Motorove oleje

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Wed Apr 07, 2010 7:45 am

nakupujem čapovane oleje priamo zo sudoch a mam to za polovicu :wink: kto vie ten vie 8)
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Wed Apr 07, 2010 6:19 pm

Netvrdim ze sa neda kupit lacno, ja to neviem tak kupujem normalne cez znameho bezne balenia..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

robert007
Posts: 103
Joined: Sun Apr 04, 2010 5:41 pm
Location: Moldava nad Bodvou

olej do GTE/94PS-F3N

Post by robert007 » Wed Apr 07, 2010 6:52 pm

Miko-tak teraz si ma prekvapil,oleje ti idú určite lepšie ako písanie mailov/srandujem/,ale musím s tebou súhlasiť,totiž skoro každý po kúpe auta zistí,či ten typ oleja v motore nechá,alebo bude experimentovať,tak ako sa vyvýjal motor tak sa vyvýjal aj olej doňho,moderný špičkový olej do novších vozov a do starších klasika-veď sú tie oleje výborné, rozhodne som zistil,že 1.7i-kat má radšej 10W40-15W40,nieje to predsa ani turbo ani vysokootáčkový hydroštelák so 16V,a tých 90-94PS sú také lepšie turistické kone a naviac sa motor s kasňou R-5 vobec nenamáha,s použitím olaja SCHELL...by som súhlasil v orig.balení aj ja-ja však motory 1.7 už dlhé roky klamem Mogulom Forte GX-FE,10W40,ale do olejou dávam aj cca 1-2dcl Militec K2 ako prídavnú zmes na zníženie trenia, ale dával som do vybehanejších aj Schell visco 2000 15W40 absolútna paráda, 5W40 je podľa mňa tak-ELF po GO motora,do Álp,alebo na Nemecké diaľnice.
R-25 Baccara V6

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Wed Apr 07, 2010 8:04 pm

do GTEčka som dával plnú syntu a to aj napriek tomu,že auto muselo fungovať pod veľkou záťažou na pretekoch.Je na každom na čo si trúfa a čo je podľa neho použiteľné.
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Thu Apr 08, 2010 8:00 pm

Plne synteticky olej v podstate neexistuje:)

5W40 je olej skor do chladnejsich oblasti podla oznacenia..aj ked v nissane ho pouzivam, bol tam ked ho priatelka dostala a robi mu dobre..

Pretekarske oleje su znacene trochu inak, ale je naozaj na majitelovi co zvoli.

Ja dam 10W40 MaxLife Valvoline.
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu Apr 08, 2010 9:36 pm

To je pekné ale nezabudni, že 5W40 skôr zredne a vytvorí dokonalý olejový film v motore a skôr ho môžem patrične zaťažiť. :wink: Čakať za 10W40 či nedajbože 15W40 je pre mňa v dnešnom uponáhľanom svete technológií blud. Pretekársky olej budem potrebovať keď prvá číslica z trojčíslia udávajúceho výkon v kw bude 2 a viac. :twisted: :lol: :D
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Thu Apr 08, 2010 10:07 pm

Ja sa na tom aute nebudem ´denne´ ponahlat...
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Apr 08, 2010 10:27 pm

PRavdu mas ale motor nezadries denne ale iba raz....
To netvrdim ze co davas je zle... to len ako taka poznamka :!:

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Thu Apr 08, 2010 10:55 pm

Jasne, ale myslim ze na moje pouzitie to bude stacit..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

robert007
Posts: 103
Joined: Sun Apr 04, 2010 5:41 pm
Location: Moldava nad Bodvou

olej do GTE

Post by robert007 » Thu Apr 08, 2010 11:00 pm

Motor F3N namé prakticky žiadne vysoké nároky na vyžšiu kvalitu oleja,vzhľadom na to,že sa Renaulty predávali skoro na všetkých kontinentoch a v roznych klimatických podmienkách-vytvorilo sa širšie pásmo odporúčania viskozity olejov od výrobcu odporúčané pre dané klimatické podmienky,jednoduchá už zastaralá konštrukcia motora si nevyžaduje nejaké extremnejšie oleje,a moderné-súčasné oleje hlavne majú výhodu v dlhších výmenných intervaloch ako oleje vyrábané v čase výroby modelov ako je R-5, ja si myslím,že ľahkobežný olej 10W40 v klimatických podmienkách na považí je pre teba pre celoročné využívanie nadmieru postačujúci aj s rezervou,výmena po každých 12-15.000km,bez preplachu. A prechody len z 5W na 10W,alebo z 15W na 10W a opačne.Elf vyrábal pre Renaulty stále najoptymálnejšie oleje,potom bol dobrý aj Castrol GTX2/3, využívanie olejov typu 5W40 nemá podľa mňa žiadne mimoriadne opodstatnenie v motoroch F3N,F2N.
R-25 Baccara V6

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Fri Apr 09, 2010 12:54 am

A čo Cléon, konkrétne silnejšia verzia GT Turbo ešte staršia architektúra motorov ktorá vznikla dávno pred F3N :idea: Tam mám odskúšané ako chodí motor na polosyntetike (ako dlho sa nahrieva a kedy je pripravený na vytáčanie) takisto aj na syntetike a čuduj sa svete je tam rozdiel. Najväčšie rozdiely sa ukázali až v zime :idea: Ak už je motor nahriaty tak je naozaj jedno aký je tam olej ale sú to práve studené štarty čo znižujú motoru životnosť a práve tam je potrebné aby bol ten olej čo najskôr ready.

Ja nechcem nikomu nútiť svoj názor, ja jazdím na 5W40 a aj keby mi prezident olejárskeho zväzu povedal že je to zbytočné tak ho tam budem liať naďalej. :idea: Nič nie je zbytočné a žiadny motor (už vôbec nie GT) nie je konštrukčne stavaný tak aby mu vyššia trieda oleja nepredĺžila životnosť a neuľahčila chod. :idea:

K značke oleja sa nebudem vyjadrovať, kto má túto problematiku naštudovanú vie, že Elf je jedna z marketingových značiek Totalu :idea: a vhodnosť či nevhodnosť oleja sa určuje podľa triedy a nie podľa 5W/10W/15W. Čo sa týka optimálnosti oleja môžme hovoriť o prevodovom oleji, kvalitný motorový olej je tak všeobecný (určený pre také množstvo motorov) že neexistujú žiadne výrazné rozdiely pre Renault motor nech už tam nalejem Shell, Elf či Mobil 1... Veľmi by som sa ani nečudoval keby z toho vyšli konkurenčné oleje s lepšími výsledkami. Hlavné je nedať sa nachytať socialistickými značkami, kto vie od koho si berú základ oleja ten si radšej kúpi Total. :idea:

Výroba oleja šla s vývojom tak dopredu, že už pár rokov aj dnes žiadne oleje (ani 15W40) nezanechávajú usadeniny a kal ktorý by oleje vyššej triedy mohli rozpustiť. Takže kľudne sa dá prejsť aj z 15W40 na 0W40 po kvalitnom prepláchnutí motoru, mýtus pochádzajúci z 90 rokov a čias Maditu M2T dávno neplatí, doporučujem naštudovať vhodnú literatúru od Ing. Jaroslav Černý CSc. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

robert007
Posts: 103
Joined: Sun Apr 04, 2010 5:41 pm
Location: Moldava nad Bodvou

oleje

Post by robert007 » Fri Apr 09, 2010 5:58 am

Anarki v teórii si dobrý,ale ja žijem hlavne z praxe,Miko chcel olej do GTE čo je motor 90-94PS ak sa nemýlim bez Turba, neviem koľko si najazdil na danom oleji... so svojím autom? Problematika použitia vhodného oleja trápy viacerých na jazdenkách-po čase však može príjsť aj sklamanie v podobe nákladnej opravy,už som videl pár R-5T-motor OHV,ktorí používali nadupané oleje a pokašlal sa im motor-spotreba oleja,opotrebované Turbo,hlučnosť motora,slzenie cez tesnenia...Ak na svojom aute motor vytáčaš a dávaš si doňho to čo dávaš je to na tebe,ale Miko toto robyť asi nebude, a neviem ani presne ako je to z vymedzením vole na ložisku turbíny R-5T,lebo som počul aj také,že malú voľu vymedzí olej,a ak by bol príliš riedky tak neviem? A ja olej vymením podľa jeho sfarbenia,najlepšie mi ide motor keď trošku stmavne. Olej sa viaže na trecie plochy a vytvára tam aj tesniacu vrstvu,na veľa olejových obaloch som čítal aj také-že je určený do moderných B/D motorov...,teda podľa mňa motory súčastné a výroba tak cca 10-15r dozadu, a sú oleje pre tzv.staršie autá-výrobca chápe starším autom čo?...
R-25 Baccara V6

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Fri Apr 09, 2010 7:53 am

Akonáhle začne motor spotrebovávať olej či už spaľovaním alebo prepúšťaním cez tesnenia je to znamenie, že niečo nie je v poriadku a je potrebné to opraviť. Určite to nebude robiť sedlák Jano z Kolčova dlhého, ten radšej použije 75W80 aby mu to utesnilo všetky diery a motor zavrel hubu no tu sme na fóre fanúšikov ktorý neraz udržujú svoj motor v perfektnom stave. Ja neviem čo Miko bude alebo nebude robiť no motor F3N je dosť moderný na to aby tam mohla ísť s kľudom aj 5W40. Ja mám motor po G.O. a za rok čo najazdím tak dolejem cca 1-2 deci oleja naviac ktorý aj tak spáli turbína ktorá je mimochodom pôvodná bez akejkoľvek opravy. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Fri Apr 09, 2010 8:28 am

len k spominanej farbe oleja... boli sme pouceny profesorom Vojtkom otom ze farba oleja vobec nezodpoveda o znizenejkvalite ci opotrebovani oleja v motore.

Tema oleje je asi nevycerpatelna... ja praver robim GO na motore z R16 a R5Alpine tak som zvedavy pre co sa rozhodnem kedze z tychto nazorov je rozna kombinacia a laka ma dat kvalitnejsi a modernejsi olej...

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri Apr 09, 2010 12:17 pm

Opravim by som este cast Anarkiho prispevku a to konkretne ze aky zaklad sa vozil z Totalu. - Nebol to zaklad ale prave aditiva alebo cele oleje.

Kratky pohlad do slovenskej minulosti:
Slovnaft mal v 60-70 rokoch jednu z najlepsich liniek na vyrobu oleja, pretoze dokazal vyrobit celorocny mineralny olej (co dovtedy nebola samozrejmost, moj dedko daval do svojej skodovky este letny a zimny olej)no lenze potom dosli poziadavky vyrobcov motorov na lepsie oleje a tak zacal Slovnaft nakupovat tieto aditiva aby udrzal krok s konkurenciou a po vyvoji plnosyntetickych olejov sa uz nakupovali cele oleje (niektore sa ciastocne stale dorabali u nas). Ako priklad uvadzam ze olej Madit Zero je vlastne cisty Mobil 1 len sa to balilo u nas do flasiek Madit. A pred niekolkymi rokmi sa prestal vyrabat hotovy olej v Slovnafte a baliaca linka bola odvezena do madarska, kde si MOL postavil novy linku na oleje a vsetky oleje sa odvtedy robia a balia tam (vsimnite si na flaskach taky maly cerveny trojuholnik MOL). Slovnaft robi iba zaklad, pretoze vyvoj a vyroba olejov je strasne draha a dnes prerazit s novym vyrobkom na trhu je tazke. Ako pise Anarki je to marketing, v skutocnosti sa vacsinou iba prekupuju zaklady, aditiva a ine komponenty olejov a vo vacsine predavanych olejov je aj tak to iste, zalezi na tom ake komponenty pouzili od svetovych vyvojarskych a ropnych spolocnosti. Ono tych rafinerii nie je az tak vela s vlastnym vyvojom olejov.A preto sa to teraz vola takto:

www.moldynamic.slovnaft.sk
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

Post Reply