Page 1 of 2
Prosím o pomoc s Renaultom 11 1984
Posted: Sat Feb 20, 2010 2:07 pm
by 21looky
Dobrý den.
Mám problem so svojím Renaultom 11 r.1984

.Kúpil som ho pred pár dňami od jedného chlapíka,ktorý mi povedal že auto je dobrom stave,že len ho treba rozbehať a nieje tam Autobatéria.Tak som sa pustil do toho-vyčistil som auto,zohnal si autobatériu,a neskôr som došiel na motor.Autobatéria je 74Ah Bosch a je v dobrom stave,no po otočení kľúčikom sa mi nič nestane.Po otočení mi ztmavnú kontrolky,ako na inom aute keď štartujete,ale motorom ani necenkne,len sa ozve nejaké šťuknutie od poistiek.Neviem preči mi to tam šťuká,a neviem prečo mi ani necenkne z motorom.Pritom mám poistky dobré,chýba mi len jedna poistka-zľava druhá.Nevedel by mi niekto pordiť,aká tam ide poistky,poprípade prečo mi to nechce naštartovať?Všetko iné ide okrem naštartovanie-aj vrtuľa na chladiči,trúba,vystražné smerovky.Nejde mi naštartovať a ani predné svetlá+ zadné-ani spiatočka-to dávam za príčinu zlým žiarovkám nakoĺko mi predošlý majiteľ povedal že automobil tam stál rok.
Budem vďačný za každú odpoveď,názor,popripade radu.
Ja to auto len chcem rozbehať na dedinu.
Ďakujem

Posted: Sat Feb 20, 2010 2:24 pm
by Jan Kalina
Špatný kontakt na kabeláži mezi baterkou, karoserií a startérem (projít všechny silný kabely, očistit jejich upevnění a řádně dotáhnout, včetně ukostření motoru a převodovky). A nebo to chce demontovat startér, rozebrat, vyčistit, případně vyměnit v něm uhlíky.
Pojistky na žádný startování nejsou.
Posted: Sat Feb 20, 2010 2:33 pm
by 21looky
Dobre,takže vyskúšam všetko prečistiť,nabiť batériu,a ak to nepojde,môžem napojiť štartér rovno na batériu?
Posted: Sat Feb 20, 2010 2:46 pm
by Jan Kalina
Na vyzkoušení můžeš. Ten hliníkový odlitek, jak je to přes něj přišroubováno k převodovce, připojíš na -, na šroub pod matku kde je na autě silný kabel dáš +, a nakonec na ten malý zasunovací konektor když dáš taky +, musí startér vysunout pastorek a točit. Předtím si startér ale pořádně podrž, cukne ti v ruce. Dobrý jsou na zkoušení startéru startovací kabely se silnýma svorkama.
Dřív ale než bydeš vymontovávat startér zkontroluj ty kabely. Dotáhni všechny šrouby/matky na jejich koncích a taky zkontroluj kontakty na baterce.
Nevím co máš za motor, ale startér by na 11ce mohl jít ven vrchem, mně to u 1.4ky C2J šlo lehce. U 1.7ky to bude možná složitější - v 19ce jedině spodem a to je pak porod, nějak mi tam vadily svody nebo co.
Posted: Sat Feb 20, 2010 2:55 pm
by 21looky
Ja tam mám 1.1 ale vyrobny tam bol ževraj 1.4.takže neviem.A nevedely by ste mi povedať kde by som mal hľadať ten štartér?Alebo poslať nejaku dotografiu,poprípade ju dať do odpovedi,lebo neviem,niesom si istý ako vyzerá,a kde sa presnejšie nachádza.
Ďakujem
Posted: Sat Feb 20, 2010 4:28 pm
by Jan Kalina
Ó jé, tak snad máš vodičský preukaz, když máš v podpisu 2 auta a v autoškole jsi snad byl

Startér je taková věc, která roztáčí samotný motor, a v případě motoru 1.1 není velikostně daleko od toho motoru

Najdeš ho na zadní straně motoru pod sacím a výfukovým potrubím, je 3mi šrouby přišroubovaný k převodovce (na ně budeš potřebovat klíč velikosti 16) a pokud ho ještě nikdo nesundával, bude ještě držet pomocí skrytýho držáku k motoru dalšími 2mi šrouby na opačným konci (na ně klíč 13). Předtím si ale odpoj baterku, abys pak při montování nedržel v ruce místo klíče prskavku

Ke startéru vede silný kabel od baterky s
+ pod matku na klíč 13 nebo 14 a slabý kabel na zasunovacím konektoru taky s
+, od spínačky.
Fotit by nebylo co, resp.odkud

Možná by bylo lepší to svěřit nějakýmu mechanikovi.
Posted: Sat Feb 20, 2010 7:00 pm
by MiKo
Skusal si tie kable?
Mne robila 5ka po vymene motora podobne/rovnake problemy (vsetko slo, len nestartoval), pricinou bol chybajuci kabel ukostrenia..
Ale ak su kable ok a to auto stalo rok bez prestartovania tak to bude ako JK pisal - zavlhnuty starter...
Posted: Sat Feb 20, 2010 8:20 pm
by 21looky
Jan Kalina
-Mám 16 rokov,škodu som kúpil od kamaráta za výhodný peniaz-4300€ lebo končil firmu, a jazdím na starom letisku,poprípade výnimočne aj do nemocnice s mamkou

Áno,vyznám sa veľmi dobre v motoroch áut,ale nie presne v tomto.Tento som videl pred týždňom po 1X. A ten štartér som našiel poobede už aj sám,podla hrubého kábla ktorý vychádzal z batérie.Momentálne sa neviem k nemu dostať,tak ma to dosť štve,veď ak chcem vymontovať štartér,budem musieť zdvihnúť auto a vôjsť pod neho,poprípade ho obrátiť na kolíske.
MiKo
-A kde ti presne chýbal ten kábel?A skade a kam viedol?
Ďakujem
Posted: Sat Feb 20, 2010 10:13 pm
by Jan Kalina
U motoru 1.1 a 1.4 se na startér v poho dostaneš vrchem, mám to vyzkoušený. Jestli spíš náhodou nemáš 1.7ku

Já když kupoval kdysi 9ku, taky mě bejvalej majitel přesvědčoval, že tam je úspornej malej motor 0,9 (956cc), přestože v TP i pod kapotou byla 1.4ka, asi proto že to byl R9. V tvým případě ti třeba nakukal že tam je 1.1 podle R11
Jestli je vrchní ventilový víko černý plechový, je to 1.1 nebo 1.4. Jestli je ventilový víko hliníkový, je to 1.7.
Posted: Sat Feb 20, 2010 10:16 pm
by IL-TAXI3
21looky wrote:Jan Kalina
-Mám 16 rokov,škodu som kúpil od kamaráta za výhodný peniaz-4300€ lebo končil firmu, a jazdím na starom letisku,poprípade výnimočne aj do nemocnice s mamkou

Áno,vyznám sa veľmi dobre v motoroch áut,ale nie presne v tomto.Tento som videl pred týždňom po 1X. A ten štartér som našiel poobede už aj sám,podla hrubého kábla ktorý vychádzal z batérie.Momentálne sa neviem k nemu dostať,tak ma to dosť štve,veď ak chcem vymontovať štartér,budem musieť zdvihnúť auto a vôjsť pod neho,poprípade ho obrátiť na kolíske.
MiKo
-A kde ti presne chýbal ten kábel?A skade a kam viedol?
Ďakujem
Nemas v cene nahodu o jednu nulu navyse???
Inak aj ja mam 16 rokov,s renaultami som zacal robit cez letne prazdniny,ked sme s MiKom menili motor v R5,dovtedy som o tych motoroch nic nevedel,ked sa nieco robilo pri autach som a iba dival,motor sa dovtedy u nas ziadny nemenil...nevedel som co secko bude treba spravit ani co kde je,ale ked som cosi chcel nasiel,zistil,spravil...starter som vytiahol bez zdvihania auta vrchom so seckym nahodenym na motore GTE coz je asi zlozitejsie ako na 1.1,vymienal som ho 2x a secko v pohode slape a este sa menili aj kable k motoru...Takze asi kazdy kto sa aspon trochu vyzna v motoroch by nemal mat problem najst starter na hociakom voze...
A k tomu kablu na ukostrenie zajtra ti sem dam foto
IL-TAXI3
Posted: Sat Feb 20, 2010 10:42 pm
by MiKo
Kabel bol z priecky za motorom (kostriaci bod) na ucho na dvihanie motora.. Ale to je 1,7i GTE.. Inak v projektoch mam fotky, na stvrtom obrazku este v povodnej kasni ten kabel vidiet (nad olejovym vickom je ten kabel, bol zltozeleny).. Topic sa vola Project GTX-E
Posted: Sun Feb 21, 2010 11:04 am
by 21looky
No,nakoľko sa včera rozpršalo,nemohol som pokračovať vo vyberaní štartéra,ale dnes tu svieti slniečko.
Takže sa idem pustiť do vyberania štartéra,ale budem potrebovať golové kľúče alebo vidlicové?
Ďalej prikladám nejaké tie prvé fotky môjho nového miláčika

Ak sa mi podarí dnes vybrať štartér,tak urobím foto aj z neho,na diagnostiku,a uploadnem ho ku ostatným fotografiám.
Zatiaľ Ďakujem za všetky rady,akonáhle ho budem mať vonku,ozvem sa

Posted: Sun Feb 21, 2010 11:05 am
by 21looky
Posted: Sun Feb 21, 2010 12:10 pm
by Jan Kalina

Ona to je fakt 1.1ka

Ale stříkalo to nějaké ošípané
Ty kabely jsi už zkontroloval? (povolit (, popřípadě očistit kontakty), dotáhnout) Startér třeba vůbec není nefunkční.
No klíče jaký se ti tam dostanou a jaký máš - já používám i golu i očkový na startér. Přístup špatnej, takže klíče budeš muset vyzkoušet, čím to půjde.
Jo ty noční fotky můžeš smazat, stejně na nich není nic vidět

Posted: Sun Feb 21, 2010 12:45 pm
by 21looky
No dobre,tak so skúsim zatiaľ z vidlicovými lebo golu mám u strýka na dedine,a vôbec sa mi tam nechce cestovať kvôli kľúčom

a ak sa ešte smiem spýtať,na fotke číslo 14 je dole v ľavom rohu nejaký žltkastý/dohneda kábel,a neviem kde ho mám pripojiť,respektíve načo slúži.a su tam ešte aj nejaké iné káble ktoré nemajú miesto(napr. pri cievke,tak to dneska za dňa odfotografujem a uploadnem to k ostatným.Keď to bude,tak to tu napíšem.A tie káble od štartéra som ešte nepozeral,lebo sa tam neviem poriadne dostať,a včera som bol pri aute bez monteriek a v daždi a nechcel som riskovať nové rifle

. Ale zas som vyčistil a dotiahol káble ktoré sú na
http://sk.fotoalbum.eu/21looky/a428077 fotografia číslo 18.
Ďakujem