Page 1 of 1

R5 1,7 GTX - zohriaty motor 10 min po vypnuti nechce chytit

Posted: Tue May 22, 2012 1:58 pm
by andrider
Ked vypnem zohriaty motor, do 10 min sa nic nedeje, chyti na prvy start, vsetko ok...ale po tych cca 10 minutach zacnu priznaky:

1.citit benzin v kabine (kym som mal priehladny palivovy filter, videl som ako to tam bublinkuje - z hadicky od karburatora vchadzali do filtra bublinky)

2.pri starte su najskor suche sviecky, teda motor nema palivo kym ho chvilu nepotocim...dvakrat zastartujem na prazdno a na treti mi uz horko tazko s plynom chyti a uz je znova vsio ok

PS: kym sa mi motor nezohraje zhruba nad 1. palicku tak tento problem nerobi...bude to nejako suvisiet s teplotou v karburatore.

Mate niekto tusenie v com by mohol byt problem? Vopred dakujem uz len za precitanie.

PS2: asi zhanam karburator do mojej R5 1,7 GTX...ale este neviem aky.

Posted: Tue May 22, 2012 3:34 pm
by MiKo
andrider wrote:Urcite je tam karburator...
Odfot to s demontovanym vzduchovym filtrom a budeme naisto vediet ci mas karburator..

Takto vyzera jednobodovy vstrek - a karburatorovy motor vyzera navonok rovnako..

http://sk.fotoalbum.eu/MiKoGTE/a411836/00000002

Neviem ci ma aj karburatorova verzia nejaku elektroniku ale ak mas jednobod tak by to mohlo robit vadne cidlo teploty motora (chladiacej kvapaliny), malo by byt na hlave spredu kusok od rozdelovaca..

Re: R5 1,7 GTX - zohriaty motor 10 min po vypnuti nechce chy

Posted: Wed May 23, 2012 9:12 am
by andrider
Diky za odpoved Miko, ver mi, je tam ten karburator, uz som mal filter niekolkokrat dole, a minuly rok bolo menene tesnenie pod nim...dvoj komorovy, weber, ale neviem aky typ presne. inak moj motor vyzera presne ako ten co si mi poslal. pozriem ci je tam nejake cidlo...


PS: zhanam taky ten biely plast pod rozdelovacom, mam ho cely dolamany, ak by si nahodou vedel poradit...

Re: R5 1,7 GTX - zohriaty motor 10 min po vypnuti nechce chy

Posted: Mon Aug 06, 2012 11:33 am
by Anarki
Nič nové pod slnkom mám ten istý problém, nahriate auto postojí, teplo z výfukových plynov stúpa nahor a prehrieva sacie potrubie s karburátorom, čo má za následok premenu benzínu z kvapaliny na plyn a následný horší štart. Mne po poriadnej nakladačke nabehne niekedy až po 20 sekundovom točení.
Riešenie je omotať výfukové zvody Termotec páskou aby nepúšŤali také veľké množstvo tepla do motorového priestoru. ty to máš ešte horšie lebo asi nemáš elektrické čerpadlo ale ac pumpu.
Karburátor by som si na tvojom mieste nechal ten čo máš len by som ho dal skontrolovať či nemá vydraté klapky alebo inú prípadnu vadu či netesnosť. Až v prípade zistenia vážnej závady by som ho menil za iný.