k7m olej spod hlavy

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
masipo
Posts: 20
Joined: Mon May 08, 2006 3:07 pm
Location: Stará Ľubovňa

k7m olej spod hlavy

Post by masipo » Fri Mar 25, 2011 3:51 pm

Ahoj, ma niekto skusenost, radu .. ? Na motore: 1,6e, k7m b 7/03, 66kW, 196tis. km, megane1 mi zacal vytekat olej, blok je zateceny pod vyf. zvodmi. Vsimol som si to po ceste pocas ktorej som obiehal auto, ktore zacalo zrychlovat pri obiehani a dlhsie som siel na max otackach. Predtym bol motor vzdy suchy, bez stop oleja. Moze byt poskodene tesnenie tak, ze presakuje olej ale inak ide motor bez zavad? Ako by mala vyzerat vymena, myslim ci sa ma zarovnavat hlava, alebo nie, lebo v manuali je pisane, ze sa nesmie, tak ako to je v praxi? A dalej, ci je nutne menit aj skrutky hlavy? Dakujem

User avatar
Mondrejka
člen RCC
Posts: 590
Joined: Fri Aug 11, 2006 10:28 am
Location: Rovinka
Contact:

Re: k7m olej spod hlavy

Post by Mondrejka » Fri Mar 25, 2011 10:41 pm

Vacsinou zacne slzit na tychto motoroch olej spod ventil-vicka (lepsie je viac krat sa presvedcit ci len nesteka z ventil vicka - pricina je zostarnuta guma), tam sa len vymeni gumove tesnenie a je to , ak vyteka medzi hlavou a blokom tak je na mieste otazka ze v akom mnozstve, ak je to napr. ze sa vytvori slíž oleja po 200-300 km tak sa neoplati sa s tym zaoberat a radsej to utret. Ak to vsak tecie vyraznejsie tak sa treba pripravit na vacsiu investiciu, pri demontazi hlavy co ma skoro 200 tis. ju bude treba asi zrovnat (cca 60 EUR) aj ked sa pise ze nie ale bude v nej otlacene stare tesnenie a nove by netesnilo dobre, novy olej (cca 50), najlepsie nova chladiaca zmes (cca 15) ak sa ta stara neda pouzit. Dalej su to tesnenie pod hlavu, sanie a vyfuk to by malo byt lacne, nove sroby na vyfuk, lebo sa pravdepodobne polovica odtrhne pri demontazi.No a ak su starsie rozvody tak je vhodna vymena. Pri tejto prilezitosti sa daju hned zabrusit ventily , netreba frezovat staci so zabrusovaciou pastou.Tie skrutky co spajaju hlavu s blokom netreba menit ale treba ich dotiahnut v spravnom poradi na predpisany moment. Tak radim Ti zistik konkretne miesto presakovania oleja a az potom sa venovat demontovaniu. Dobre ocisti mastnotu bud technickym benzinom alebo brake cleanerom nech je motor suchy a nasledne lahsie zistis kde sa objavi prva kvapka.
Clen RCC klubu R5 GTE 1,7i (1988) do 6/2007 momentalne s vozidlom od skupiny Renault.

masipo
Posts: 20
Joined: Mon May 08, 2006 3:07 pm
Location: Stará Ľubovňa

Re: k7m olej spod hlavy

Post by masipo » Sat Mar 26, 2011 8:58 pm

Dakujem za podrobnu reakciu. Ocistil som, ako tak, blok arvou, presiel cca 30km a objavil som presakovanie hlavne pod vyf. zvodmi v strede ale aj trochu pri kraji, na strane rozvodov. Tak budem to este sledovat.. Aspon viem, ze to zrovnanie je istejsie, lebo povodne som uvazoval, ze si pripadne len sam vymenim tesnenie. Na to rovnanie je asi potrebne demontovat vsetko z hlavy von, to by som nechal uz na niekoho, kto sa vyzna, ako aj pripadne renovovanie ventilov aj ked olej to nespotrebovavalo. Inak spod veka olej trochu presakoval vzdy ale naozaj len mizive mnozstvo, tam je iba kovove tesnenie/podlozka.
Attachments
mot_pnt_sm.jpg

Post Reply