Navod na vymenu vodnej pumpy R5 diesel f8m

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Post Reply
User avatar
r5d
Posts: 22
Joined: Mon Mar 19, 2012 11:12 pm
Location: Bratislava
Contact:

Navod na vymenu vodnej pumpy R5 diesel f8m

Post by r5d » Sun Mar 01, 2015 7:11 pm

Zdvihnut auto na pravej strane, dat dole koleso, povolit sponovak alternatora.
Vytjahnut drazkovy remen.
Vodna pumpa je hned napravo od remenice kluky (nie je v rozvodoch), aby sme sa dostali na jej vsetky sroby je nutne najprv dat dole remenicu vodnej pumpy je na 3 sroboch 13tka kluc.
Aspon mne nesla kvoli karoserii vytjahnut s auta ale uz sa snou dalo hybat aby som sa dostal na sroby, aby sme sa dostali aj k hornym srobom je aspon potreba uvolnit palivovy filter z drziaka je hned za pravym svetlometom a niekde ho odklonit bokom aby sme mali pristup na horne sroby vodnej pumpy co su nad klukou na ktore by sme sa zospodu nedostaly.
Vodnu pumpu lemuje 9srobou na 11kluc, vsetky vysrobovat a pripravime si nadobu na odchit chladiacej kvapaliny(mozete ju aj predtim vypustit ale vzdy tam nejaka zostane).
Vodna pumpa potom uz ide vytjahnut spodkom, keby to neslo tak odmontovat napinak alternatora mne to po par pokusoch islo bez toho ale je potreba aby bola remenica VP spravne nasadena.
Dalej vytjahnut papierove tesnenie vodnej pumpy ak ste ho uz nevytiahli s VP, mne ostalo pripecene na bloku motara a neslo to inak dole ako srobovakom a dlatkom a kladivom nasledne vybrus jemnim smirglom a ocistenie od tych papierovych hoblin.
Ak uz vsetka voda odtiekla a dosadacie plochy su ciste mozme nasadit novu VP aj s papierovym tesnenim, moj problem bol v tom ze ako ju tam nasadit lebo najprv som ju skusal len tak na necisto(bez tesnenia) prilozit ale zistil som ze potom by som tam uz remenicu nedostal(mozno na inich autach to ide ale u mna to neslo a to nemam ziadnu buracku...)
Takze ocistit remenicu VP a dvoma srobmy ju chitit len rukov aby drzala na VP a s papierovym tesnenim nasadit celu VP na miesto(ja som pre istotu prevliekol aj jeden, dva srobi cez VP a tesnenie aby sa papier nevyvliekol a clovek hore ju hned prichitil o blok aby tesnenie sedelo), je lepsie ked vam ju niekto z hora pridrzy na mieste aby ste si mohli vyrovnat otvory s papierovym tesnenim, v mojom pripade uz som mal VP chytenu na par sroboch co boli dostupne a aby som sa dostal na vsetky znova remenica dole preto sa prihitila len rukov...
Dosrobovat a dotiahnut zvysne sroby, nasadit remen na klukovku a alternator a remenicu na VP (v remenici na VP su otvory do ktorych sa da vrazit kolik aby sa vam nepresmikovala jak pri utahovany srobov tak pri povolovany srobov).
Uz staci len nasponovat remen sponovakom od alternatoru a zaliat motor chladiacou kvapalinov a odvzdusnit(doporucam vymenit drazkovy remen za remen ktory ma zo zadnej strany vrubky aby spravne pohanal VP)


Otestovanie vodnej pumpy ak pridrzite osku a VP sa pretaca tak je zla, ak sa toci sumerne s oskou je dobra.

Ospravedlnte moju gramatiku, dufam ze tento navod niekomu pomoze tyka sa to aj clia 1 a niektorich volv.
Renault SUPER5 1.6D 1990

www.AEE.sk

Post Reply