Renault 8 - dvojvalec
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
Renault 8 - dvojvalec
Neviem preco ale moj vozovy park je vzdy plny anomalii. Moja posledna akvizicia nieje vynimkou. Mozno niekoho nieco napadne, tak pozorne citajte:
Renault 8, cca 1967, cca 10 rokov stal v garazi na spalkoch. Voda vypustena, olej v motore, dost pravdepodobne vymeneny pred par rokmi (ano, na stojacom aute, nerieste!).
V priebehu poslednych tyzdnov som sa podujal auto ozivit. Po nainstalovani sania a vyfuku, karburatora, zlozeni rozdelovaca, motor okamzite naskocil. Predbezne na cistic brzd, lebo nadrz bola prazdna.
Po "natankovani" 5L do nadrze zacali prve nastavovania a experimenty, pretoze motor bezal nepravidelne, triasol sa, na cierno dymil a isiel tak na zopar valcov. Po namontovani druheho karburatora sa to zlepsilo, tak ze auto spravilo po rokoch opat nejaky ten kilometer po vlastnych. Pisem zlepsilo, lebo stale to nebolo uplne odstranene.
Opat som rozobral cely karburator, prefukal vsetky kanaliky a trisky, skontroloval funkcnost vsetkych komponentov, nasavil predzapal, ale stale sa to nezlepsilo.
Po vymene sviecok, veka rozdelovaca, palca a kablov, sa motor rozbehol ako hodinky, pravidelne, rovnomerne, proste rozpravka..
Nasledovala opat skusobna jazda a na druhy den podvecer som s autom odisiel domov cca 6km. Rano auto bezproblemovo nastartovalo, presiel som s nim asi 2km. Auto odstavil na 15 min, presiel asi 5km na pumpu, natankoval a od tohoto momentu sa to zacalo.
Velmi nepravidelny chod, dym, auto islo najprv na 3, potom na dva valce, ledva som dokrival dalsich 10km do prace. Poobede som vybral sviecky, cierne, zasadzene, cele zle... Vycistil, namontoval, ziadna zmena. Dvojvalec.
Auto odtiahnute, nasledna diagnostika a hladanie zavadneho dielu za pomoci vymienania dielov z dvoch inych, funkcnyh aut.
Vymenene:
- rozdelovac 1x
- hlava rozdelovaca 2x
- palec rozdelovaca 2x
- kable 2x
- cievka 1x
- sviecky 1x
Precistene, sviecky a kontakty.
Skontrolovane ventilove voly. Vzdialenosti medzi kontaktami.
ZAVER:
Nepali 2 a 3 valec.
Sviecky iskria, teda aspon mimo motora, do valcov nevidim,
benzin tam ide, lebo su mokre od benzinu.
Tak babo rad...
Renault 8, cca 1967, cca 10 rokov stal v garazi na spalkoch. Voda vypustena, olej v motore, dost pravdepodobne vymeneny pred par rokmi (ano, na stojacom aute, nerieste!).
V priebehu poslednych tyzdnov som sa podujal auto ozivit. Po nainstalovani sania a vyfuku, karburatora, zlozeni rozdelovaca, motor okamzite naskocil. Predbezne na cistic brzd, lebo nadrz bola prazdna.
Po "natankovani" 5L do nadrze zacali prve nastavovania a experimenty, pretoze motor bezal nepravidelne, triasol sa, na cierno dymil a isiel tak na zopar valcov. Po namontovani druheho karburatora sa to zlepsilo, tak ze auto spravilo po rokoch opat nejaky ten kilometer po vlastnych. Pisem zlepsilo, lebo stale to nebolo uplne odstranene.
Opat som rozobral cely karburator, prefukal vsetky kanaliky a trisky, skontroloval funkcnost vsetkych komponentov, nasavil predzapal, ale stale sa to nezlepsilo.
Po vymene sviecok, veka rozdelovaca, palca a kablov, sa motor rozbehol ako hodinky, pravidelne, rovnomerne, proste rozpravka..
Nasledovala opat skusobna jazda a na druhy den podvecer som s autom odisiel domov cca 6km. Rano auto bezproblemovo nastartovalo, presiel som s nim asi 2km. Auto odstavil na 15 min, presiel asi 5km na pumpu, natankoval a od tohoto momentu sa to zacalo.
Velmi nepravidelny chod, dym, auto islo najprv na 3, potom na dva valce, ledva som dokrival dalsich 10km do prace. Poobede som vybral sviecky, cierne, zasadzene, cele zle... Vycistil, namontoval, ziadna zmena. Dvojvalec.
Auto odtiahnute, nasledna diagnostika a hladanie zavadneho dielu za pomoci vymienania dielov z dvoch inych, funkcnyh aut.
Vymenene:
- rozdelovac 1x
- hlava rozdelovaca 2x
- palec rozdelovaca 2x
- kable 2x
- cievka 1x
- sviecky 1x
Precistene, sviecky a kontakty.
Skontrolovane ventilove voly. Vzdialenosti medzi kontaktami.
ZAVER:
Nepali 2 a 3 valec.
Sviecky iskria, teda aspon mimo motora, do valcov nevidim,
benzin tam ide, lebo su mokre od benzinu.
Tak babo rad...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
toto
ano, je nedostupny..
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
A v nadrzi nahodou nemas bordel ktory sa opat dostal do karbeca?
Skus este raz pozret karbec ak tam budu sracky tak je to v nadrzi.
mohlo sa stat ze prazdna nadrz zkorodovala a teraz Ti taha krasne hrdzve ciastocky. Cinnost rozdelovaca vies pozret aj s vybratymi svieckami, proste tocis so zap. klucom a pozeras ci hadze iskru ked ma.
Svieckovy kabel mam este tak 30 metrov takze ak chces tak Ti narobim nove kable
Skus este raz pozret karbec ak tam budu sracky tak je to v nadrzi.
mohlo sa stat ze prazdna nadrz zkorodovala a teraz Ti taha krasne hrdzve ciastocky. Cinnost rozdelovaca vies pozret aj s vybratymi svieckami, proste tocis so zap. klucom a pozeras ci hadze iskru ked ma.
Svieckovy kabel mam este tak 30 metrov takze ak chces tak Ti narobim nove kable
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
Ako som pisal:Mondrejka wrote:Cinnost rozdelovaca vies pozret aj s vybratymi svieckami, proste tocis so zap. klucom a pozeras ci hadze iskru ked ma.
Sviecky iskria, teda aspon mimo motora, do valcov nevidim. To znamena sviecka na kabli, kabel v rozdelovaci, sviecka opreta o blok, startujes...
Je velmi pravdepodobne ze je v nadrzi bordel, bola prazdna, urcite zhrdzavela, nejake ciastocky plavaju aj v plavakovej komore, ale karburator je inak OK, kanaliky "prejazdne". Osobne si nemyslim ze by, to bolo zmesov alebo nejakym bordelom. 1a4 valec ide OK! Ked odpojim kabel za behu od 2 a aj 3 valca, nic sa nezmeni na chode motora.
2a3 dostava aj benzin aj iskru, len proste nebuchne!!!
Skusali sme aj prehodit sviecky z 1 do 2, taky nic...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
- Jan Kalina
- Posts: 306
- Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
- Location: CZ-královéhradecko
Ale jestli plave v plovákové komoře bordel, pak nevěřím, že to nemůže mít na nic vliv, ani na funkci rostlinnáře. Leda že by to byly bójky, ale to už je jiná Každopádně bez vyčištěnýho karburátoru a nádrže (nebo zasunutý hadičky místo nádrže do kanystru) bych se já nepouštěl do hledání další možný příčiny.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85
- Pavel Vypler
- člen RCC
- Posts: 692
- Joined: Mon Jun 30, 2008 8:19 pm
- Location: Kolín,Česká Republika
- Contact:
toto
Z bordelom v nadrzi mam uz svoje skusenosti. Odmietam pripustit ze je to dvovod ze nepali 2a3 valec a 1a4 hej. Filter tam pride urcite, dokonca som nasiel aj taky pekny skleneny, rozoberatelny.
Skor to vidim na prasknute tesnenie pod hlavou, ale tie kruzky, alebo ventily.. Nema niekto tlakomer na zapozicku, samozrejme v BA! Taky funkcny, co nebudem musiet nejak extra upravovat aby nieco ukazoval
Potom to vidim uz len na jedinu moznost. Zahram sa na KATa apojde hlava dole...
Skor to vidim na prasknute tesnenie pod hlavou, ale tie kruzky, alebo ventily.. Nema niekto tlakomer na zapozicku, samozrejme v BA! Taky funkcny, co nebudem musiet nejak extra upravovat aby nieco ukazoval
Potom to vidim uz len na jedinu moznost. Zahram sa na KATa apojde hlava dole...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
No vidim to na tie tlaky vo valcoch, vcera som hovoril s majmajkom o naprave ak by to bolo ono, inak radim investovat do tohto vybavenia:
minimalne ten merac kompresie by sa hodil urcite.
Kompresný manometer SINGLE za 12,30 EUR
http://www.uni-max.sk/kompresny-manometer-single/d/
alebo nieco sofistikovanejsie
Kompresný tlakomer EXTEND 42,90 EUR
http://www.uni-max.sk/kompresny-tlakomer-extend/d/
Stroboskopická lampa 45,10 EUR
http://www.uni-max.sk/stroboskopicka-lampa/d/
a nejake drobnosti za drobne eura nech to nemusis drzat v ruke
Tester zapaľovania SPARK2 8,30 EUR
http://www.uni-max.sk/tester-zapalovania-spark2/d/
Tester káblov sviečok 6,30 EUR
http://www.uni-max.sk/tester-kablov-sviecok/d/
minimalne ten merac kompresie by sa hodil urcite.
Kompresný manometer SINGLE za 12,30 EUR
http://www.uni-max.sk/kompresny-manometer-single/d/
alebo nieco sofistikovanejsie
Kompresný tlakomer EXTEND 42,90 EUR
http://www.uni-max.sk/kompresny-tlakomer-extend/d/
Stroboskopická lampa 45,10 EUR
http://www.uni-max.sk/stroboskopicka-lampa/d/
a nejake drobnosti za drobne eura nech to nemusis drzat v ruke
Tester zapaľovania SPARK2 8,30 EUR
http://www.uni-max.sk/tester-zapalovania-spark2/d/
Tester káblov sviečok 6,30 EUR
http://www.uni-max.sk/tester-kablov-sviecok/d/
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
toto
Tak ja uz som parkrat rozmyslal ze si kupim tlakomer, ale na tych par krat co ho potrebujem si ho viem pozicat, len teraz akurat nie.
A stroboskop mam, len si neviem spomenut, komu som ho pozical..
...ale ten tester zapalovania vyzera zaujimavo!
A stroboskop mam, len si neviem spomenut, komu som ho pozical..
...ale ten tester zapalovania vyzera zaujimavo!
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!