olej do motora?
Moderators: Anarki, Majmajko, matus
toto
Boris > sorry, chcel som reagovat na tvoj prispevok a namiesto toho som ho editoval. Az teraz pozeram, ze preco je moja reakcia opd tvojim nickom...
excuse-moi
excuse-moi
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Prečítal som si to tu znova a takto:
1. Čo sa týka viskozity (hustoty) tak treba si uvedomiť, že minerálny olej s rastúcou teplotou prudko redne. Preto v studenom stave musí byť podstatne hustejší. Syntetický olej má túto vlastnosť podstatne priaznivejšiu. Teda pri prevádzkovej teplote majú oba oleje rovnakú viskozitu, ale pri studenom a prehriatom motore je na tom syntetika omnoho lepšie. Hlavne v zime na krátkych jazdách je poznať výhody aj na spotrebe.
Týmto je vysvetlené aj to že olejové čerpadlo uvládze.
2. Karbonové usadeniny sa uvoľňujú pri použití oleja s kvalitnými aditívami. Toto môže spôsobiť ucpanie olejových kanálikov a zadretie motora. Preto sa nedoporučuje dávať do zakrbónovaných motorov silne aditivované oleje. Tu nezáleží na základe oleja (minerál, syntetika), ale všeobecne platí, že polosynt a synt. oleje majú aj kvalitné aditíva. Do čistého motora sa môže použiť plná syntetika bez prioblémov.
3. Je tu ešte otázka ceny a trvanlivosti. Olej nemá byť v motore dlhšie ako 1 rok. Pokiaľ sa najazdí viac ako 15 000 km za rok, tak je opodstatnené použiť plnú syntetiku, pokiaľ nie tak je to neekonomické.
1. Čo sa týka viskozity (hustoty) tak treba si uvedomiť, že minerálny olej s rastúcou teplotou prudko redne. Preto v studenom stave musí byť podstatne hustejší. Syntetický olej má túto vlastnosť podstatne priaznivejšiu. Teda pri prevádzkovej teplote majú oba oleje rovnakú viskozitu, ale pri studenom a prehriatom motore je na tom syntetika omnoho lepšie. Hlavne v zime na krátkych jazdách je poznať výhody aj na spotrebe.
Týmto je vysvetlené aj to že olejové čerpadlo uvládze.
2. Karbonové usadeniny sa uvoľňujú pri použití oleja s kvalitnými aditívami. Toto môže spôsobiť ucpanie olejových kanálikov a zadretie motora. Preto sa nedoporučuje dávať do zakrbónovaných motorov silne aditivované oleje. Tu nezáleží na základe oleja (minerál, syntetika), ale všeobecne platí, že polosynt a synt. oleje majú aj kvalitné aditíva. Do čistého motora sa môže použiť plná syntetika bez prioblémov.
3. Je tu ešte otázka ceny a trvanlivosti. Olej nemá byť v motore dlhšie ako 1 rok. Pokiaľ sa najazdí viac ako 15 000 km za rok, tak je opodstatnené použiť plnú syntetiku, pokiaľ nie tak je to neekonomické.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
ak sa nemylim, tak ty mas v 5tke polosyntetiku vsak.
ja som to tak mam v geu. na kratke jazdy a vela studenych startov je polosyntetika fajn. ale v osmicke by som sa ju bal pouzit.
ked vravis ze sa karbonove usadeniny uvolnuju pri oleji s kvalitnymi aditivami tak ma napada ze aj pri sucasnych mineralnych olejoch su uz tie aditiva dost kvalitne.
kedysi som maval v osmicke M6AD co bohvieco nebolo a teraz ked je tam uz castrol mohlo to v motore spravit nejaku neplechu?
ja som to tak mam v geu. na kratke jazdy a vela studenych startov je polosyntetika fajn. ale v osmicke by som sa ju bal pouzit.
ked vravis ze sa karbonove usadeniny uvolnuju pri oleji s kvalitnymi aditivami tak ma napada ze aj pri sucasnych mineralnych olejoch su uz tie aditiva dost kvalitne.
kedysi som maval v osmicke M6AD co bohvieco nebolo a teraz ked je tam uz castrol mohlo to v motore spravit nejaku neplechu?
Renault R8 1132 r.v. 1970
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Ano mohlo (ale aj nemuselo).
Pri M6 AD sa motor karbónoval riadne. Závisí od toho koľko bolo tých usadenín a či ich nový olej len umýva, alebo spôsobí utrhnutie celých kusov. Pri prvom prípade stačí častejšia výmena oleja a filtra, v druhom prípade dochádza k výpadkom mazania.
Pri M6 AD sa motor karbónoval riadne. Závisí od toho koľko bolo tých usadenín a či ich nový olej len umýva, alebo spôsobí utrhnutie celých kusov. Pri prvom prípade stačí častejšia výmena oleja a filtra, v druhom prípade dochádza k výpadkom mazania.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
no fasa a to este nemam vymeneny z olej z minuleho roka.
asi by som mal spravit to co uz ma vyriesene mike na svojej osmicke. pekne vycistit a preplachnut. este ma tak napada ze na take preplachnutie postaci pouzit skodovacky filter, su dost lacne, mali by pasovat a na tu chvilu co tam bude to ani nejakym tlakom a ostatnym srandickam nebude vadit no nie?
ostalo mi cosi z gtx3jky v bandaske takze to asi preplachnem a dam tam uz tolko spominany valvoline
asi by som mal spravit to co uz ma vyriesene mike na svojej osmicke. pekne vycistit a preplachnut. este ma tak napada ze na take preplachnutie postaci pouzit skodovacky filter, su dost lacne, mali by pasovat a na tu chvilu co tam bude to ani nejakym tlakom a ostatnym srandickam nebude vadit no nie?
ostalo mi cosi z gtx3jky v bandaske takze to asi preplachnem a dam tam uz tolko spominany valvoline
Renault R8 1132 r.v. 1970
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
no ved s tym preplachnutim neviem ci to stihnem ale ak by som to riesil tak to je len dobre nie? uskodit by to nemalo.
je pravda ze som po minule roky dost zanedbaval vymenu oleja ale teraz sa to zmeni
valvoline 15w/40 4l na www.olejshop.sk je za 652 Sk.
http://www.olejshop.sk/xVP-valvoline-ma ... 0)-4-litre
dost dobra cena
je pravda ze som po minule roky dost zanedbaval vymenu oleja ale teraz sa to zmeni
valvoline 15w/40 4l na www.olejshop.sk je za 652 Sk.
http://www.olejshop.sk/xVP-valvoline-ma ... 0)-4-litre
dost dobra cena
Renault R8 1132 r.v. 1970
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
Preplachovanie je sporné. Ja sa držím názoru, že pomiešanie dvoch alebo viac druhov spôsobí zhoršenie mazacích vlastností.
Jednu zlú praktickú skúsenosť mám na minerálnom oleji. Bolo to medzi Shell a Castrol GTX3 To GTX3 sa zgrclo a usadilo sa na rôznych častiach motora ako vazelína.
Jednu zlú praktickú skúsenosť mám na minerálnom oleji. Bolo to medzi Shell a Castrol GTX3 To GTX3 sa zgrclo a usadilo sa na rôznych častiach motora ako vazelína.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
no to si ma teda potesil . ja som daval po vysadeni M6AD najprv castrol LX a potom pri dalsej vymene GTX3. veru netusim ako to teraz vyzera v motore.
stym preplachnutim som to myslel tak ze by som vypustil olej dal novy filter dal zvysok toho gtx3. pobehal tak 100 km a vypustil, dal novy filter a uz ten valvoline.
miesat oleje by som nerad, preto to preplachnutie.
stym preplachnutim som to myslel tak ze by som vypustil olej dal novy filter dal zvysok toho gtx3. pobehal tak 100 km a vypustil, dal novy filter a uz ten valvoline.
miesat oleje by som nerad, preto to preplachnutie.
Renault R8 1132 r.v. 1970
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava
No ja by som ostal pri GTX3 az do konca, na interval 5000 km, alebo 1 rok. Tým zbytkom nič neprepláchneš, pretože terajšia náplň to prepláchla dostatočne.
Preplach má význam urobiť niečím riedkym, aby max. umylo zbytky z pôvodného oleja, tak ako písal Anarki.
Ale ako som písal, nemyslím si, že to pomôže.
Inak platí zásada: Olej vypúšťať horúci a nechať dostatočne dlho vykvapkať.
Preplach má význam urobiť niečím riedkym, aby max. umylo zbytky z pôvodného oleja, tak ako písal Anarki.
Ale ako som písal, nemyslím si, že to pomôže.
Inak platí zásada: Olej vypúšťať horúci a nechať dostatočne dlho vykvapkať.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle
no terajsia napln je tam dost dlho, hadam aj rok a pol.
no a ked pridam trosku nafty na zriedenie? nie nie. to nebudem riskovat. vykvapkam a potom sa uvidi
mario to stym ostat pri gtx3 dokonca si myslel akoze do pochovania motora? brutal.
inak gtx3 sa uz nevyraba, uz je mieto toho magnatec
no a ked pridam trosku nafty na zriedenie? nie nie. to nebudem riskovat. vykvapkam a potom sa uvidi
mario to stym ostat pri gtx3 dokonca si myslel akoze do pochovania motora? brutal.
inak gtx3 sa uz nevyraba, uz je mieto toho magnatec
Renault R8 1132 r.v. 1970
- Mario Horak
- člen RCC
- Posts: 769
- Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
- Location: Bratislava