olej do motora?

Máte nejaký problem s autom? Napíste sem, možno vám niekto iný pomôže..

Moderators: Anarki, Majmajko, matus

User avatar
matus
člen RCC
Posts: 2091
Joined: Wed Mar 09, 2005 7:43 pm
Contact:

toto

Post by matus » Tue Jun 17, 2008 8:36 am

Boris > sorry, chcel som reagovat na tvoj prispevok a namiesto toho som ho editoval. Az teraz pozeram, ze preco je moja reakcia opd tvojim nickom... :oops:

excuse-moi
Image
Predseda OZ Renault Classic Club
Renault R8 1130 (1964) -+- R8 1130 (1965) -+- R8 1132 (1967) -+- BMW 528iA (1997) -+- Jawa 50 Pionier (1971)
Pravopis je pre ľudí čo majú príliš veľa času!

User avatar
Majmajko
Moderator
Posts: 5308
Joined: Thu Mar 10, 2005 9:31 am
Location: Dunajská Lužná
Contact:

Post by Majmajko » Tue Jun 17, 2008 8:55 am

Tak tak predseda zbavujes sa ludi.... hmmm
Zaciname preberanim nickov no pekne...
Image

User avatar
-=Mike=-
člen RCC
Posts: 1216
Joined: Thu Aug 04, 2005 10:46 pm
Location: Slovensko
Contact:

Post by -=Mike=- » Tue Jun 17, 2008 11:04 am

Rehoot :lol: :lol: :lol:
R8,R12,Twingo

Boris
Posts: 26
Joined: Wed Feb 07, 2007 9:28 pm
Location: Tr. Teplice

Post by Boris » Thu Jun 19, 2008 8:00 am

Matus ešte,že si sa priznal,ja som si lámal hlavu,že ako som to pohnojil. :roll:

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Jun 19, 2008 10:25 am

Prečítal som si to tu znova a takto:
1. Čo sa týka viskozity (hustoty) tak treba si uvedomiť, že minerálny olej s rastúcou teplotou prudko redne. Preto v studenom stave musí byť podstatne hustejší. Syntetický olej má túto vlastnosť podstatne priaznivejšiu. Teda pri prevádzkovej teplote majú oba oleje rovnakú viskozitu, ale pri studenom a prehriatom motore je na tom syntetika omnoho lepšie. Hlavne v zime na krátkych jazdách je poznať výhody aj na spotrebe.
Týmto je vysvetlené aj to že olejové čerpadlo uvládze.

2. Karbonové usadeniny sa uvoľňujú pri použití oleja s kvalitnými aditívami. Toto môže spôsobiť ucpanie olejových kanálikov a zadretie motora. Preto sa nedoporučuje dávať do zakrbónovaných motorov silne aditivované oleje. Tu nezáleží na základe oleja (minerál, syntetika), ale všeobecne platí, že polosynt a synt. oleje majú aj kvalitné aditíva. Do čistého motora sa môže použiť plná syntetika bez prioblémov.

3. Je tu ešte otázka ceny a trvanlivosti. Olej nemá byť v motore dlhšie ako 1 rok. Pokiaľ sa najazdí viac ako 15 000 km za rok, tak je opodstatnené použiť plnú syntetiku, pokiaľ nie tak je to neekonomické.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jun 19, 2008 10:48 am

ak sa nemylim, tak ty mas v 5tke polosyntetiku vsak.
ja som to tak mam v geu. na kratke jazdy a vela studenych startov je polosyntetika fajn. ale v osmicke by som sa ju bal pouzit.
ked vravis ze sa karbonove usadeniny uvolnuju pri oleji s kvalitnymi aditivami tak ma napada ze aj pri sucasnych mineralnych olejoch su uz tie aditiva dost kvalitne.
kedysi som maval v osmicke M6AD co bohvieco nebolo a teraz ked je tam uz castrol mohlo to v motore spravit nejaku neplechu?
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Jun 19, 2008 10:55 am

Ano mohlo (ale aj nemuselo).
Pri M6 AD sa motor karbónoval riadne. Závisí od toho koľko bolo tých usadenín a či ich nový olej len umýva, alebo spôsobí utrhnutie celých kusov. Pri prvom prípade stačí častejšia výmena oleja a filtra, v druhom prípade dochádza k výpadkom mazania.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jun 19, 2008 11:01 am

no fasa :D a to este nemam vymeneny z olej z minuleho roka.
asi by som mal spravit to co uz ma vyriesene mike na svojej osmicke. pekne vycistit a preplachnut. este ma tak napada ze na take preplachnutie postaci pouzit skodovacky filter, su dost lacne, mali by pasovat a na tu chvilu co tam bude to ani nejakym tlakom a ostatnym srandickam nebude vadit no nie? :D

ostalo mi cosi z gtx3jky v bandaske takze to asi preplachnem a dam tam uz tolko spominany valvoline :wink:
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Jun 19, 2008 11:11 am

Ja by som to nepreplachoval. Myslím, že stačí vymeniť olej každých 5 tis. km aj s filtrom. (škodovácky je rovnako dobrý) Alebo ak toľko nenajazdíš, tak po roku.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jun 19, 2008 11:23 am

no ved s tym preplachnutim neviem ci to stihnem ale ak by som to riesil tak to je len dobre nie? uskodit by to nemalo.
je pravda ze som po minule roky dost zanedbaval vymenu oleja ale teraz sa to zmeni :P

valvoline 15w/40 4l na www.olejshop.sk je za 652 Sk.
http://www.olejshop.sk/xVP-valvoline-ma ... 0)-4-litre

dost dobra cena
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Jun 19, 2008 12:16 pm

Preplachovanie je sporné. Ja sa držím názoru, že pomiešanie dvoch alebo viac druhov spôsobí zhoršenie mazacích vlastností.

Jednu zlú praktickú skúsenosť mám na minerálnom oleji. Bolo to medzi Shell a Castrol GTX3 To GTX3 sa zgrclo a usadilo sa na rôznych častiach motora ako vazelína.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jun 19, 2008 12:30 pm

no to si ma teda potesil :-o. ja som daval po vysadeni M6AD najprv castrol LX a potom pri dalsej vymene GTX3. veru netusim ako to teraz vyzera v motore.
stym preplachnutim som to myslel tak ze by som vypustil olej dal novy filter dal zvysok toho gtx3. pobehal tak 100 km a vypustil, dal novy filter a uz ten valvoline.
miesat oleje by som nerad, preto to preplachnutie.
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Jun 19, 2008 1:10 pm

No ja by som ostal pri GTX3 az do konca, na interval 5000 km, alebo 1 rok. Tým zbytkom nič neprepláchneš, pretože terajšia náplň to prepláchla dostatočne.

Preplach má význam urobiť niečím riedkym, aby max. umylo zbytky z pôvodného oleja, tak ako písal Anarki.

Ale ako som písal, nemyslím si, že to pomôže.
Inak platí zásada: Olej vypúšťať horúci a nechať dostatočne dlho vykvapkať.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

User avatar
Alex
člen RCC
Posts: 2448
Joined: Fri May 05, 2006 10:22 am
Location: Okres Senec

Post by Alex » Thu Jun 19, 2008 2:39 pm

no terajsia napln je tam dost dlho, hadam aj rok a pol.
no a ked pridam trosku nafty na zriedenie? :D :D nie nie. to nebudem riskovat. vykvapkam a potom sa uvidi 8)

mario to stym ostat pri gtx3 dokonca si myslel akoze do pochovania motora? :D brutal.
inak gtx3 sa uz nevyraba, uz je mieto toho magnatec
Image
Renault R8 1132 r.v. 1970

User avatar
Mario Horak
člen RCC
Posts: 769
Joined: Wed Apr 12, 2006 11:00 am
Location: Bratislava

Post by Mario Horak » Thu Jun 19, 2008 3:59 pm

:D To nie je brutal. Motor nemusíš pochovať, ale generálkovať ho budeš musieť.
Náhradu možno použiť bez problémov.
Renault R5 GTE, Renault Caravelle

Post Reply