Da sa v domacich podmienkach zistit ci je alternator ´v poriadku´?
Zohnal som 70A a nechcem ho namontovat dokedy nebudem mat ´istotu´ ze je v ok, teda ze vydrzi..
Je to altik na 1.7kove motory F2N/F3N..
´kontrola´ alternatora
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
´kontrola´ alternatora
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
toto
Mal by si tam mat jeden srobovaci terminal (B+) a jeden konektor s dvoma kontaktami (L a +).
Potrebujes baterku a nieco cim ho roztocis. Vrtackou, alebo nejakym inym motorom, rukou je malo Idealne je aspon ciastocne zachovat pomer kladiek. Na altiku je male kolecko, na remenici motora velke. Cize pomer do rychla!!!
B+ je plus z baterky, nejak pripoj aj minus na kostru (bud kreativny )
Medzi L a + zapoj ziarovku a na + este zaroven aj plus z baterky!
Idealne keby si mal este aj voltmeter, pripoj ho niekam na + a -, trebars rovno na baterku!
Vsetko pripojis zapnes voltmeter.
Ukazuje napatie na baterke a kontrolka svieti. Roztocis alternator (jedno ktorym smerom).
Mala by zhasnut kontrolka a na Vmetri by sa malo zvysovat napatie. Niekde medzi 13.8-14V. Toto napatie musi dodavat aj pri volnobeznych otackach (treba respektovat prevodovy pomer).
Pri zvysovani otacok by nemalo napatie stupat velmi cez 14V, inak je zly regulator.
V pripade ze nedava napatie zidne moze byt zly zase regulator, alebo diody, uhliky, vynutie, atd...
Osobne si myslim ze je jednoduchsie altik namontovat pokial nemas skusobnu stolicu, lebo nejak premerat sa moc neda. Vynutia su za regulatorom, rovnako aj diody atd..
Potrebujes baterku a nieco cim ho roztocis. Vrtackou, alebo nejakym inym motorom, rukou je malo Idealne je aspon ciastocne zachovat pomer kladiek. Na altiku je male kolecko, na remenici motora velke. Cize pomer do rychla!!!
B+ je plus z baterky, nejak pripoj aj minus na kostru (bud kreativny )
Medzi L a + zapoj ziarovku a na + este zaroven aj plus z baterky!
Idealne keby si mal este aj voltmeter, pripoj ho niekam na + a -, trebars rovno na baterku!
Vsetko pripojis zapnes voltmeter.
Ukazuje napatie na baterke a kontrolka svieti. Roztocis alternator (jedno ktorym smerom).
Mala by zhasnut kontrolka a na Vmetri by sa malo zvysovat napatie. Niekde medzi 13.8-14V. Toto napatie musi dodavat aj pri volnobeznych otackach (treba respektovat prevodovy pomer).
Pri zvysovani otacok by nemalo napatie stupat velmi cez 14V, inak je zly regulator.
V pripade ze nedava napatie zidne moze byt zly zase regulator, alebo diody, uhliky, vynutie, atd...
Osobne si myslim ze je jednoduchsie altik namontovat pokial nemas skusobnu stolicu, lebo nejak premerat sa moc neda. Vynutia su za regulatorom, rovnako aj diody atd..
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Samotná kontrola funkčnosti alternátora nestačí. Môže ti fungovať na stole a po namontovaní sa po mesiaci pokazí.
Treba ho rozobrať a skontrolovať aspoň v akom stave sú uhlíky a zberače uhlíkov. Ak sú uhlíky už malé a nemajú bohvieaký prítlak je potrebné ich vymeniť.
Takisto ak je v zberačoch vyšúchaná drážka väčšia ako 2 mm je lepšie ho vymeniť.
Už keď bude rozobratý nepohrdni ani kontrolou ložísk. Pri skladaní späť poctivo napájkuj konektory nazad a nasúvacie konektory vyčisti, napni a nastrikaj ochranu na kontakty.
Treba ho rozobrať a skontrolovať aspoň v akom stave sú uhlíky a zberače uhlíkov. Ak sú uhlíky už malé a nemajú bohvieaký prítlak je potrebné ich vymeniť.
Takisto ak je v zberačoch vyšúchaná drážka väčšia ako 2 mm je lepšie ho vymeniť.
Už keď bude rozobratý nepohrdni ani kontrolou ložísk. Pri skladaní späť poctivo napájkuj konektory nazad a nasúvacie konektory vyčisti, napni a nastrikaj ochranu na kontakty.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
Ja som myslel ci sa neda nejako v domacich podmienkach otestovat ci dokaze dat ampere co slubuje:)
Skusim sa spytat vo firme co robi repase v IL zajtra:)
Skusim sa spytat vo firme co robi repase v IL zajtra:)
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
Otestovany, skontroloval mi aj uhliky.
Funkcny a v poriadku a prekvapivo to urobil satarmo:)
Funkcny a v poriadku a prekvapivo to urobil satarmo:)
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR