slabe dobijanie r5
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
slabe dobijanie r5
Ahojte.. na mojom krasnom zihadle r5 gtl mam problem s Asi alternatorom.. na volnobehu vyrazne klesnu otacky ventilatora kurenia /ked ho mam zapnuty/ a stiahne svetla.. pocas jazdy je vsetko ok no ked idem napr. z kopca na volnobehu aelbo stojim na krizovatke , svetla svietia ako dva lampase.. poradte co stym ?? novy aktik ?? BTW vraj je po repase.. menil som nanom regulator bo kolisalo napatie , mesiac siel ok a teraz toto..
Renault 5 1,6D ex - brikety patria do kachiel ,Renault 5 1,4 i - v uzivani drahej polovičky ,osobne vozidlo
Renault 5 1,7 GTE
RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390
Renault 5 1,7 GTE
RCC SR na Facebooku http://www.facebook.com/group.php?v=photos&gid=251338922390#/group.php?v=info&gid=251338922390
Re: slabe dobijanie r5
No jedine pomerat. Najprv s multimetrom ze teda ako naozaj dobija. Na volnobeh a v otackach, najprv bez zataze potom zo zatazov. Dobry altik by mal byt schopny prevadzkovat vsetky zakladne spotrebice aj na volnobehu. Napatie 14,4V pod zatazov moze mierne klesnut, tak na 13-13,5V v otackach len nepatrne.
Plati klasicke, skontrolovat kostry a falosne odbery. Inak ti nezostava nic ine, len altik vybrat a odniest niekam kde repasuju, nech ho premeraju. Vraj je repasovany, nieje zaruka ze je naozaj repasovany.
Plati klasicke, skontrolovat kostry a falosne odbery. Inak ti nezostava nic ine, len altik vybrat a odniest niekam kde repasuju, nech ho premeraju. Vraj je repasovany, nieje zaruka ze je naozaj repasovany.
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
Re: slabe dobijanie r5
Suhlasim s matusom treba pozret kostry kable na altiku ako aj konektory ci nie su skorodovane.
Myslim si ze treba aj skontolovat ci su v poriadku uhliky, tie sa daju vybrat aj bez rozobratia alternatora, mali by byt min 1 cm dlhe resp. by mali z drziaka trcat aspon 5mm. Ak budu dobre tak dalsia moznost je ze odisiel regulator, ten treba vymenit, je to zaliaty kus. Postup merania je jednoduchy: kabel co ide z regulatora na budiace vinutie odpojime a namiesto toho tam napojime + 12V napr. z baterky kablikom apon 1,5mm, alternator teraz pojde naplno bez regulacie a uz pri jemne zvysenych otackach cca 2000 by mal davat okolo 15V (zmera sa to multimetrom priamo na altiku alebo baterke). Na volnobehu tak 13-14V. Vysledok ak to nebudu uhliky a alternator pri plnom zatazeni neda tych 15V tak ho treba vymenit pretoze oprava ako aj novy je drahsi ako kupit z vrakaca resp. od niekoho.
Myslim si ze treba aj skontolovat ci su v poriadku uhliky, tie sa daju vybrat aj bez rozobratia alternatora, mali by byt min 1 cm dlhe resp. by mali z drziaka trcat aspon 5mm. Ak budu dobre tak dalsia moznost je ze odisiel regulator, ten treba vymenit, je to zaliaty kus. Postup merania je jednoduchy: kabel co ide z regulatora na budiace vinutie odpojime a namiesto toho tam napojime + 12V napr. z baterky kablikom apon 1,5mm, alternator teraz pojde naplno bez regulacie a uz pri jemne zvysenych otackach cca 2000 by mal davat okolo 15V (zmera sa to multimetrom priamo na altiku alebo baterke). Na volnobehu tak 13-14V. Vysledok ak to nebudu uhliky a alternator pri plnom zatazeni neda tych 15V tak ho treba vymenit pretoze oprava ako aj novy je drahsi ako kupit z vrakaca resp. od niekoho.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.
Re: slabe dobijanie r5
Okrem kostier či zaoxidovaných káblov/spojov je treba premerať aj odber z batérie, je možné že niekde sa zlepily káble a altík pracuje pod skratom
Inak nepoznám nič jednoduchšie ako je repas alternátora. U našich R5 boli ešte poctivé altíky kde stator aj rotor v 95 percent prípadoch prežije, stačí vymeniť uhlíky, nalisovať nové zberače na rotor, vymeniť ložiská a do istoty aj stabilizátor. Takto zrepasovaný alternátor doslova za pár Eúr je určite lepšia voľba ako ktorýkoľvek použitý "akožezrepasovaný" alternátor. Len pre vlastnú potrebu som zrepasoval tri alternátory, každý z nich beží a ja mám dostatočnú zásobu.
Začal som to robiť aj pre kámošov, kúpil som si sadu na odlisovanie ložísk a zberačov, zatiaľ som nenarazil na väčší problém a každý repas skončil úspechom.
Inak nepoznám nič jednoduchšie ako je repas alternátora. U našich R5 boli ešte poctivé altíky kde stator aj rotor v 95 percent prípadoch prežije, stačí vymeniť uhlíky, nalisovať nové zberače na rotor, vymeniť ložiská a do istoty aj stabilizátor. Takto zrepasovaný alternátor doslova za pár Eúr je určite lepšia voľba ako ktorýkoľvek použitý "akožezrepasovaný" alternátor. Len pre vlastnú potrebu som zrepasoval tri alternátory, každý z nich beží a ja mám dostatočnú zásobu.
Začal som to robiť aj pre kámošov, kúpil som si sadu na odlisovanie ložísk a zberačov, zatiaľ som nenarazil na väčší problém a každý repas skončil úspechom.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]