Page 1 of 2
Regulácia výšky svetiel - elektrická schéma.
Posted: Tue Aug 10, 2010 1:26 pm
by Anarki
Zháňam elektrickú schému zapojenia motorčekov naklápania svetiel (R19 po roku 1993) spolu s regulátorom výšky
7701036111, 7701035207
7700817598
Áno, chcem a narvem to do päťky
Áno, pasuje to na svetlomety Valeo ktoré sú v päťke (za predpokladu že majú od výroby nadstavbu na šteľovanie svetiel).
Áno, vydrží to 100 krát viac než tá tlaková haraburda ktorá je v päťke sériovo.
Áno, som idiot, že som tú káblovačku nevyrval z 19-ky z ktorej mám naklápací mechanizmus.

Posted: Tue Aug 10, 2010 4:11 pm
by Jan Kalina
Zkoušel sis tu hydrauliku opravit? Já ve 20ce jo a zatím myslím funguje. Když mi to pošleš, podíval bych se na to a zkusil to zprovoznit. Ale nejdřív udělej foto obou konců - u světla i v kabině - pro případ, že by se něco ulomilo, tak zda se to shoduje s jinýma renaultama.
Posted: Tue Aug 10, 2010 6:09 pm
by Anarki
Honza:
Nemám tú hydrauliku, mám len záslepku v palubovke a dieru vo svetle.
Mal som podobnú hydrauliku vo firemnom Fagote, videl som takú hydrauliku na Johanovej prvej R5 a takisto som ju zažil v Tonovej R25. Nikde nefungovala.
Je mi jasné že Renault Overlord ako ty by ju dal dohromady, no ver mi že nemám chuť vypláznuť 5 litrov za nový mechanizmus aj keby fungoval 100 percentne.
Na tej 19-ke sa to vyše 10 rokov nepoužívalo (svetlo bolo menené pred X rokmi) a ten regulátor výšky bol hodený vedľa baterky v "bahne".
Stačilo ho vybrať očistiť, zapojiť na konektor a fungoval

Úžasné
Doma som ho rozobral aby som zistil jeho poškodenie spôsobené vodou a nečistotami, cez tesniacu priečku sa dnu nedostal ani mg špiny, zvnútra je fakt ako nový.

Valeo Rulezz
Vďaka za snahu ale touto cestou asi nepôjdem, ako vyučenému elektrikárovi sa mi zamlouvá viac ten regulátor z R19

Posted: Wed Aug 11, 2010 9:13 pm
by Jan Kalina
No tak když máš záslepku, proč to řešíš?

K ručnímu štelování jsou na světlech ty velký "tyčky", má to myslím 3 polohy.
Posted: Thu Aug 12, 2010 1:30 pm
by Anarki
No ja by som si to rád šteľovať z kabíny, keď budú cesty jasné a krásne tak sklopím svetla dole, keď budú nepriehľadné a oslňujúce tak si ich zdvihnem hore.

Ako Renault Superman čo najazdí mega kilometre by si ma v tomto ohľade mohol pochopiť

toto
Posted: Thu Aug 12, 2010 2:23 pm
by matus
Pocuj a nebude to len nieco ako aktuator? Ze zapojis nejak vysunie sa, zapojis opacne zasunie sa. Na to by ti stacil jeden packovy dvojpolovy ON-OFF-ON prepinac a mozes si to nastavovat rucne..
Alebo to ma nebodaj v sebe nejaku elektroniku!? Ci?
Posted: Thu Aug 12, 2010 3:03 pm
by Jan Kalina
Na tom rolovacím kolečku bude asi nějaký potenciometr, snímač polohy toho kolečka. A podle hodnoty odporu u kolečka v kabině nastaví světlo/vysune ten čudlík do požadovaný polohy. Asi

Posted: Thu Aug 12, 2010 3:31 pm
by Anarki
matus: bohužiaľ to nie je také easy, schému zapojenia jedného "motorčeka" som v Dialogyse našiel.
Sú tam tri piny z toho:
prvý je "zem"
druhý je "regulátor"
tretí je "info tlmené svetlo"
Stále ale nepoznám schému ako celok, neviem ako to spojiť s elektronickým kolečkom. Tej elektroniky je tam bohužiaľ požehnane, len motorček ma v sebe integráč L2722 a množstvo odporov.
Honza: Potenciometer ako taký nie, mám to kolečko rozobraté a pri pohybe kolečka sa cez plastové ozubenie posúvajú tri piny po troch prerušovaných drážkach, každé posunutie znamená inú schému zapojenia pomocou tých pinov.
Ja už som schému ako takú našiel na R19 fóre ale nerozumiem jej.
Neviem ako to pripojiť k 4 pinom na zadnej strane regulačného kolečka.

toto
Posted: Fri Aug 13, 2010 9:07 am
by matus
No ja sa obavam ze na tej scheme nieje to co potrebujes.
S561 je podla mna preinac svetiel a S7609 je prave kolecko s potenciometrom.
Zelene vodice su + ked su svetla zapnute a teda hlavne napajanie motorcekov a tym ruzovym ide regulovane napatie prave tym potenciometrom na regulaciu vysky.
Toto bude nejaka ina schema ako potrebujes, alebo to kolecko na regulaciu co mas patri k nejakemu inemu systemu.
Posted: Fri Aug 13, 2010 9:52 pm
by Anarki
Oboje (kolečko, motorček) sú z rovnakého auta kde boli zapojené a funkčné.
Objednávacie čísla na obidvoch sedia s R19 rv 94 motor 1,4 Energy ....
Jedine že tá schéma je iná.
Alebo
Je to kolečko ponímané ako potenciometer aj keď to potenciometer nie je ani náhodou.
V podstate by to sedelo. Dva piny z kolečka sú na svetlo + jeden z nich "napája" reguláciu. ďalšie dva by mohli byť už spomínaný S7609
Bohvie ...
Posted: Sat Aug 14, 2010 12:25 am
by Jan Kalina
Každopádně celý ten bazmek je nefunkční do tý doby, dokud nezapneš potkávací světla. Můžeš s tím točit jak chceš a nic - až když zapneš potkávačky, pustíš tím šťávu do okruhu a to se teprv začnou dít věci

A zřejmě to nebude plynulá regulace, jako má třeba ventilátor topení R20, ale polohy 1-2-3, jako to má ventilátor topení R5

Posted: Sat Aug 14, 2010 11:47 am
by Anarki
Presne
Pekne to tam zapasuje

A polohy na naklápanie svetiel to má 4

A to ešte nepočítam 0 pozíciu - takto ich má až 5

Posted: Sat Aug 14, 2010 4:29 pm
by Jan Kalina
Zajímavým způsobem mi to funguje u Safrana. Když pomitu to, že to jezdí jen na jednom světle a u druhýho to někdo pod motorkem normálně ucvaknul na všech třech drátech, tak jak otočím kolečkem do jiný polohy, udělá motorek
bzzzz-bzzzz-bzzz-bzzz-bzz, tedy česky řečeno
dolu-nahoru-dolu-nahoru-dolu a je hotovo. Nevím proč tak složitě

Posted: Sat Aug 14, 2010 7:34 pm
by Anarki
To bude presne ono
Preto tak zložito lebo to kolečko nie je potenciometer ale prepínač ktorý pomocou spojky v tvare UU (predstav si že v strede sú U-čka spojené a je tam iba jedna drážka) ktorá v každej polohe poprepája sústavu rezistorov do iného obvodu.

Keby to bol potenciometer tak by to robilo len bzz pri každom otočení. Zrejme je tam na tie polohy v motorčeku potrebný presný odpor ktorý by nebolo možné docieliť potenciometrom.
Posted: Wed Aug 18, 2010 4:46 pm
by Mario Horak
Ahojte
Podľa mňa to bude inak. Sú to zložité elektronické zariadenia, ktoré posielaju tomu motorčeku digitálny signál. Napriek tomu sa domnievam, že zapojenie je až primitívne jednoduché. Každý motorček aj prepínač potrebuje správne zapojiť +12V, kostru a signálny kábel.
Dalo by sa to hádať z farby drátov pôvodnej kabeláže. Anarki, ak si ucvakol konektory, tak daj fotky, ak nie tak rýchlo bež na ten vrakáč a ucvakni ich.
Platí: zem = čierna
+12V = červená, žltá, možno zelená
Datový kábel môže byť fialový, oranžový, biely, paskovaný
Predpokladám, že na prepínači je aj vnútorné osvetlenie(štvrtý pin), ten by si mohol ľahko nájsť, keď si to rozobral.
Prešiel som celú knižku 19-kových schém, ale ovládanie svetiel tam nie je.

, pozriem ešte Espace.