R11 a karburator Weber 32 DRT
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
R11 a karburator Weber 32 DRT
V moji milovane jedenactce je karbik Weber 32 DRT, tedy dvoukomora. Mam drobny problem. Po nastartovani za studena na sytic chytne jak nic, chvilku bezi na vyssi otacky nastavene syticem (cca 2000 ot./min.) a jakmile se zacne ohrivat a sytic zacnu zasouvat (aby mel porad tech 2000), zacnou pri mirnem ohrati otacky padat az skoro ke zdechnuti motoru a zase litat zpatky nahoru na ty 2000 ot. Po ohrati, kdy je mozne sytic zcela zasunout a motor uz udrzi volnobeh je pokoj a vse funguje jak ma. Teda krome toho, ze i pri zahratem motoru se otacky obcas lehce houpou v rozmezi tak 100ot./min. Cim to muze byt? Mate nekdo takovou zkusenost, pripadne co by se melo resit? Karbik je mechanicky naprosto v poradku, obe komory se otviraji i zaviraji jak maji, klapka od sytice mechanicky funguje jak ma.
A jeste jedno zjisteni - kdyz je klapka sytice otevrena kolem zhruba tak pulky (tzn. spodni klapka je jiz zavrena - coz pri plnem zapnuti sytice neni) tak ukapava benzin z hlavni trysky do difuzoru, coz si myslim, ze neni spravne. Ted je jen otazka proc to tak je. Kdyz se sytic uplne otevre (vypne) tak je vse OK a zadny benzin z trysky uz nejde, samozrejme pokud se stlacenim plynu neotevre spodni skrtici klapka, coz je ale v poradku. Tak ted nevim, cim to muze byt. Vule v hrideli spodni klapky? Netesne tesneni vicka karburatoru? Prijde mi to tak, ze tam jde v urcity poloze sytice vzduch nad spodni skrtici klapku a proto ukapava benzin z te trysky. Otazkou je proste ale proc?
A jeste jedno zjisteni - kdyz je klapka sytice otevrena kolem zhruba tak pulky (tzn. spodni klapka je jiz zavrena - coz pri plnem zapnuti sytice neni) tak ukapava benzin z hlavni trysky do difuzoru, coz si myslim, ze neni spravne. Ted je jen otazka proc to tak je. Kdyz se sytic uplne otevre (vypne) tak je vse OK a zadny benzin z trysky uz nejde, samozrejme pokud se stlacenim plynu neotevre spodni skrtici klapka, coz je ale v poradku. Tak ted nevim, cim to muze byt. Vule v hrideli spodni klapky? Netesne tesneni vicka karburatoru? Prijde mi to tak, ze tam jde v urcity poloze sytice vzduch nad spodni skrtici klapku a proto ukapava benzin z te trysky. Otazkou je proste ale proc?
Jirka
Renault 11 GTL, Phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Clio Grandtour, Phase II, 1149 ccm, 55 kW, 5 dv., r.v. 2010
Renault 11 GTL, Phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Clio Grandtour, Phase II, 1149 ccm, 55 kW, 5 dv., r.v. 2010
no opisal si to dobre.. aj vlastne priciny pre co to moze byt....
Ma to uz svoj vek a pretesnenie karburatora urobi len dobre...
viac menej vsetko tam je podtlakom/pretlakom riesene.. cize niekde je zrada v priechodnosti... bud taha falosne vzduch alebo netaha vobec...
rozobrat precistit a skontoluj aj tie vole v hriadelke...
predpokladam ze vnutro je povodne nezamienene trisky a podobne...
Ma to uz svoj vek a pretesnenie karburatora urobi len dobre...
viac menej vsetko tam je podtlakom/pretlakom riesene.. cize niekde je zrada v priechodnosti... bud taha falosne vzduch alebo netaha vobec...
rozobrat precistit a skontoluj aj tie vole v hriadelke...
predpokladam ze vnutro je povodne nezamienene trisky a podobne...
Rozdelovac? Je tam uz elektronicke zapalovani, takze rozdelovac ma jen palec, ktery se toci a distribuuje jiskru, nic vic. Vicko je celkem zanovni a palec take, kabely tez, svicky tez, takze myslim, ze tim to asi nebude Nebo myslis neco jako volny rozdelovac tam, co s nim otaci ten prevod od vacky? Ze by to mohla delat vule v rozdelovaci to kolisani?IL-TAXI3 wrote:S tým benzínom ti neporadím,ale to kolísanie otáčok má na svedomí pravdepodobne rozdelovač,bud vycistit,alebo rovno novy
Jirka
Renault 11 GTL, Phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Clio Grandtour, Phase II, 1149 ccm, 55 kW, 5 dv., r.v. 2010
Renault 11 GTL, Phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Clio Grandtour, Phase II, 1149 ccm, 55 kW, 5 dv., r.v. 2010
Pretesneni - myslis jen to vicko, nebo i "o" krouzky na tryskach, pripadne ty hridelky od klapek? Tam je prave problem, myslim, ze je to tam vybehane a prisava to, kdyz je klapka od sytice castecne uzavrena. Kdyz je otevrena tak to asi nedela proto, ze tam uz jde vzduchu dost. V tom pripade to bude dost tezke pretesnit ty hridelky, protoze opravna sada uz se neda sehnat a jinak me nenapada, cim bych tu vuli vymezil.Majmajko wrote:no opisal si to dobre.. aj vlastne priciny pre co to moze byt....
Ma to uz svoj vek a pretesnenie karburatora urobi len dobre...
viac menej vsetko tam je podtlakom/pretlakom riesene.. cize niekde je zrada v priechodnosti... bud taha falosne vzduch alebo netaha vobec...
rozobrat precistit a skontoluj aj tie vole v hriadelke...
predpokladam ze vnutro je povodne nezamienene trisky a podobne...
Jinak uvnitr karburatoru je vsechno original, jak ma byt, zadny "bastl"
Jirka
Renault 11 GTL, Phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Clio Grandtour, Phase II, 1149 ccm, 55 kW, 5 dv., r.v. 2010
Renault 11 GTL, Phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Clio Grandtour, Phase II, 1149 ccm, 55 kW, 5 dv., r.v. 2010
toto
To odkapavanie je predpokladam pri nastartovanom motore, ano? Ono trochu benzinu tam musi ist aj pri volnobehu, je to podtlakovy karburator, takze si proste taha benzin. Ked mas zavretu klapku sytica, obmedzujes prietok vzduchu a karburator si tak prisava viacej paliva. ...alebo nerozumiem spravne otazke
No ja riesim podobny problem z kolisanim otacok, s tym ze mne kolisaju tak ze to chcipa. Vcera som ako dovod vyradil komplet elektriku. Pomenil som uz vsetko od rozdelovaca a cievky az po sviecky.
Potom som zistil ze ked som do karburatora pristrekaval urcite mnozstvo paliva (sprej, cistic brzd) tak sa chod ukludnil. Takze dovod je zmes!
Tak hladaj aj ty tam. Rozobrat, vycistit karb a vystriekat vsetky kanaliky v nom. Alebo ak mas na karburatore elektricky volnobezny ventil, tak nejak skontrolovat jeho chod.
No ja riesim podobny problem z kolisanim otacok, s tym ze mne kolisaju tak ze to chcipa. Vcera som ako dovod vyradil komplet elektriku. Pomenil som uz vsetko od rozdelovaca a cievky az po sviecky.
Potom som zistil ze ked som do karburatora pristrekaval urcite mnozstvo paliva (sprej, cistic brzd) tak sa chod ukludnil. Takze dovod je zmes!
Tak hladaj aj ty tam. Rozobrat, vycistit karb a vystriekat vsetky kanaliky v nom. Alebo ak mas na karburatore elektricky volnobezny ventil, tak nejak skontrolovat jeho chod.
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Ale som to zle napisal...Malo tam byt vicko rozelovaca,robilo nam to zlobu na oboch motoroch v R5,ale nešlo vycistit tak sme dali novy a otacky su v pohode...Ak nie toto,tak potom ti uz neporadim,nam to vyriesilo vickoR11 wrote:Rozdelovac? Je tam uz elektronicke zapalovani, takze rozdelovac ma jen palec, ktery se toci a distribuuje jiskru, nic vic. Vicko je celkem zanovni a palec take, kabely tez, svicky tez, takze myslim, ze tim to asi nebude Nebo myslis neco jako volny rozdelovac tam, co s nim otaci ten prevod od vacky? Ze by to mohla delat vule v rozdelovaci to kolisani?IL-TAXI3 wrote:S tým benzínom ti neporadím,ale to kolísanie otáčok má na svedomí pravdepodobne rozdelovač,bud vycistit,alebo rovno novy
R5 GTE - Raider
Furt Opravuješ Rozbitý Díly Mondeo Turnier ST220
EX - R5 GTE, R5 1.4i, R5 1.6 GTD
Furt Opravuješ Rozbitý Díly Mondeo Turnier ST220
EX - R5 GTE, R5 1.4i, R5 1.6 GTD
Re: toto
Ano, odkapava to pri nastartovanym motoru, kdyz se trochu ohreje a jde tak na polovinu zasunout sytic. Jinak rozumis tomu dobre, jen si myslim, ze pri volnobehu by mel jit benzin jen pres okruh/trysku volnobehu, ktera je pod spodni klapkou. Tim, ze se zavre sytic (klapka) se omezi prutok vzduchu, tim se smes stane bohatsi. Kdyby si to v tu chvili melo prisavat vic benzinu, nemela by ta privera sytice smysl. Z hlavni trysky by mel podle me jit benzin jen pri otevreni spodni skrtici klapky. Tolik logicka uvahamatus wrote:To odkapavanie je predpokladam pri nastartovanom motore, ano? Ono trochu benzinu tam musi ist aj pri volnobehu, je to podtlakovy karburator, takze si proste taha benzin. Ked mas zavretu klapku sytica, obmedzujes prietok vzduchu a karburator si tak prisava viacej paliva. ...alebo nerozumiem spravne otazke
No ja riesim podobny problem z kolisanim otacok, s tym ze mne kolisaju tak ze to chcipa. Vcera som ako dovod vyradil komplet elektriku. Pomenil som uz vsetko od rozdelovaca a cievky az po sviecky.
Potom som zistil ze ked som do karburatora pristrekaval urcite mnozstvo paliva (sprej, cistic brzd) tak sa chod ukludnil. Takze dovod je zmes!
Tak hladaj aj ty tam. Rozobrat, vycistit karb a vystriekat vsetky kanaliky v nom. Alebo ak mas na karburatore elektricky volnobezny ventil, tak nejak skontrolovat jeho chod.
Jirka
Renault 11 GTL, Phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Clio Grandtour, Phase II, 1149 ccm, 55 kW, 5 dv., r.v. 2010
Renault 11 GTL, Phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Clio Grandtour, Phase II, 1149 ccm, 55 kW, 5 dv., r.v. 2010
No ono zalezi od toho ako je ten karburator rieseny. Na tom co mam ja je sice tiez pod skrtiacov klapkou tryska, ale to je len vzdusnik! Takze otazka je ci vies na 100% ze u teba tade ma ist palivo, alebo je to len domienka. Najlepsie to vycitat z nejakeho rezu v manuale, alebo pozriet kade idu kanaliky.
Ale zavysi to od koncepcie karburatora, mozno ten tvoj je koncipovany presne tak ako opisujes ty..
No nieje to uplne tak. Je to podtlakovy karburator, cize ked zavries sitic a v komore stupne podtlak bude ho vyvijat aj na trisku v difuzore a bude z nej sat palivo! Ono je to jedno z druhym...Kdyby si to v tu chvili melo prisavat vic benzinu, nemela by ta privera sytice smysl.
Ale zavysi to od koncepcie karburatora, mozno ten tvoj je koncipovany presne tak ako opisujes ty..
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Jo jo, to vim naprosto presne, ze palivo jde urcite temi dirami pod spodni klapkou. Ted je jen otazka - to, co rikas o podtlaku je samozrejme mozne, v tom pripade funguje sytic tak, ze z volnobezne trysky jde i nadale stejne mnozstvi paliva a tim, ze se zavre ta privera sytice nahore nejenze stoupne podtlak a jde dovnitr mene vzduchu, ale vlastne vlivem toho vetsiho podtlaku zacne sat benzin i z hlavni trysky, cimz dosahne bohatsi smesi, ktera je potreba k chodu studeneho motoru. To by vysvetlovalo to, proc ten benzin tam tece pri pootevrenem sytici. Jenze kdyz se to POUZE za teplot tesne nad bodem mrazu chova jako kdyz tam jde vzdycky chvilku vic benzinu nez ma a tudiz se to zahlcuje a dela to v zavislosti na tom kapajicim palivu....jo to jsem zapomnel napsat - nekape to porad, jen kdyz to kapne, tak to pak ma tendenci zdechnout. A z toho usuzuji, ze to neni dobre to kapani. Myslim, ze sytic funguje jen jako vzduchova privera, kdy se obohati smes tim, ze pri stejnem mnozstvi benzinu (ktery tece volnobeznou tryskou) jde do sani mene vzduchu.matus wrote:No ono zalezi od toho ako je ten karburator rieseny. Na tom co mam ja je sice tiez pod skrtiacov klapkou tryska, ale to je len vzdusnik! Takze otazka je ci vies na 100% ze u teba tade ma ist palivo, alebo je to len domienka. Najlepsie to vycitat z nejakeho rezu v manuale, alebo pozriet kade idu kanaliky.
No nieje to uplne tak. Je to podtlakovy karburator, cize ked zavries sitic a v komore stupne podtlak bude ho vyvijat aj na trisku v difuzore a bude z nej sat palivo! Ono je to jedno z druhym...Kdyby si to v tu chvili melo prisavat vic benzinu, nemela by ta privera sytice smysl.
Ale zavysi to od koncepcie karburatora, mozno ten tvoj je koncipovany presne tak ako opisujes ty..
Jirka
Renault 11 GTL, Phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Clio Grandtour, Phase II, 1149 ccm, 55 kW, 5 dv., r.v. 2010
Renault 11 GTL, Phase I, 1397 ccm, 49 kW, 5 dv., r.v. 1986
Renault Clio Grandtour, Phase II, 1149 ccm, 55 kW, 5 dv., r.v. 2010