poradte

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

Guest

poradte

Post by Guest » Tue Jul 12, 2005 6:26 pm

Zhanam Hlavny brzdovy valec na R8 r.v. 1966. Neviete poradit ? Pripadne ci sa neda dopasovat s ineho auta. Pocul som ze vela veci pasuje s Dacie a s Fiata 0905 5580923

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Thu Jul 14, 2005 11:42 am

ak pasuje y R4 tak mam

Ondra

Post by Ondra » Tue Oct 18, 2005 2:06 pm

Po menších úpravách tam pasuje brzdový válec ze staršího typu traktoru Zetor. Je to ten, který má boční vtok a "vyfukuje" předem. Jezdím s tím už 6 let a nemám nejmenší problémy. :wink:

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Post by matus » Wed Oct 26, 2005 2:16 pm

Ondra wrote:Po menších úpravách tam pasuje brzdový válec ze staršího typu traktoru Zetor. Je to ten, který má boční vtok a "vyfukuje" předem. Jezdím s tím už 6 let a nemám nejmenší problémy. :wink:
aha a co obnasaju take upravy :?: Lebo zohnat HBV na R8 je fakt o hubu, alebo o 8 tisic... :D
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Ondra

Post by Ondra » Thu Oct 27, 2005 12:40 pm

Jestli si to ještě dobře pamatuji, tak jsem si musel nechat osoustružit vnější osazení válce u úchytu tak, aby se vešel do hliníkového držáku válce. Nechal jsem si vysoustružit dutý šroub s dírami (podle originální tlakového spínače s dlouhým závitem) a tím jsem přitáhl přes měděné podložky k tělu válce rozbočovač na tři brzdové trubky a v šestihranu byl závit na našroubování nového tlakového spínače, který měl bohužel krátký závit o menším průměru než je závit v brzdovém válci. Pak jsem musel prohloubit díru v pístku na trn od pedálu tak, aby se píst se vracel až do krajní polohy. A poslední úpravou bylo vysoustružení přechodníku od hadičky vyrovnávací nádržky k brzdovému válci. Funguje to, nekape :lol: a tlakový spínač se v případě potřeby nechá bez větších problémů vyměnit. :idea:

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Post by matus » Thu Oct 27, 2005 12:47 pm

Ondra wrote:Jestli si to ještě dobře pamatuji, tak jsem si musel nechat osoustružit vnější osazení válce u úchytu tak, aby se vešel do hliníkového držáku válce. Nechal jsem si vysoustružit dutý šroub s dírami (podle originální tlakového spínače s dlouhým závitem) a tím jsem přitáhl přes měděné podložky k tělu válce rozbočovač na tři brzdové trubky a v šestihranu byl závit na našroubování nového tlakového spínače, který měl bohužel krátký závit o menším průměru než je závit v brzdovém válci. Pak jsem musel prohloubit díru v pístku na trn od pedálu tak, aby se píst se vracel až do krajní polohy. A poslední úpravou bylo vysoustružení přechodníku od hadičky vyrovnávací nádržky k brzdovému válci. Funguje to, nekape :lol: a tlakový spínač se v případě potřeby nechá bez větších problémů vyměnit. :idea:
:shock: clovece, tomu ty hovoris mensie upravy :?: :D
Ale dik za navod, ked klakne posledny HBV, tak to budem musiet asi riesit tiez takto...
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

Ondra

Post by Ondra » Thu Oct 27, 2005 12:57 pm

No, možná jsou trochu větší, ale sežeň za "lidovou" cenu nový anebo takový, který se nemusí upravovat vůbec. :lol:

Guest

hlavní brzdový válec

Post by Guest » Mon Nov 14, 2005 2:02 am

Zdravím
dostal jsem se na Vaše stránky,na Vaši diskuzi o HBV.
Také jsem to kdysi řešil válci z vozíku Desta apod.Škoda práce,
dnes to naštěstí již není takový problém.Stačí,když mi pošlete
Váš špatný válec ,nechám Vám ho zrenovovat,cena cca 1 500,-Kč,
nebo Vám pošlu rovnou zrenovovaný - cena 2000,-Kč +poštovné,
bohužel u renovace dodací lhůta 1-2 měsíce(to neovlivním),
zatím jsem nechal dělat HBV na : R 4CV,R-Fregatte,R-Estafette,
R-Alouette,R-Dauphine Gordini,R-8,R-8Gordini,R Alpine A 310 V 6,
vše v pohodě,bez problémů.Mimo to se dají udělat i brzdové válečky,
cca 600-800 Kč,- a brzdové čelistníky- cca 900-1 400,-Kč(dle typu)
takže pokuď máte zájem pište na: pivonkab@volny.cz

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Re: hlavní brzdový válec

Post by matus » Mon Nov 14, 2005 10:00 am

Anonymous wrote:Zdravím
dostal jsem se na Vaše stránky,na Vaši diskuzi o HBV.
Také jsem to kdysi řešil válci z vozíku Desta apod.Škoda práce,
dnes to naštěstí již není takový problém.Stačí,když mi pošlete
Váš špatný válec ,nechám Vám ho zrenovovat,cena cca 1 500,-Kč,
nebo Vám pošlu rovnou zrenovovaný - cena 2000,-Kč +poštovné,
bohužel u renovace dodací lhůta 1-2 měsíce(to neovlivním),
zatím jsem nechal dělat HBV na : R 4CV,R-Fregatte,R-Estafette,
R-Alouette,R-Dauphine Gordini,R-8,R-8Gordini,R Alpine A 310 V 6,
vše v pohodě,bez problémů.Mimo to se dají udělat i brzdové válečky,
cca 600-800 Kč,- a brzdové čelistníky- cca 900-1 400,-Kč(dle typu)
takže pokuď máte zájem pište na: pivonkab@volny.cz
supeeeeer.. :D :D :D
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Wed Nov 23, 2005 10:48 am

v predajni dacia v BA maju rozne HBV , mozno by sa opatilo zobrat stary a porovnat..
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

petrmaj
Posts: 26
Joined: Sun May 27, 2007 10:43 am

Re: poradte

Post by petrmaj » Wed Aug 15, 2012 9:09 am

Ahoj,

resim presne tentyz problem, na R8 mam praskly pistek v hlavnim brzdovem valci. Pasoval by nejaky z brzdovych valcu na R5, viz http://www.automatejcek.cz/nahradni-dil ... ovy-valec/??

Diky, P.

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Re: poradte

Post by matus » Wed Aug 15, 2012 12:09 pm

Pisal som ti mail...

Ale v skratke:
- kupit novy za nejakych 100Eur a mas zase na 40 rokov pokoj. Nieje to malo, ale mas to dlhodobe riesenie.
- by som mohol vyhrabat nejaky zo zasob, len otazka zostava v akom stave bude ten. Predpokladam ze gumycky by trebalo don. Myslim ze BARDI AUTO ma.

Nahradit sa vraj dal nejakym zo zetora ci co. Ale nic konkretne neviem. V zasade sa da nahradit akymkolvek ktory by sa tam dal namontovat. Akurat treba dbat na to ze valceky v bubnovych brzdach a otucovych maju iny zdvih a tomu je prisposobeny aj valec.

Takze z toho patkoveho by si musel pouzit len okruh na predne brzdy. Samozrejme nenapchas na svoje miesto rezervu ked tam das cokolvek trochu dlhsie...
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
MiKo
člen RCC
Posts: 1105
Joined: Thu Jun 12, 2008 6:46 pm
Location: Ladce - Slovensko

Re: poradte

Post by MiKo » Wed Aug 15, 2012 12:35 pm

matus wrote:Akurat treba dbat na to ze valceky v bubnovych brzdach a otucovych maju iny zdvih a tomu je prisposobeny aj valec.
Na Super5 je hlavny brzdovy valec rovnaky na modely s kotucmi aj s bubnami, ale dobra informacia, keby nahodou po mojich planovanych upravach vznikol tzv. hydraulicky skrat tak viem co to moze robit..
Renault 5 GTX 1.7i, 1990, Project GTX-E
Renault 19 Cabrio 1.8i, 1995
Renault 5 TL 1.4 - Žebro na ND
Renault Clio 1.2 16V, 2002 - UNICYKEL
EX - R5 TL 1.1, 1989 - predané
EX - R5 GTE, R5 GTT - DDO
Ford Mondeo Turnier Ghia Durashift 2,0TDCi:( - DAILY CAR

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

Re: poradte

Post by matus » Wed Aug 15, 2012 1:27 pm

Toto ma zaujima, vies nejako jednoducho vysvetlit co je hydraulicky skrat? Googlil som, ale nenasielo som nic comu by som vazne rozumel.
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
R4CV
člen RCC
Posts: 418
Joined: Sun Dec 09, 2007 9:08 pm
Location: Topoľčany
Contact:

Re: poradte

Post by R4CV » Wed Aug 15, 2012 3:35 pm

Mám doma nový hlavný brzdový valec, priemer má 22mm. Viem poslať poštou na dobierku.
Nerušiť!!! K L O N U J E M

Post Reply