R8 - prevodovka a silnejsi motor
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
R8 - prevodovka a silnejsi motor
Ahoj, mate nekdo zkusenost s prestavbou 4kvaltu na 5ti kvalt a pripadne implantaci nejakeho silnejsiho motoru??? Predem diky...
Re: R8 - prevodovka a silnejsi motor
hmmm, skusenost...
Nuz jedinu skusenost zo silnejsim motorom mam s vymenou za 1.3 z R12(Dacia). Motor ma 55koni, co je o 10 viac. Bolo to celkom citelne. Motor je ale o nieco tazsi a starsie silenbloky ho neudrzia, cize sa prenasaju vybracie na kasnu...
Namontovat by sa malo dat prakticky vsetko co sedi na prevodovku (t.j. rozmiestnenie uchytov, srobov a pripadne pocet drazok na "mrkve")
Seriova prevodovka bola pouziata v R1130,R1132 a takisto aj R1134 (pravdepodobne aj R1135). Motor v R1134 mal 100Nm, takze by mala vydrzat motor s podobnym parametrom. Osobne by som ju ale predtym rozobral, skontroloval zuby a povymienal loziska.
Co sa 5kvaltu tyka: Seriovy je prakticky na nic. Ma kratsiu 4ku a 5ku rovnako dlhu ako 4ku na stvorkvalte... Vyssia maximalka u Gordini je dosiahnuta tym, ze motor v Gordine toci vyssie...
S implementaciou akejkolvek inej prevodovky sa stretavame s problemom poloosi. R8 ma mokre a kazdy novsi 5kvalt ma suche. Teda trebalo by kompletne vymysliet zavesenie zadnej napravy..
Este zostava otazka, ci by nejaky sikovny manik nevedel dorobit do 8cky 5ty kvalt. Pocul som o nejakych odliatkoch, ktore sluzilil na tento ucel. Jednoducho sa vymenil koniec prevodovky (ten do ktoreho ide paka radenia) za nejaky iny a don sa nahadzali kolieska 5ky... Ze vraj, ale silno pochybujem ze to bolo take jednoduche...
Nuz jedinu skusenost zo silnejsim motorom mam s vymenou za 1.3 z R12(Dacia). Motor ma 55koni, co je o 10 viac. Bolo to celkom citelne. Motor je ale o nieco tazsi a starsie silenbloky ho neudrzia, cize sa prenasaju vybracie na kasnu...
Namontovat by sa malo dat prakticky vsetko co sedi na prevodovku (t.j. rozmiestnenie uchytov, srobov a pripadne pocet drazok na "mrkve")
Seriova prevodovka bola pouziata v R1130,R1132 a takisto aj R1134 (pravdepodobne aj R1135). Motor v R1134 mal 100Nm, takze by mala vydrzat motor s podobnym parametrom. Osobne by som ju ale predtym rozobral, skontroloval zuby a povymienal loziska.
Co sa 5kvaltu tyka: Seriovy je prakticky na nic. Ma kratsiu 4ku a 5ku rovnako dlhu ako 4ku na stvorkvalte... Vyssia maximalka u Gordini je dosiahnuta tym, ze motor v Gordine toci vyssie...
S implementaciou akejkolvek inej prevodovky sa stretavame s problemom poloosi. R8 ma mokre a kazdy novsi 5kvalt ma suche. Teda trebalo by kompletne vymysliet zavesenie zadnej napravy..
Este zostava otazka, ci by nejaky sikovny manik nevedel dorobit do 8cky 5ty kvalt. Pocul som o nejakych odliatkoch, ktore sluzilil na tento ucel. Jednoducho sa vymenil koniec prevodovky (ten do ktoreho ide paka radenia) za nejaky iny a don sa nahadzali kolieska 5ky... Ze vraj, ale silno pochybujem ze to bolo take jednoduche...
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!