Regulácia výšky svetiel - elektrická schéma.

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Regulácia výšky svetiel - elektrická schéma.

Post by Anarki » Tue Aug 10, 2010 1:26 pm

Zháňam elektrickú schému zapojenia motorčekov naklápania svetiel (R19 po roku 1993) spolu s regulátorom výšky

7701036111, 7701035207

Image


7700817598

Image

Áno, chcem a narvem to do päťky :twisted:
Áno, pasuje to na svetlomety Valeo ktoré sú v päťke (za predpokladu že majú od výroby nadstavbu na šteľovanie svetiel).
Áno, vydrží to 100 krát viac než tá tlaková haraburda ktorá je v päťke sériovo.
Áno, som idiot, že som tú káblovačku nevyrval z 19-ky z ktorej mám naklápací mechanizmus.
:lol:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Tue Aug 10, 2010 4:11 pm

Zkoušel sis tu hydrauliku opravit? Já ve 20ce jo a zatím myslím funguje. Když mi to pošleš, podíval bych se na to a zkusil to zprovoznit. Ale nejdřív udělej foto obou konců - u světla i v kabině - pro případ, že by se něco ulomilo, tak zda se to shoduje s jinýma renaultama.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Tue Aug 10, 2010 6:09 pm

Honza:

Nemám tú hydrauliku, mám len záslepku v palubovke a dieru vo svetle. :)
Mal som podobnú hydrauliku vo firemnom Fagote, videl som takú hydrauliku na Johanovej prvej R5 a takisto som ju zažil v Tonovej R25. Nikde nefungovala.
Je mi jasné že Renault Overlord ako ty by ju dal dohromady, no ver mi že nemám chuť vypláznuť 5 litrov za nový mechanizmus aj keby fungoval 100 percentne.

Na tej 19-ke sa to vyše 10 rokov nepoužívalo (svetlo bolo menené pred X rokmi) a ten regulátor výšky bol hodený vedľa baterky v "bahne".

Stačilo ho vybrať očistiť, zapojiť na konektor a fungoval :idea: Úžasné :!:

Doma som ho rozobral aby som zistil jeho poškodenie spôsobené vodou a nečistotami, cez tesniacu priečku sa dnu nedostal ani mg špiny, zvnútra je fakt ako nový. :idea: Valeo Rulezz :twisted:
Vďaka za snahu ale touto cestou asi nepôjdem, ako vyučenému elektrikárovi sa mi zamlouvá viac ten regulátor z R19 :wink:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Wed Aug 11, 2010 9:13 pm

No tak když máš záslepku, proč to řešíš? :) K ručnímu štelování jsou na světlech ty velký "tyčky", má to myslím 3 polohy.
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu Aug 12, 2010 1:30 pm

No ja by som si to rád šteľovať z kabíny, keď budú cesty jasné a krásne tak sklopím svetla dole, keď budú nepriehľadné a oslňujúce tak si ich zdvihnem hore. :idea: Ako Renault Superman čo najazdí mega kilometre by si ma v tomto ohľade mohol pochopiť :wink:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Thu Aug 12, 2010 2:23 pm

Pocuj a nebude to len nieco ako aktuator? Ze zapojis nejak vysunie sa, zapojis opacne zasunie sa. Na to by ti stacil jeden packovy dvojpolovy ON-OFF-ON prepinac a mozes si to nastavovat rucne..

Alebo to ma nebodaj v sebe nejaku elektroniku!? Ci?
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Thu Aug 12, 2010 3:03 pm

Na tom rolovacím kolečku bude asi nějaký potenciometr, snímač polohy toho kolečka. A podle hodnoty odporu u kolečka v kabině nastaví světlo/vysune ten čudlík do požadovaný polohy. Asi :)
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Thu Aug 12, 2010 3:31 pm

matus: bohužiaľ to nie je také easy, schému zapojenia jedného "motorčeka" som v Dialogyse našiel.
Sú tam tri piny z toho:

prvý je "zem"
druhý je "regulátor"
tretí je "info tlmené svetlo"

Stále ale nepoznám schému ako celok, neviem ako to spojiť s elektronickým kolečkom. Tej elektroniky je tam bohužiaľ požehnane, len motorček ma v sebe integráč L2722 a množstvo odporov.


Honza: Potenciometer ako taký nie, mám to kolečko rozobraté a pri pohybe kolečka sa cez plastové ozubenie posúvajú tri piny po troch prerušovaných drážkach, každé posunutie znamená inú schému zapojenia pomocou tých pinov.


Ja už som schému ako takú našiel na R19 fóre ale nerozumiem jej.

Image


Neviem ako to pripojiť k 4 pinom na zadnej strane regulačného kolečka.

Image
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Fri Aug 13, 2010 9:07 am

No ja sa obavam ze na tej scheme nieje to co potrebujes.

S561 je podla mna preinac svetiel a S7609 je prave kolecko s potenciometrom.
Zelene vodice su + ked su svetla zapnute a teda hlavne napajanie motorcekov a tym ruzovym ide regulovane napatie prave tym potenciometrom na regulaciu vysky.

Toto bude nejaka ina schema ako potrebujes, alebo to kolecko na regulaciu co mas patri k nejakemu inemu systemu.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Fri Aug 13, 2010 9:52 pm

Oboje (kolečko, motorček) sú z rovnakého auta kde boli zapojené a funkčné.

Objednávacie čísla na obidvoch sedia s R19 rv 94 motor 1,4 Energy ....

Jedine že tá schéma je iná.

Alebo :!:

Je to kolečko ponímané ako potenciometer aj keď to potenciometer nie je ani náhodou. :idea:

V podstate by to sedelo. Dva piny z kolečka sú na svetlo + jeden z nich "napája" reguláciu. ďalšie dva by mohli byť už spomínaný S7609 :idea:

Bohvie ...
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Sat Aug 14, 2010 12:25 am

Každopádně celý ten bazmek je nefunkční do tý doby, dokud nezapneš potkávací světla. Můžeš s tím točit jak chceš a nic - až když zapneš potkávačky, pustíš tím šťávu do okruhu a to se teprv začnou dít věci :)
A zřejmě to nebude plynulá regulace, jako má třeba ventilátor topení R20, ale polohy 1-2-3, jako to má ventilátor topení R5 :D
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 14, 2010 11:47 am

Presne :)
Pekne to tam zapasuje :wink: A polohy na naklápanie svetiel to má 4 :idea: A to ešte nepočítam 0 pozíciu - takto ich má až 5 :)
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Jan Kalina
Posts: 306
Joined: Wed Aug 10, 2005 4:24 pm
Location: CZ-královéhradecko

Post by Jan Kalina » Sat Aug 14, 2010 4:29 pm

Zajímavým způsobem mi to funguje u Safrana. Když pomitu to, že to jezdí jen na jednom světle a u druhýho to někdo pod motorkem normálně ucvaknul na všech třech drátech, tak jak otočím kolečkem do jiný polohy, udělá motorek bzzzz-bzzzz-bzzz-bzzz-bzz, tedy česky řečeno dolu-nahoru-dolu-nahoru-dolu a je hotovo. Nevím proč tak složitě :lol:
Honza
R20 TS 2.0 82/R20 Turbo-D 2.1 83/R25 V6Turbo 2.5 86/R25 Turbo-DX 2.1 85/R25 V6Injection 2.7 85/Express 1.4 8?/Express 1.9d E3/R25 V6Injection 2.9 87,88/Fuego 2.0GTX Automatic 83/Fuego 2.2GTX 85

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Aug 14, 2010 7:34 pm

To bude presne ono :idea:
Preto tak zložito lebo to kolečko nie je potenciometer ale prepínač ktorý pomocou spojky v tvare UU (predstav si že v strede sú U-čka spojené a je tam iba jedna drážka) ktorá v každej polohe poprepája sústavu rezistorov do iného obvodu. :idea: Keby to bol potenciometer tak by to robilo len bzz pri každom otočení. Zrejme je tam na tie polohy v motorčeku potrebný presný odpor ktorý by nebolo možné docieliť potenciometrom.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Wed Aug 18, 2010 4:46 pm

Ahojte
Podľa mňa to bude inak. Sú to zložité elektronické zariadenia, ktoré posielaju tomu motorčeku digitálny signál. Napriek tomu sa domnievam, že zapojenie je až primitívne jednoduché. Každý motorček aj prepínač potrebuje správne zapojiť +12V, kostru a signálny kábel.

Dalo by sa to hádať z farby drátov pôvodnej kabeláže. Anarki, ak si ucvakol konektory, tak daj fotky, ak nie tak rýchlo bež na ten vrakáč a ucvakni ich.
Platí: zem = čierna
+12V = červená, žltá, možno zelená
Datový kábel môže byť fialový, oranžový, biely, paskovaný

Predpokladám, že na prepínači je aj vnútorné osvetlenie(štvrtý pin), ten by si mohol ľahko nájsť, keď si to rozobral.

Prešiel som celú knižku 19-kových schém, ale ovládanie svetiel tam nie je. :(, pozriem ešte Espace.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

Post Reply