Renault 8 - dvojvalec
Posted: Wed Jun 09, 2010 9:18 am
Neviem preco ale moj vozovy park je vzdy plny anomalii. Moja posledna akvizicia nieje vynimkou. Mozno niekoho nieco napadne, tak pozorne citajte:
Renault 8, cca 1967, cca 10 rokov stal v garazi na spalkoch. Voda vypustena, olej v motore, dost pravdepodobne vymeneny pred par rokmi (ano, na stojacom aute, nerieste!).
V priebehu poslednych tyzdnov som sa podujal auto ozivit. Po nainstalovani sania a vyfuku, karburatora, zlozeni rozdelovaca, motor okamzite naskocil. Predbezne na cistic brzd, lebo nadrz bola prazdna.
Po "natankovani" 5L do nadrze zacali prve nastavovania a experimenty, pretoze motor bezal nepravidelne, triasol sa, na cierno dymil a isiel tak na zopar valcov. Po namontovani druheho karburatora sa to zlepsilo, tak ze auto spravilo po rokoch opat nejaky ten kilometer po vlastnych. Pisem zlepsilo, lebo stale to nebolo uplne odstranene.
Opat som rozobral cely karburator, prefukal vsetky kanaliky a trisky, skontroloval funkcnost vsetkych komponentov, nasavil predzapal, ale stale sa to nezlepsilo.
Po vymene sviecok, veka rozdelovaca, palca a kablov, sa motor rozbehol ako hodinky, pravidelne, rovnomerne, proste rozpravka..
Nasledovala opat skusobna jazda a na druhy den podvecer som s autom odisiel domov cca 6km. Rano auto bezproblemovo nastartovalo, presiel som s nim asi 2km. Auto odstavil na 15 min, presiel asi 5km na pumpu, natankoval a od tohoto momentu sa to zacalo.
Velmi nepravidelny chod, dym, auto islo najprv na 3, potom na dva valce, ledva som dokrival dalsich 10km do prace. Poobede som vybral sviecky, cierne, zasadzene, cele zle... Vycistil, namontoval, ziadna zmena. Dvojvalec.
Auto odtiahnute, nasledna diagnostika a hladanie zavadneho dielu za pomoci vymienania dielov z dvoch inych, funkcnyh aut.
Vymenene:
- rozdelovac 1x
- hlava rozdelovaca 2x
- palec rozdelovaca 2x
- kable 2x
- cievka 1x
- sviecky 1x
Precistene, sviecky a kontakty.
Skontrolovane ventilove voly. Vzdialenosti medzi kontaktami.
ZAVER:
Nepali 2 a 3 valec.
Sviecky iskria, teda aspon mimo motora, do valcov nevidim,
benzin tam ide, lebo su mokre od benzinu.
Tak babo rad...
Renault 8, cca 1967, cca 10 rokov stal v garazi na spalkoch. Voda vypustena, olej v motore, dost pravdepodobne vymeneny pred par rokmi (ano, na stojacom aute, nerieste!).
V priebehu poslednych tyzdnov som sa podujal auto ozivit. Po nainstalovani sania a vyfuku, karburatora, zlozeni rozdelovaca, motor okamzite naskocil. Predbezne na cistic brzd, lebo nadrz bola prazdna.
Po "natankovani" 5L do nadrze zacali prve nastavovania a experimenty, pretoze motor bezal nepravidelne, triasol sa, na cierno dymil a isiel tak na zopar valcov. Po namontovani druheho karburatora sa to zlepsilo, tak ze auto spravilo po rokoch opat nejaky ten kilometer po vlastnych. Pisem zlepsilo, lebo stale to nebolo uplne odstranene.
Opat som rozobral cely karburator, prefukal vsetky kanaliky a trisky, skontroloval funkcnost vsetkych komponentov, nasavil predzapal, ale stale sa to nezlepsilo.
Po vymene sviecok, veka rozdelovaca, palca a kablov, sa motor rozbehol ako hodinky, pravidelne, rovnomerne, proste rozpravka..
Nasledovala opat skusobna jazda a na druhy den podvecer som s autom odisiel domov cca 6km. Rano auto bezproblemovo nastartovalo, presiel som s nim asi 2km. Auto odstavil na 15 min, presiel asi 5km na pumpu, natankoval a od tohoto momentu sa to zacalo.
Velmi nepravidelny chod, dym, auto islo najprv na 3, potom na dva valce, ledva som dokrival dalsich 10km do prace. Poobede som vybral sviecky, cierne, zasadzene, cele zle... Vycistil, namontoval, ziadna zmena. Dvojvalec.
Auto odtiahnute, nasledna diagnostika a hladanie zavadneho dielu za pomoci vymienania dielov z dvoch inych, funkcnyh aut.
Vymenene:
- rozdelovac 1x
- hlava rozdelovaca 2x
- palec rozdelovaca 2x
- kable 2x
- cievka 1x
- sviecky 1x
Precistene, sviecky a kontakty.
Skontrolovane ventilove voly. Vzdialenosti medzi kontaktami.
ZAVER:
Nepali 2 a 3 valec.
Sviecky iskria, teda aspon mimo motora, do valcov nevidim,
benzin tam ide, lebo su mokre od benzinu.
Tak babo rad...