Motorove oleje

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Motorove oleje

Post by MiKo » Fri Apr 02, 2010 11:33 pm

Caute.

Pri ´hrabani´ sa v olejoch som okrem viskozitnej triedy (napr: 10W40 alebo 5W40) nasiel aj udaj viskozitnej urovne (napr: API SD/CB alebo API SL/CF, ACEA A3-02, B3-98 TüV).

Viete niekto vysvetlit co to znamena a aky olej podla tychto udajov vlastne pouzit?

Pre tych co nevedia mam 1.7i GTE :D

Ale myslim ze by to pomohlo aj ostatnym..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Sat Apr 03, 2010 8:00 am

Myslim si ze olej s vyssou odolnostou je vzdy chodnejsi ako minimum.

tu je kratky clanok:

Návod pre vlastníka automobilu obsahuje informácie, aký typ motorového oleja treba použiť. Typy olejov sa špecifikujú podľa nasledujúcich parametrov:

Viskozita

SAE (napr. SAE 5W-40) určuje, aký hustý je olej alebo aká je jeho viskozitná trieda. Čím vyššia je klasifikácia SAE oleja, tým vyššia je jeho viskozita pri 100°C. Viskozita pri 100°C je meradlom prípustného zaťaženia oleja, resp. jeho schopnosti chrániť motor počas prevádzky, zatiaľ čo viskozita pri nízkych teplotách (číslo W, W = winter - zima) charakterizuje vlastnosti oleja pri nízkych teplotách. SAE 5W-40 je multiviskozitný olej, čo znamená, že zabezpečuje dobré štartovanie pri nízkych teplotách a súčasne udržiava mazací film pri vysokých teplotách motora.

Trieda

API (American Petroleum Institute) je americký systém klasifikácie, ktorý označuje úroveň kvality oleja. Systém je rozdelený na dve skupiny: jedna pre benzínové motory, označovaná písmenom S (SA až SM), a druhá pre vznetové motory, označovaná písmenom C (CA až CI-4). Druhé písmeno označuje úroveň triedy. Čím je toto písmeno ďalej v abecede, tým vyšším požiadavkám olej vyhovuje.

ACEA (Európska organizácia výrobcov automobilov). Európsky klasifikačný systém, ktorý tiež označuje úroveň triedy motorového oleja. Tento systém je rozdelený na tri skupiny: jednu pre benzínové a ľahké vznetové motory s označením A/B (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5). Druhú novú pre motory s pomôckami na následné ošettrenie C (C1, C2, C3), a jednu pre ťažšie vznetové motory s označením E (E2, E4, E6, E7).

ACEA A1/B1 a A5/B5 pokrýva tiež požiadavky na vlastnosti charakterizujúce úspory paliva. Znamená to, že systém ACEA neoznačuje dôsledne vyššiu kvalita vyššími ukazovateľmi.

Dôležité je uvedomiť si, že intervaly výmeny olej uvádzané výrobcami automobilov sú iba orientačné hodnoty platné za priaznivých jazdných podmienok. Medzi nepriaznivé jazdné podmienky môžeme zaradiť:

* jazda na vzdialenosť kratšiu ako 10 km,
* teploty pod 5°C,
* nadmerný podiel jazdy v dopravných zápchach a voľnobeh,
* vysoké teploty motora, napr. pri jazde s karavanom alebo s iným prívesom.

V Škandinávii ľudia často jazdia na krátke vzdialenosti v chladnom, vlhkom počasí. Práve to sú prevádzkové podmienky, ktoré trvale a negatívne vplývajú na mazacie a ochranné vlastnosti. Preto je dobrým pravidlom vymieňať olej najmenej dvakrát do roka,- na jar a na jeseň.

Zdroj: statoil.com (09/2007)

a tu je nieco z wikiny a tam si mozes precitat dost:

http://sk.wikipedia.org/wiki/Motorový_olej
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Sat Apr 03, 2010 9:56 pm

Aky olej sa daval z vyroby do GTE?
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Apr 03, 2010 11:00 pm

Nechci vedieť :)

Vzhľadom k možnostiam tej doby to bola 15W40 prinajlepšom 10W40.
Do GTE v dobrom technickom stave (tesné krúžky aj simeringy) by som ja osobne nič horšie ako 5W40 nedal :idea:

To je štandard súčasnej rýchlej doby a olej ktorý tomu motoru môže pomôcť dožiť sa viacej km než bolo plánované vo fabrike.Zvlášť pri jazde s plynovým pedálom na podlahe. :wink:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Sun Apr 04, 2010 10:52 am

tiež som dával plnú syntu a fungovalo tak ako malo :wink:
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Sun Apr 04, 2010 3:32 pm

Lenze ja neviem co v tom motore bolo naliate ked som ho kupil a teda neviem co tam dat..

Chcel som Valvoline Max Life 10W40..

Pouzivam ho v Nissane ale 5W40 a som spokojny.

Plnu by som dal az po GO ak sa k nej niekedy financne dopracujem..

To auto nebude robit ani 5000km rocne..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Sun Apr 04, 2010 5:05 pm

Nevadí ak nevieš čo tam bolo,je nejaký prípravok na prečistenie motora,ak chceš dať iný olej.Potom naleješ nový olej,pobeháš nejaké tie km a vymeníš.Tak znovu nový,obdobne ako keď sa to robí pri GO motora.
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Sun Apr 04, 2010 8:58 pm

Lenze plna syntetika ma aditiva ktore rozpustaju usadeniny a nechcem upchat kanaly..

Keby sa casom s lepsim olejom nejake uvolnili..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Mon Apr 05, 2010 10:17 am

Ak dodržíš postup od Joza tak nemáš čo pokaziť. Mimochodom všetky nové polosyntetické aj minerálne oleje už sú technologicky oveľa ďalej ako "staré" oleje s ktorými to auto začínalo takže je naozaj šumafuk či tam dáš 15W40 alebo 5W40 ak náhodou máš v motore usadeniny, rozpúšťať ti ich začne aj jeden aj druhý olej. :idea:

Doporučujem naštudovať.

Code: Select all

http://www.autopress.cz/?page=85.mineral-polosyntetika-syntetika
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Mon Apr 05, 2010 12:51 pm

Ja som dal teraz na precistenie lacnejsi olej 10W40(ziadny tesco alebo lidl) a potom dam uz MaxLife..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Tue Apr 06, 2010 10:50 am

MiKo mas moje sympatie ja tiez jazdim na MaxLife a musim povedat ze lepsi olej pre starsie auta som nemal. Este Shell Helix ten je tiez dobry
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Tue Apr 06, 2010 5:02 pm

Akurat ten Shell je o dost drahsi:)

Netvrdim ze nie je kvalitnejsi..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Tue Apr 06, 2010 8:19 pm

Musíš vedieť kde kupovať :wink: Na ukrajine zapečatená fľaša originál Shell je skoro o polovicu lacnejšia. :idea: Autoservisy čo ho kupujúpo sudoch majú tiež úplne iné ceny než obchody a o Olejpošte ani nehovorím. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Tue Apr 06, 2010 9:18 pm

Aj Marlborky su na ukrajine lacne a neda sa to fajcit.. :D
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Tue Apr 06, 2010 9:23 pm

Joj ja nehovorím o kópiách typu Rembook Anidas či Nite :D Hovorím o nižšej spotrebnej dani a podstatne menšej marži než aká je u nás. :wink:
P.S. Prvú fľašu oleja kúpil Mandark a po dôkladnom preskúmaní sme zistili, že je pravá :)
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

Post Reply