´kontrola´ alternatora

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

´kontrola´ alternatora

Post by MiKo » Thu Jul 22, 2010 2:48 pm

Da sa v domacich podmienkach zistit ci je alternator ´v poriadku´?

Zohnal som 70A a nechcem ho namontovat dokedy nebudem mat ´istotu´ ze je v ok, teda ze vydrzi..

Je to altik na 1.7kove motory F2N/F3N..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Jul 22, 2010 4:16 pm

Mal by si tam mat jeden srobovaci terminal (B+) a jeden konektor s dvoma kontaktami (L a +).

Potrebujes baterku a nieco cim ho roztocis. Vrtackou, alebo nejakym inym motorom, rukou je malo ;) Idealne je aspon ciastocne zachovat pomer kladiek. Na altiku je male kolecko, na remenici motora velke. Cize pomer do rychla!!!

B+ je plus z baterky, nejak pripoj aj minus na kostru (bud kreativny :wink: )

Medzi L a + zapoj ziarovku a na + este zaroven aj plus z baterky!

Idealne keby si mal este aj voltmeter, pripoj ho niekam na + a -, trebars rovno na baterku!

Vsetko pripojis zapnes voltmeter.
Ukazuje napatie na baterke a kontrolka svieti. Roztocis alternator (jedno ktorym smerom).
Mala by zhasnut kontrolka a na Vmetri by sa malo zvysovat napatie. Niekde medzi 13.8-14V. Toto napatie musi dodavat aj pri volnobeznych otackach (treba respektovat prevodovy pomer).

Pri zvysovani otacok by nemalo napatie stupat velmi cez 14V, inak je zly regulator.

V pripade ze nedava napatie zidne moze byt zly zase regulator, alebo diody, uhliky, vynutie, atd...

Osobne si myslim ze je jednoduchsie altik namontovat pokial nemas skusobnu stolicu, lebo nejak premerat sa moc neda. Vynutia su za regulatorom, rovnako aj diody atd..
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu Jul 22, 2010 4:25 pm

Samotná kontrola funkčnosti alternátora nestačí. Môže ti fungovať na stole a po namontovaní sa po mesiaci pokazí.
Treba ho rozobrať a skontrolovať aspoň v akom stave sú uhlíky a zberače uhlíkov. Ak sú uhlíky už malé a nemajú bohvieaký prítlak je potrebné ich vymeniť.
Takisto ak je v zberačoch vyšúchaná drážka väčšia ako 2 mm je lepšie ho vymeniť.

Už keď bude rozobratý nepohrdni ani kontrolou ložísk. Pri skladaní späť poctivo napájkuj konektory nazad a nasúvacie konektory vyčisti, napni a nastrikaj ochranu na kontakty. :idea:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Thu Jul 22, 2010 10:51 pm

Ja som myslel ci sa neda nejako v domacich podmienkach otestovat ci dokaze dat ampere co slubuje:)

Skusim sa spytat vo firme co robi repase v IL zajtra:)
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Fri Jul 23, 2010 1:09 pm

Otestovany, skontroloval mi aj uhliky.

Funkcny a v poriadku a prekvapivo to urobil satarmo:)
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

Post Reply