AC pumpa na R8
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
AC pumpa na R8
Pravdepodne ste vsedci zaregistrovali vyzvu na adopciu R8 z Vrboveho na nasich strankach. Slovo dalo slovo nejake peniaze zmenili majitela a v piatok vecer sme ju s Majmajkom dostiahli do BA.
Dneska som sa pustil do resuscitacie, ale nebol som uspesny.
Bol som varovany predoslim majitelom, ze v nadrzi bude sajrajt tak som natankoval do 5l kanistra polozil ho vedla motora a dnu strcil privodnu hadicku do AC pumpy.
Baterka ktoru som mal k dispozicii stacila motorom otocit zo 10-20krat a hladina benzinu v priesvitnej hadicke veducej z ACpumpy do karburatora bola tak mozno 10cm nad AC pumpou.
Zacal som motor pretacat klukou a sledoval som, benzin v inkriminovanej hadicke. Hladina skakala s tych 10cm na AC pumpou na 0 a zse spat. Proste nie a nie vytlacit benzin do karbca. Vyzera to ako by bol nejaky roblem s pumpou samotnou.
Skusal som ju rozobrat. Odpojil som hadicky, vyskrutkoval sroby, ale nejde mi oddelit vrch od spodku. Nechcel som nic zlomit tak som to neskusal silou.
Jedina ACpumpa ktoru som kedy rozoberal bola zo Skody a ta sa po rozsrobovani jednoducho rozobrala. Spodok zostal nasrobovany na bloku vrch sa dal dole a zostala tam blana.
Ludkovia, ako to rozobrat? Chcem sa pozret ci tam nieje nejaky ventil zaspineny, alebo nieco podobne.
Takisto ma zarazilo ze tam nieje tesnenie!!!! Ma tam byt, alebo nie!? Ak ano, ake?
Dakujem za kazdu odpoved
S uctou vas predseda
Dneska som sa pustil do resuscitacie, ale nebol som uspesny.
Bol som varovany predoslim majitelom, ze v nadrzi bude sajrajt tak som natankoval do 5l kanistra polozil ho vedla motora a dnu strcil privodnu hadicku do AC pumpy.
Baterka ktoru som mal k dispozicii stacila motorom otocit zo 10-20krat a hladina benzinu v priesvitnej hadicke veducej z ACpumpy do karburatora bola tak mozno 10cm nad AC pumpou.
Zacal som motor pretacat klukou a sledoval som, benzin v inkriminovanej hadicke. Hladina skakala s tych 10cm na AC pumpou na 0 a zse spat. Proste nie a nie vytlacit benzin do karbca. Vyzera to ako by bol nejaky roblem s pumpou samotnou.
Skusal som ju rozobrat. Odpojil som hadicky, vyskrutkoval sroby, ale nejde mi oddelit vrch od spodku. Nechcel som nic zlomit tak som to neskusal silou.
Jedina ACpumpa ktoru som kedy rozoberal bola zo Skody a ta sa po rozsrobovani jednoducho rozobrala. Spodok zostal nasrobovany na bloku vrch sa dal dole a zostala tam blana.
Ludkovia, ako to rozobrat? Chcem sa pozret ci tam nieje nejaky ventil zaspineny, alebo nieco podobne.
Takisto ma zarazilo ze tam nieje tesnenie!!!! Ma tam byt, alebo nie!? Ak ano, ake?
Dakujem za kazdu odpoved
S uctou vas predseda
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Ahoj predseda. Original AC pumpu som onoho casu rozoberal pod prisnym a bdelim okom pana Rehorovskeho, este ked vravel ze som jeho naslednik a daval mi pravidelne kurzy rozoberania veci na R8, a pamatam sa ze na dokonale rozobratie bol volajaky grif - figel, ale neviem uz aky, len viem ze ma ho Rehorovsky ucil, cize ak sa da, spytal by som sa jeho - teda ty sa spytaj, lebo so mnou on uz nie je kamarat
Co sa tyka tesnenia, asi by tam malo byt:
Aj ked... Mam tu prave pred sebou Pompe a Essence original krabicku a vnej , jednu mempranu typ Y 7 E, potom dva take kovove kruhy a nejaku osku, ziadne tesnenie tam neni... cislo sady je 08 55 095 700
Najlepsie bude zavolat priamo Rehorovskemu, on je v tychto veciach dost scitany.
Co sa tyka tesnenia, asi by tam malo byt:
Aj ked... Mam tu prave pred sebou Pompe a Essence original krabicku a vnej , jednu mempranu typ Y 7 E, potom dva take kovove kruhy a nejaku osku, ziadne tesnenie tam neni... cislo sady je 08 55 095 700
Najlepsie bude zavolat priamo Rehorovskemu, on je v tychto veciach dost scitany.
Sexgrafik Renault Classic Clubu
uff
Ja len dufam ze mne AC pumpa este dlho vydrzi.
Btw. Dnes som siel okolo teba Matush a na parkovisku bola vedra bielej modra (seda?) osmicka... tak to je ona co? Nabuduce sa pristavim ako ze sa ma..
Btw. Dnes som siel okolo teba Matush a na parkovisku bola vedra bielej modra (seda?) osmicka... tak to je ona co? Nabuduce sa pristavim ako ze sa ma..
Renault R8 1132 r.v. 1970
AC PUMPA
Najcastejsie ked som opravoval ac pumpu tak bola znicena ta membrana co sluzi ako aj tesnenie
Dalsia porucha bola ze tie "kruzky" spetne ventily sa mi jeden uvolnil a spriecil sregom
Kedze nedosadol a netesnil tak pumpa netlacila
Vsak kukni z bielej a prehod to z tej
Este je tesnenie od motora alebo ak mas prepad na karburatore tak daj nejake slabsie cerpadlo
Dalsia porucha bola ze tie "kruzky" spetne ventily sa mi jeden uvolnil a spriecil sregom
Kedze nedosadol a netesnil tak pumpa netlacila
Vsak kukni z bielej a prehod to z tej
Este je tesnenie od motora alebo ak mas prepad na karburatore tak daj nejake slabsie cerpadlo
Pumpa
Matus, je to tak ze na pumpe je membrana medzi vrchnou a spodnou castou pumpy, ktora je zaroven aj tesnenim, a najcastejsou poruchou je prasknutie zo staroby. Este su tam dva ventily jeden saci druhy vytlacaci, tieto vacsinou staci vycistit (ak nie su poskriabane spinou tak budu drzat)
a je tam jedno tesnenie ktore tesni pumpu od bloku motora, aby ti nevytaek tadial olej. Najlepsie je ak ju vyberies,rozskutkujes a ak je to zazrane a nepojde to od seba ani poklepanim, tak normalne vtlac medzi tu membranu nozik a ono to lupne a mas to na dva kusky, nic sa neda znicit.Ja som repasoval tak 20 pump a vzdy to islo, vacsinou sa predavaju take sady (membrana, ventily, tesnenie) okolo 130,- to stalo aj na fiatku, a asi 90,- to stalo na favorita.Este jedna zaujimavost je taka, ze vacsinou je na tej membrane zapadkovy system, ze ked to mas od seba oddelene tak treba s vrchnou castou pootocit o 90 st. aby si to vybral. Ak mas novu membranu alebo sadu tak ti to spravim ak budes chciet.
a je tam jedno tesnenie ktore tesni pumpu od bloku motora, aby ti nevytaek tadial olej. Najlepsie je ak ju vyberies,rozskutkujes a ak je to zazrane a nepojde to od seba ani poklepanim, tak normalne vtlac medzi tu membranu nozik a ono to lupne a mas to na dva kusky, nic sa neda znicit.Ja som repasoval tak 20 pump a vzdy to islo, vacsinou sa predavaju take sady (membrana, ventily, tesnenie) okolo 130,- to stalo aj na fiatku, a asi 90,- to stalo na favorita.Este jedna zaujimavost je taka, ze vacsinou je na tej membrane zapadkovy system, ze ked to mas od seba oddelene tak treba s vrchnou castou pootocit o 90 st. aby si to vybral. Ak mas novu membranu alebo sadu tak ti to spravim ak budes chciet.
AC pumpa
No dakujem vsetkym za pomoc.
V skutku trebalo byt len silny. Membrana sa "prilepila" o vrchnu cast pumpy a preto som ju nevidel. Takze stacilo len mocno potiahnut a ono to povolilo.
Membrana bola trochu popukana, ale nikde nebola nejak moc poskodena. Natrel som ten cerveny silikon (nespomeniem si ako sa tro vola) medzi membranu a vrch pumpy (samozrejme po okraji) a tak zlozil.
Funguje to, tlaci uz som auto aj nastartoval.
Pojdem dneska do PeRoMy, tak sa spytam aj na novu membranu...
Este raz dakujem Vam vsetkym...
V skutku trebalo byt len silny. Membrana sa "prilepila" o vrchnu cast pumpy a preto som ju nevidel. Takze stacilo len mocno potiahnut a ono to povolilo.
Membrana bola trochu popukana, ale nikde nebola nejak moc poskodena. Natrel som ten cerveny silikon (nespomeniem si ako sa tro vola) medzi membranu a vrch pumpy (samozrejme po okraji) a tak zlozil.
Funguje to, tlaci uz som auto aj nastartoval.
Pojdem dneska do PeRoMy, tak sa spytam aj na novu membranu...
Este raz dakujem Vam vsetkym...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!