Divný zvuk po naštartovaní - Clio II

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
Victorio
Posts: 46
Joined: Wed Sep 17, 2008 8:52 am

Divný zvuk po naštartovaní - Clio II

Post by Victorio » Wed Aug 25, 2010 2:35 pm

Čo môže spôsobovať taký divný zvuk "vuu í í í í í í í í" trvajúci asi 3 sekundy po naštartovaní a aj to nie vždy.
Rozvody som dal meniť nedávno, hoci auto (R Clio II r. 2002, 44000km) malo málo km, a keď som pozrel remeňe, tak boli v bezvadnom neporušenom stave. Takže prešmykovanie remeňa by som vylúčil.
Ale tento zvuk to robilo aj pred výmenou rozvodov, ale nie po každom naštartovaní.

Napadá ma veľké trenie alternátora, prípadne vodnej pumpy, ale tá tiež nemá veľa nabehané. Alebo štartér ?

Je to ale podobný zvuk, jak keď sa rozbieha veľký cirkulár :)a vtedy trocha pri rozbehu prešmykuje remeň.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Wed Aug 25, 2010 3:07 pm

Ze su remene v poriadku znamena ze su aj spravne napnute? Moze by t unavena nejaka napinacia kladka. No jedno z rieseni na vylucenie by bolo zhodit remene a ruzcne skusit zatocit remenicami na prislusenstve. Altik, olejove cerpadlo, vodna pumpa, servopumpa, klima..
Mohlo by teoreticky byt ze niekde uz nieje nejaka otocna cast v poriadku a napr po dlhsom stati potrebuje na roztocenie viacej sily. Ked uz sa raz roztoci tak sa uvolni, ale na zaciatku proste presmykne remen.

Dalsia moznost by bolo cerpadlo serva riadenia (teda pokial tam nieje uz elektricke). To zvykne podobne hucat/piskat ked je v medznej polohe alebo je malo kvapaliny. V tomto pripade sa z nejakeho dovodu niekam zleje a chvilu a kym sa dostane po nastartovani na svoje miesto..

To ma napada na zaciatok..
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Post by MiKo » Wed Aug 25, 2010 9:10 pm

:arrow: Matus:

Aj loziska odidene v kladkach alebo prislusenstve motora to mozu robit, len na doplnenie..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
Andrej Rosák
Posts: 351
Joined: Tue Aug 08, 2006 11:44 am
Location: Velky Grob

remen

Post by Andrej Rosák » Wed Aug 25, 2010 9:14 pm

...mne vydaval taky zvuk remen rozvodov, ale vtedy bol viac napnuty. Nebol uvolneny.

fuzzy
Posts: 34
Joined: Sun Nov 15, 2009 10:13 pm
Location: KE

Re: remen

Post by fuzzy » Fri Aug 27, 2010 5:52 pm

Andrej Rosák wrote:...mne vydaval taky zvuk remen rozvodov, ale vtedy bol viac napnuty. Nebol uvolneny.
hm, remen rozvodovy to asi nebol. Ten je ozubeny, takze ak by preklzol, tak mas z motora hromadu srotu. Maximalne lozisko napinacej kladky rozvodoveho remena bolo viac napnute...

User avatar
Andrej Rosák
Posts: 351
Joined: Tue Aug 08, 2006 11:44 am
Location: Velky Grob

remen

Post by Andrej Rosák » Fri Aug 27, 2010 9:24 pm

ano mam tam ozubeny remen. Mam R5 1,6 D kod motora F8M...

Post Reply