ich nie je par je na skrtiacej klapke, 4 na vstrekovacoch, nieco na cievkach, snimac otacok je pri prevodovke a este niekolko dalsich) a tie treba rovno prestreknut nejkym kontaktovym sprayom, pretoze pocasie je zle a moze to byt aj obycajna vlhkost.
Posted: Wed Jan 06, 2010 5:02 pm
by slavohutas
prisiel som akurat z garáže kontakty som zasunul prestriekal som wd40 azatial to beží
Posted: Wed Jan 06, 2010 5:05 pm
by slavohutas
dik za rady budem odpovedat,ked sa nieco vyskytne diky moc vsetkym uvidime zajtra dnes mal scenic volno
Posted: Wed Jan 06, 2010 5:08 pm
by slavohutas
preto som prisiel lebo je velka zima
Posted: Wed Jan 06, 2010 5:14 pm
by slavohutas
musím vsetkych pochvalit necakal som tolko rad ostavam na tomto fore ste vsetci velmi zlaty,ked to vsetko vyskusam dam vediet
Posted: Wed Jan 06, 2010 5:32 pm
by krestan
este ma napadlo.. toto iste robilo brachovi na mazde.. blbbol mu hallsenzor.. trvalo to asi mesiac a potom sa porucal nadobro..
Posted: Thu Jan 07, 2010 11:29 am
by Mondrejka
Kontaktovy spray je lepsie pouzivat napr tento:
http://wurth.sk/media/katalog2/infolist/02201_sk_A.pdf
a ine ktore riadne smrdia gafrom.
WD40 nie je az tak dlhodobo ucinny aj ked pomoze tak vacsinou na par tyzdnou. Je to skorej dobry mazaci prostriedok ako kontaktovy spray.