olej do motora?

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Wed Jun 11, 2008 7:32 am

Alex wrote:a co si tym chcel povedat? :D

inak tu je to podobne rozpisane, len znazornene trochu prehladnejsie http://www.istrexoil.sk/klasifikacia/mo ... lovak.html
Možno prehľadnejšie,ale bolo to prvé čo google našiel :P :lol:
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
jozo-ke
Posts: 1964
Joined: Sun Oct 28, 2007 1:41 pm
Location: Košice
Contact:

Post by jozo-ke » Wed Jun 11, 2008 7:34 am

je fakt že výrobcovia majú svoje čo a aký dávať do auta...ja dávam do Clia 5W-40 no a do R5 mineral 15W-40 ...
ex - Renault Clio 16V 92"
ex - Renault 5 GTE 91"

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Wed Jun 11, 2008 8:29 am

Vysledok?

Cleon motorcek co ma hodne nabehane a papal len mineral tak moze papat aj tu asi najviac odporucany mineral Vlavoline Max Life 15W40
Taky, co je pekne po GO moze ist na fajnovesi olejcek polosyntetiku ... 10W40....

Otazka...

1. Motor co ma od zaciatku vyroby cca 60-80t km a papal mineral bude spokojny ak mu dame trebars polosyntetiku??? alebo pridane aditiva na cistenie ten karbon rozpustia a bude horsie, ci sa motor vycisti a bude mu lepsie?
2. ten Elf a Valvolin je teda aj 10W40 mineral ci je to len internetovy blud... (kupil si niekto skatulu a tam mal vyslovene pisane 10W40 mineral...)
3. ma vobec zmysel chciet dat do nasich aut triedy "Classic" (1960-1980) davat aj lepsi olej?
4. kto potrebuje rozdiel 10W40 od 15W40 ???

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Wed Jun 11, 2008 10:34 am

To Anarki: Kazde cerpadlo je kontrukcne prisposobene a primarne urcene na urcitu hustotu cerpaneho materialu.Zvelicene povedane: Skus betonarskym cerpadlom tahat vodu a ked chces tak aj opacne....ako ty vravis blbost .
A netreba zabudat ani na vyrobne tolerancie z roku x a 2000 ako aj na opotrebenie suciastok.A na pretlakovy ventil v olejovom okruhu by som sa nespoliehal lebo je pretlakovy mechanickypruzikovogulickovy a jeho presnost je tak plus minus autobus...
Fuego1.6T behalo na Valvoline 10w40 turbo a na nom je napisane mineralny pre auta nad 100 000km. rozdiel v tlaku oproti 15w-40 ,hlavne po zahriati ,bol viditelny na palubnom meradle tlaku (hlavne pri prevadzkovej teplote) aj ked to nieje presne meranie ale na posudenie co asi sa deje s olejom to staci.(ako aj meradlo tlaku turba)+- autobus....
jo a stary medved W123 2.3 tak tomu bolo jedno len nech to je olej cca 15w nieco... a primes nafty v benzine tiez prehliadol (aj moje obavy)
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Wed Jun 11, 2008 7:15 pm

To s tým čerpadlo je fakt zveličené, kamarát preplachuje pri výmene oleja motory od nečistôt čistou naftou, samozrejme na krátku trasu a tak aby ju príliš nezohrial, ak by bola pravda čo hovoríš tak by už zo 10 - 15 motorov určite zadrel :idea:

S tým meraním tlaku oleja máš pravdu, kým bol syntetický olej studený tak to ukazovalo rovnaké hodnoty ako na minerálnom oleji ale keď sa poriadne popreháňal (napr na šprintoch) tak ten tlak poklesol ale to je normálne nakoľko syntetika zohriata na prevádzkovú teplotu je omnoho jemnejšia a redšia ako minerál. Je teda potrebný menší tlak než na minerál čo je hustý ako lekvár :D takisto to lepšie maže.

Opotrebenie motora (za sezónu) kleslo o 35 percent pri použití plnej syntetiky oproti minerálu. :idea:
Ale to je asi škoda písať. Za blbosti je každý ochotný vyhádzať spústu prachov ale za seriózny tribologický test nikto :roll:

V skupin N aj v skupine A kde jazdilo R5GTT sa takisto používala plná syntetika, na vlastné oči som videl upravenú R5 ktorá mala olej Shell Helix Ultra 0W40 :!: Je pravda že netuším aké mala olejové čerpadlo či pôvodné alebo iné no aj tak to o niečom hovorí.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Wed Jun 11, 2008 7:31 pm

To Majmajko:

Načo je 10W40 keď ju môžeš naliať namiesto 15W40.

Pre každého čo s autom potrebuje odísť ihneď a nemá čas ho trochu
zohriať.
Pre každého čo jazdí krátke trasy aby mal menšie opotrebenie motora.

Pre každého čo má rád jazdu s rytmom života.

Pre každého čo rád dopraje svojmu autu niečo viac...
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Wed Jun 11, 2008 8:59 pm

no a preto davam 10W40 do svojho swifta ktory ma 14 rokov. predtym tam byval mineral, specifikacie pre motor povoluju aj polosyntetiku. sice len novsie rocniky ale aj tak tam teraz je. :-)
ale vazne by som si netrufol davat nieco ine ako mineral do osmicky. snad len po kompletnej generalke, ale k tej sa asi tazko skoro dopracujem.
uz 10w40tka je dost riedka a pri zlych tesneniach by sa asi rychlo postracala :D
do sportovych podmienok su urcite vhodnejsie syntetiky, nakoniec ale aj tak vzdy zalezi od motora.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

Boris
Posts: 26
Joined: Wed Feb 07, 2007 9:28 pm
Location: Tr. Teplice

Post by Boris » Sat Jun 14, 2008 2:54 pm

Anarki tak to si piš ,že ten R5GTT nemal seriovu olejpumpu.Autá čo majú predpísaný minerál majú naň aj jazdiť,to jest môj názor.

Ak som ťa správne pochopil ten tvoj kamo naleje do motora naftu a potom ho naštartuje,tak to je uplný horor to by som nikdy nespravil ono ten motor nemusí zadreť ale stačí poškodiť ložiska a potom to už dlho nevydrží,no hold sú všakovaký domáci kutilovia. :shock:

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sat Jun 14, 2008 4:27 pm

Máš pravdu :D ,on je ešte taký blbec že má garáž a ľudia k nemu chodia lebo tak ako vie on prepláchnuť motor (relatívne v cene výmeny oleja + 3 - 5 litrov nafty) nevie na východe nik.
Jeho otec jazdí Š120, preplachovanie motora ho naučil on a na motore bez G.O. majú najazdených 250 tisíc km. Samozrejme kasňa už svoju G.O. zažila. :D

Na tému "majú predpísaný tak musia na to jazdiť" som sa už raz vyjadril.
Dáva to taký zmysel ako "Auto bolo vyrobené za komunistov, dodnes funguje tak ja budem stále voliť komunistov." :D

Čo budete všetci robiť keď jedného dňa odstavia 91 oktánový benzín a minerálne oleje ? Začnete jazdiť na etanol a mazať budete Raciolom :P :?:

Jednoducho verím v silu sériového čerpadla. :wink: Už keď sme pri tom, v zime mi zamrzlo odvetrávanie kľuky a motor na voľnobehu do minúty vystrelil mierku oleja a vytlačil 2 - 3 dcl oleja von. :idea:

Toto isté sa stalo aj ďalšiemu človeku ktorý figuruje na českom Renault klube pod menom N4N0B1T takisto Cléon motor 1,4 atmosféra v R19 a takisto syntetický olej 5W40.
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
fast
Posts: 207
Joined: Thu May 05, 2005 10:15 am
Location: Bratislava
Contact:

Post by fast » Sat Jun 14, 2008 5:46 pm

Jasne ze tam budem liat etanol ale s fritakom :twisted: .
Kazdy ma svoj nazor a skusenosti. Kto chce nech si naleje do 50rocneho motora aj 0w-60 a do prevodovky 60w-140w 8) .nech si na to nahodi este biturbo zo safranu , brzdy z nexie :twisted: . Jaaaj a este do diferaku mazut aby to moc nehucalo a do motoroveho oleja naftu nech sa to pernamentne cisti. a este nech prileje aj 2L Slick 50 aby mohol jazdit, eventualne aj bez oleja min. 500 000km.
(ked som predaval svoju skodulu-264000km bez GO a teraz ma asi o 80000km ale to nebude len olejom ze tolko nabehala...a urcite nie na 5w-60)
NO FLAME
JOKE
R4 F6 , ex-R4 F4 ,R5 , Jeep Grand Cherokee

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sun Jun 15, 2008 12:49 pm

Pravdu povediac neviem čo lejú do škodovky, keď mala 150 nabehaných tak tam bola polosyntetika, teraz už tam ide asi len minerál, musím sa opýtať.

Samozrejme že to nie je len olejom ale aj údržbou a štýlom jazdy :idea:

Zvyšku príspevku nechápem tak naň radšej nereagujem lebo ma tu ešte ukameňujete :D
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

Boris
Posts: 26
Joined: Wed Feb 07, 2007 9:28 pm
Location: Tr. Teplice

toto

Post by Boris » Sun Jun 15, 2008 10:35 pm

Renault občas urobí aj takú srandu,že vybuchnú plyny v motore,mne sa to stalo dva krát a vtedy vyletelo aj viečko nalievania oleja.
Pri používaní kvalitných olejov,či už minerál alebo polosynta,tak motor netreba preplachovať,je to uplne zbytočné.

User avatar
Anarki
Moderator
Posts: 1163
Joined: Fri May 26, 2006 12:07 am
Location: Atomograd
Contact:

Post by Anarki » Sun Jun 15, 2008 10:51 pm

Boris wrote: Pri používaní kvalitných olejov,či už minerál alebo polosynta,tak motor netreba preplachovať,je to uplne zbytočné.
Pri používaní kvalitných olejov, takisto pri ich včasnej pravidelnej výmene a pri použití kvalitného filtru, s tým súhlasím :wink:

Ja pri výmene oleja nechám motor odkvapkať kľudne aj 3 - 4 hodiny no napriek tomu ostanú steny motora od olejového filmu. Na to je dobré preplachovanie ktoré robí kamarát. Keď si totiž skontrolujem olej po pár desiatok km už je na farbe vidieť že je jazdený.

Keď ale skontrolujem olej na niektorom aute kde ho menil on tak tam vydrží dlhšie čistý.

P.S. dúfam, že sa výbuchu plynov v motore nedožijem :roll: to musí byť iná šupa keď to vyhodí nalievacie viečko na víku ventilov :twisted:
[color=blue]Ošnečkovaný Cacabus Quintus FTB GT - Blue Storm 5 - Ultimate Sensational Orgasm - Cléon Family [/color] 1 a jediné GTT na svete s nezávislým kúrením :)
[img]http://sites.google.com/site/anarkir5/_/rsrc/1251195262054/Home/podpis.JPG[/img]

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Mon Jun 16, 2008 7:24 am

Anarki wrote:To Majmajko:

Načo je 10W40 keď ju môžeš naliať namiesto 15W40.

Pre každého čo s autom potrebuje odísť ihneď a nemá čas ho trochu
zohriať.
Pre každého čo jazdí krátke trasy aby mal menšie opotrebenie motora.

Pre každého čo má rád jazdu s rytmom života.

Pre každého čo rád dopraje svojmu autu niečo viac...
Cize priame pre mojho Stefanka? (motor cleon 1.3 alebo 1.4 este som sa nerozhodol :-) )
Rytmus zivota mam pri nom ked mam len 18 dni aby som poskladal 1/2 co je po celej garazi....

Boris
Posts: 26
Joined: Wed Feb 07, 2007 9:28 pm
Location: Tr. Teplice

Post by Boris » Mon Jun 16, 2008 10:00 pm

Anarki ano je jasné,že sa olej v motore znečistí zbytkami starého oleja,ale s tým je počítané v konštrukcii mazania a nie je to na ukor kvality mazania.

Motory sa preplachovali vtedy keď sa používali neaditivované oleje a tvoril sa karbon ktorý sa zle rozpúšťal. To že olej očernie je dobré lebo čistí motor,ono ešte neznamená ak je olej čierny,že je už zlý.

K tomu výbuchu v motore,je to taká podivná fučavá šupa,motor zahalený bledým dymom ,tiež som najprv nevedel čo sa stalo po otvorení kapoty už bolo jasno.

Post Reply