Page 2 of 3

Posted: Wed Aug 15, 2012 9:07 pm
by MiKo
Moja 5ka nema regulátor brzdného tlaku, iba zapojenie trubiek do kriza. Povodne som chcel zadnu kotucovu napravu z GTE, kde ma byt ten regulator, upustil som od toho lebo som sa bal prebrzdeneho zadku (to je ten skrat - niekde v systeme mas vacsi a niekde mensi tlak a sposobuje to problemy) a dufam ze pouzitie vacsich bubnov na to nebude mat podobny vplyv.. Regulator pouzit nechcem z hladiska spolahlivosti a ceny noveho nahradneho dielu..

Re: poradte

Posted: Wed Aug 22, 2012 12:20 pm
by Anarki
Miko: Na tvojom mieste by som nepoužil ani obmedzovač brzdného tlaku (R5 Social) ani záťažový regulátor (R5 GT). Šiel by som do regulátora brzdného tlaku Tilton, nie je to najlacnejšie riešenie ale je najspoľahlivejšie a pri troche fantázie a malej prestavby (ovládanie z kabíny) si to môžeš regulovať aj pri zmene ročného obdobia leto zima či pri zmene počasia sucho mokro.

Posted: Wed Aug 22, 2012 1:21 pm
by MiKo
Ja ho ani nepouzijem, ani jeden, ani druhy, ani treti..

Zasahy typu Tilton robit urcite nebudem, auto je na cislach a aj tak zostane a v zime nejazdi..

Re: poradte

Posted: Wed Aug 29, 2012 9:00 pm
by jozo-ke
auto kľudne môže mať Tilton a byť na špz...

Posted: Thu Aug 30, 2012 7:52 am
by MiKo
Je to zasah do konstrukcie vozidla..

Ten obmedzovac sa zapaja medzi zadnu napravu a brzdovy valec a to tak ze jednu trubku uplne odpojis a zablendujes priamo na valci. Druha potom ide do interieru k obmedzovacu, dalej k T-cku ktore spravis niekde pri zadnej naprave a pripojis oba brzdice na tuto rozdvojenu trubku. (citacia z R5 fora)

Re: poradte

Posted: Fri Aug 31, 2012 2:39 pm
by jozo-ke
no a???myslíš, že policajt ti odsleduje kadiaľ vedú trubky???poznám niekoľko aut čo takto jazdia bez problémov a ani stk a ek nieje problem...

Posted: Fri Aug 31, 2012 9:20 pm
by MiKo
Tie brzdy mi funguju bez roznych pridavnych sraciek tak naco by som to tam daval, uvidim co to bude robit ked dam dopredu z GTE a dozadu vacsie bubny, stage 2 vacsi brzdovy valec a posilovac..

Re: poradte

Posted: Tue Sep 11, 2012 11:09 pm
by Anarki
Čo Ti bráni dať Tiltony dva a ponechať sériové dvojokruhové brzdy. ?
Obávam sa, že bez jedného, druhého aj tretieho Ti to auto bude brzdiť dobludu, v zákrute prebrzdíš zadok a poletíš.
Jedine že budeš v stále kufri voziť aspoň 100kg záťaž.

Moja skúsenosť, na STK ma zjazdil že zadok slabo brzdí, tak som naplno otvoril záťažový regulátor a auto sa pri brzdení v zákrute stalo neovládateľné.
Vzadu mám sériové kotúčové brzdy.

Posted: Wed Sep 12, 2012 8:10 am
by MiKo
Od vyroby je to bez akehokolvek regulacneho clena a je to vyvazene, ked posilnim predok aj zadok tak by sa nemalo nic zmenit..

Re: poradte

Posted: Wed Sep 12, 2012 11:55 am
by Anarki
Tak to je pre mňa novinka, pokiaľ viem tak žebro R5-ky majú obmedzovač brzdného tlaku (neregulovateľný) dvojokruhový na bubnové brzdy vzadu.
A R5-ky GT-čka majú zase záťažový regulátor(samonastaviteľný podľa záťaže na zadok) takisto dvojokruhový na kotúčové brzdy vzadu.

Posted: Wed Sep 12, 2012 12:10 pm
by MiKo
V prirucke k Rsuper5 su tri varianty zapojenia brzd..

http://sk.fotoalbum.eu/MiKoGTX/a723663

Re: poradte

Posted: Wed Sep 12, 2012 1:00 pm
by Anarki
Prvý a druhý majú navzájom prehodený pokec.
Ten tretí (ktorý máš asi aj Ty na aute) som pochopil tak, že od výroby máš v bubnoch valčeky s obmedzením aby Ti neprebrzdil zadok. :idea:
Keby si vymenil brzdiče vpredu za silnejšie tak je to v poriadku. No ak plánuješ výmenu bubnov aj s obložením za lepšie bolo by dobré počítať s pôvosnými valčekmi (samozrejme nové tesnenia a pod). :idea:

Posted: Wed Sep 12, 2012 2:06 pm
by MiKo
1. V tych valcekoch nie je nic ine ako na akychkolvek inych, mal som ich kedysi aj rozobrate..

2. Na prednu napravu pojdu brzdy z GTE + chladene kotuce..

3. Bubny dozadu pojdu aj s komplet napravou z Rapida, nikde na nej nie je drziak na regulator takze tam nebol..

4. Povodne valceky je nerealne pouzit kedze na vacsi priemer bubnov treba aj vacsiu roztec piestikov..

5. Nove tesnenia do valcekov vyjdu skoro rovnako ako cele valceky..

6. Posledna uprava bude hlavny brzdovy valec s vascim priemerom..

Je samozrejme jasne ze ked to nebude brzdit ako ma, bude potrebne s tym nieco robit, ale myslim si ze to bude v poriadku..

Re: poradte

Posted: Wed Sep 12, 2012 2:21 pm
by Majmajko
Ako nejaky obmedzovac urcite...
aj teraz som na Floridu a da sa aj nastavit, nie sice ako Tilton ale ma to svoj ucel

On ked uz takto menis brzdy tak debata ci je Tilton zasah do brzdoveho systemu podla STK bezpredmetna.. tvoj zasah do konstrukcie vozidla tou prestavbou je este vacsi

Posted: Thu Sep 13, 2012 6:11 am
by MiKo
Majko nemas celkom pravdu, pouzijem predne brzdy z Renaultu 5 a zadnu napravu z Rapida, ktory konstrukcne vychadza z R5, nic nebudem rezat ani prisposobovat.

Ked napr. na Feliciu nahodi niekto zadne brzdy z golfa a predne mix z nejakeho forda/hyundaia a funguje to tak ja by som tento moj plan nevidel ako rizikovy..

A znova opakujem, ze ked to nebude brzdit tak ako ma tak s tym budem nieco robit..nemam problem si zajst na STK, kde mi znamy zmera ako to brzdi v cislach a podla toho sa uvidi co dalej..

Co za regulator si to pouzil na Floridu?