AC pumpa na R8

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

AC pumpa na R8

Post by matus » Tue Jun 20, 2006 5:42 pm

Pravdepodne ste vsedci zaregistrovali vyzvu na adopciu R8 z Vrboveho na nasich strankach. Slovo dalo slovo nejake peniaze zmenili majitela a v piatok vecer sme ju s Majmajkom dostiahli do BA.

Dneska som sa pustil do resuscitacie, ale nebol som uspesny.
Bol som varovany predoslim majitelom, ze v nadrzi bude sajrajt tak som natankoval do 5l kanistra polozil ho vedla motora a dnu strcil privodnu hadicku do AC pumpy.

Baterka ktoru som mal k dispozicii stacila motorom otocit zo 10-20krat a hladina benzinu v priesvitnej hadicke veducej z ACpumpy do karburatora bola tak mozno 10cm nad AC pumpou.
Zacal som motor pretacat klukou a sledoval som, benzin v inkriminovanej hadicke. Hladina skakala s tych 10cm na AC pumpou na 0 a zse spat. Proste nie a nie vytlacit benzin do karbca. Vyzera to ako by bol nejaky roblem s pumpou samotnou.

Skusal som ju rozobrat. Odpojil som hadicky, vyskrutkoval sroby, ale nejde mi oddelit vrch od spodku. Nechcel som nic zlomit tak som to neskusal silou.

Jedina ACpumpa ktoru som kedy rozoberal bola zo Skody a ta sa po rozsrobovani jednoducho rozobrala. Spodok zostal nasrobovany na bloku vrch sa dal dole a zostala tam blana.

Ludkovia, ako to rozobrat? Chcem sa pozret ci tam nieje nejaky ventil zaspineny, alebo nieco podobne.

Takisto ma zarazilo ze tam nieje tesnenie!!!! Ma tam byt, alebo nie!? Ak ano, ake?

Dakujem za kazdu odpoved
S uctou vas predseda 8)
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
maroxe
Posts: 1121
Joined: Thu Apr 28, 2005 3:06 pm
Location: Bratislava

Post by maroxe » Tue Jun 20, 2006 6:51 pm

Ahoj predseda. Original AC pumpu som onoho casu rozoberal pod prisnym a bdelim okom pana Rehorovskeho, este ked vravel ze som jeho naslednik a daval mi pravidelne kurzy rozoberania veci na R8, a pamatam sa ze na dokonale rozobratie bol volajaky grif - figel, ale neviem uz aky, len viem ze ma ho Rehorovsky ucil, cize ak sa da, spytal by som sa jeho - teda ty sa spytaj, lebo so mnou on uz nie je kamarat :(
Co sa tyka tesnenia, asi by tam malo byt:
Aj ked... Mam tu prave pred sebou Pompe a Essence original krabicku a vnej , jednu mempranu typ Y 7 E, potom dva take kovove kruhy a nejaku osku, ziadne tesnenie tam neni... cislo sady je 08 55 095 700

Najlepsie bude zavolat priamo Rehorovskemu, on je v tychto veciach dost scitany.
Sexgrafik Renault Classic Clubu

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

uff

Post by Alex » Tue Jun 20, 2006 10:00 pm

Ja len dufam ze mne AC pumpa este dlho vydrzi. :o
Btw. Dnes som siel okolo teba Matush a na parkovisku bola vedra bielej modra (seda?) osmicka... tak to je ona co? Nabuduce sa pristavim ako ze sa ma.. 8)
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

AC PUMPA

Post by Majmajko » Wed Jun 21, 2006 9:43 am

Najcastejsie ked som opravoval ac pumpu tak bola znicena ta membrana co sluzi ako aj tesnenie
Dalsia porucha bola ze tie "kruzky" spetne ventily sa mi jeden uvolnil a spriecil sregom
Kedze nedosadol a netesnil tak pumpa netlacila
Vsak kukni z bielej a prehod to z tej
Este je tesnenie od motora alebo ak mas prepad na karburatore tak daj nejake slabsie cerpadlo

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Wed Jun 21, 2006 10:07 am

tesnenie medzi hornou a dolnou castou cerpadla tvori membrana ...
( :mrgreen: ty tam nemas membranu )
vrch a spodok sa lubi niekedy velmi dokonale spojit ....finta fn poklepat z boku na vrchnu cast skrutkovacom (najlepsie s drevenou ruckou) a simsala bim... :D
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

M.Ondrejka

Pumpa

Post by M.Ondrejka » Fri Jun 23, 2006 9:09 am

Matus, je to tak ze na pumpe je membrana medzi vrchnou a spodnou castou pumpy, ktora je zaroven aj tesnenim, a najcastejsou poruchou je prasknutie zo staroby. Este su tam dva ventily jeden saci druhy vytlacaci, tieto vacsinou staci vycistit (ak nie su poskriabane spinou tak budu drzat)
a je tam jedno tesnenie ktore tesni pumpu od bloku motora, aby ti nevytaek tadial olej. Najlepsie je ak ju vyberies,rozskutkujes a ak je to zazrane a nepojde to od seba ani poklepanim, tak normalne vtlac medzi tu membranu nozik a ono to lupne a mas to na dva kusky, nic sa neda znicit.Ja som repasoval tak 20 pump a vzdy to islo, vacsinou sa predavaju take sady (membrana, ventily, tesnenie) okolo 130,- to stalo aj na fiatku, a asi 90,- to stalo na favorita.Este jedna zaujimavost je taka, ze vacsinou je na tej membrane zapadkovy system, ze ked to mas od seba oddelene tak treba s vrchnou castou pootocit o 90 st. aby si to vybral. Ak mas novu membranu alebo sadu tak ti to spravim ak budes chciet.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

AC pumpa

Post by matus » Sat Jun 24, 2006 7:25 am

No dakujem vsetkym za pomoc.
V skutku trebalo byt len silny. Membrana sa "prilepila" o vrchnu cast pumpy a preto som ju nevidel. Takze stacilo len mocno potiahnut a ono to povolilo.
Membrana bola trochu popukana, ale nikde nebola nejak moc poskodena. Natrel som ten cerveny silikon (nespomeniem si ako sa tro vola) medzi membranu a vrch pumpy (samozrejme po okraji) a tak zlozil.
Funguje to, tlaci uz som auto aj nastartoval.
Pojdem dneska do PeRoMy, tak sa spytam aj na novu membranu...

Este raz dakujem Vam vsetkym... :lol:
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Post Reply