Slabé brzdy

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Slabé brzdy

Post by MiKo » Wed May 12, 2010 10:39 pm

Dnes sme odvzdusnili brzdy a mam pocit ze je to stale rovnake - pedal je ´gumový´, brzdi to az oprete o podlahu a tiez nic moc..

Pre tych co nevedia - 1.7 z GTX vymena za GTE, brzdy zostali GTX - Project GTX-E..

Pedale a ´valec´ je tiez povodny..

Napadlo ma ci tam nie je iny posilovac alebo co, nenastartovane - pedal tvrdy, po natoceni totalne zmakne..ale ze haluzne..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu May 13, 2010 1:36 am

Posiľovač je v každej Super 5 rovnako silný, odlišný je hlavný brzdový valec (väčší priemer piestika) a predné brzdiče (U GTE majú takisto väčší piestik).

Máš vzadu kotúčové brzdy alebo bubnové. :?: :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
IL-TAXI3
člen RCC
Posts: 209
Joined: Sat Nov 28, 2009 10:19 pm
Location: Ladce

Post by IL-TAXI3 » Thu May 13, 2010 11:20 am

V zadu máme bubnové... :roll:
R5 GTE - Raider
Furt Opravuješ Rozbitý Díly Mondeo Turnier ST220
EX - R5 GTE, R5 1.4i, R5 1.6 GTD

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu May 13, 2010 12:10 pm

V tom prípade je tam obmedzovač brzdného tlaku, tenpokiaľ nemá prehnité steny alebo nie súv katastrofálnom stave trubky nezlyhá.

Ostáva už len repas hlavného brzdového valca a posiľovača. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu May 13, 2010 1:52 pm

Este raz, pedal je gumovy, ale zabera az na podlahe.
1. To jest napriek tomu ze je tvrdy a gumovy, ho vies zoslapnut az na podlahu?
2. Rozoberali ste aj brzdove prasiatka, gymicky, prachovky? Ale bo ste aspon kontrolovali ci sa hybu? Nemoze byt po dlhom stati zatvrdnuta guma?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Re: toto

Post by MiKo » Thu May 13, 2010 9:09 pm

Pedal je gumovy, kolesa ´zablokuje´ (aj to biedne) az ked je na podlahe..

Tvrdy je ked neni nastartovane, zgumovatie ked nastartujem..

Menil som prasiatko vzadu, nic ine sa nerozoberalo ale pri odvzdusnovani sme museli zhodit predne celuste kvoli odvzdusnovakom (zalomene, vytiahnute)..

Nekontroloval som ci sa hybu, lave predne zablokuje, prave nie, skusime funkcnost..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri May 14, 2010 8:16 am

No mne sa totiz raz stalo, ze sa spriecil valcek v jednom strmeni tak ze sa vytlacil len malo ak vobec. Tym padom bol pedal sice tvrdy (tiez trochu gumovy!), ale kedze nezatlacil na platnicku, nebrzdilo to poriadne!

A ked mas nastartovane, vies naslapat brzdy tak aby stvrdol pedal, na chvilu?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Post by Mondrejka » Fri May 14, 2010 11:12 am

Ja by som to vyriesil tak ze by som kupil repas sady dopredu,nove prasiatka dozadu + novy hlavny brzdovy valec a urcite to bude ako nove.
posilovac asi funguje kedze po nastartovani to zmakne.

Ak nebudes repasovat tak si myslim ze treba skontrolovat:
-pozret vzadu ci tam nie su zaseknute samoštely na pakniach
-vpredu vybrat platnicky a naslapat pedalom ze ci vylezie piestik bez problemov a v akom je stave
-hlavny valec sa da pozret ze ak budes naslapavat bez platniciek tak treba pozret ci vyliezaju piestiku hned akonahle zacnes stlacat pedal, ak nie tak ho treba vymenit.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Fri May 14, 2010 3:33 pm

odvzdušnili ste so stlačeným regulátorom brzdnej sily??? to sa mi stalo na GTE,odvzdušnil som a pedál mäkky,potom mi Mário poradil nech ho zatlačím a fungovalo to :)
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Fri May 14, 2010 9:28 pm

:arrow: Jozo-KE:

Mam tam obmedzovac, bubny vzadu, nie regulator.. :arrow:

:arrow: Mondrejka:

Vpredu su nove kotuce aj platne (zaseknuty piestik mozno je, zajtra pozrieme), vzadu uz oba valceky aj oblozenie new, stelovaky funkcne..


Repas by som chcel robit naraz s vymenou za predne ventilovane kotuce a aj nove trubky a napravu zadnu z GTE tiez, mozno aj kotuce na nu..




Zatial dik za rady, myslim ze predseda ma velky podiel pravdy (ako vzdy) :D
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Sun May 16, 2010 9:04 pm

Vcera aj dnes sme robili na aute a zistenie je take ze to bude hlavny valec (pri stlaceni pedalu z neho idu zvuky ako ked netesni a prepusta tlak s5), piestiky vpredu sa hybu pekne a pre istotu som este ocistil drahy platniciek..

Takze rozoberiem valec z darcu a kupim nan opravnu sadu a vymenime..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Tue May 18, 2010 12:28 pm

Viete niekto ako sa da rozobrat hlavny brzdovy valec?

Dal som dolu segerku a podlozku a neviem co teraz aby som to nepobabral..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Tue May 18, 2010 6:04 pm

dá sa repasovať,ale z dôvodu zložitosti som radšej kupoval nový,takže som sa nepohral z rozoberaním.Nový nieje moc drahý.
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Lesshuhn
Posts: 6
Joined: Thu Apr 28, 2005 11:16 pm
Contact:

Post by Lesshuhn » Tue May 18, 2010 6:16 pm

Do posledního vývodu od pedálu foukni kompresorem ( nemusím ti říkat že ostatní si zacpi). A pozor, některý válce měly zespodu šroub, ten musíš povolit :wink:

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Thu May 27, 2010 9:25 pm

Anarki wrote:Posiľovač je v každej Super 5 rovnako silný..
Neviem ci tam zalezi na velkosti ale v GTE som mal vacsi a v GTX mensi..

V GTE bol posilovac aj hlavny brzdovy valec ATE..

Image
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

Post Reply